top-image
WSTECZ

Dowiedz się, jak eksperci Sii umożliwili skalowanie biznesu i zapewnili bezpieczeństwo w CoffeeDesk dzięki elastycznej platformie Salesforce B2B Commerce Lightning

Eksperci Salesforce z Sii Polska, certyfikowanego Partnera Salesforce, przeprowadzają migrację B2B Commerce dla CoffeeDesk – wiodącego e-commerce kawowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Wdrożenie platformy jest innowacją na skalę europejską – przeciera szlaki dla najnowszego rozwiązania Salesforce’a dedykowanego sprzedaży B2B – B2B Commerce Lightning. Specjaliści Sii w sposób kompleksowy wdrażają platformę sprzedażową, która będzie połączona nie tylko z CRM Salesforce, ale także z wieloma systemami zewnętrznymi. Jej elastyczność pod kątem dopasowania i optymalizacji pod względem kluczowych procesów biznesowych CoffeeDesk, pozwoli na przyspieszenie rozwoju firmy w obszarze sprzedaży B2B m.in. poprzez zwiększenie efektywności sklepu i jego zaplecza, poprawę bezpieczeństwa i obniżenie kosztów utrzymania oraz rozwoju narzędzi pracujących w ramach jednej technologii.

Okres pandemii wpłynął na każdą dziedzinę naszego życia – od codziennych nawyków po organizację biznesu. W przypadku branży e-commerce to czas rozwoju oraz istotnych zmian, które stały się katalizatorem dalszych wzrostów. Doskonałym przykładem takiej sytuacji jest CoffeeDesk – e-commerce, który podbija nie tylko europejski rynek kawowy, ale także odważnie inwestuje w nowe technologie i przy wsparciu Centrum Kompetencyjnego Salesforce Sii Polska jako jeden z pierwszych klientów w Polsce i w Europie wdraża B2B Commerce Lightning.

Wsparcie dla dynamicznego rozwoju CoffeeDesk

Decyzja o migracji na inną platformę była podyktowana m.in. koniecznością dostosowania jej do zwiększającej się skali nie tylko transakcji, ale również ekspansji na kolejne rynki zagraniczne. Wybór zarówno gotowych rozwiązań pudełkowych do samodzielnej konfiguracji, jak i dostawców oferujących tworzenie systemów sklepowych szytych na miarę jest ogromny, jednak nie bez znaczenia pozostaje kwestia konfiguracji i integracji takiego systemu z funkcjonującymi już w danym przedsiębiorstwie rozwiązaniami. W tym przypadku CoffeeDesk zdecydował się na zaangażowanie ekspertów Sii Polska i wybór dedykowanego dla biznesu rozwiązania B2B Commerce Lightning od Salesforce.

– CoffeeDesk rozwija się bardzo dynamicznie: B2B w 2020 urosło ponad 40%, podobny poziom wzrostu notujemy w bieżącym roku. Aby utrzymać taki poziom, potrzebujemy narzędzia, które będzie skalowalne na wiele rynków i które będzie perfekcyjnie współpracować z naszym istniejącym systemem CRM, działającym w środowisku Salesforce. Nasze aktualne rozwiązanie projektowane było na dużo mniejszą skalę biznesu, dlatego potrzebowaliśmy systemu bezpiecznego i odpowiedniego do dalszych wzrostów – mówi Marcin Zamaro, Head of B2B Sales w CoffeeDesk.

Zalety B2B Commerce Lightning

B2B Commerce Lightning w połączeniu z CRM Salesforce zapewnia zintegrowane środowisko pracy dla działów: Sprzedaży, Obsługi posprzedażowej (After Sales) oraz E-commerce. Docelowo, do palety wykorzystywanych narzędzi dołączy również rozwiązanie marketing automation (Pardot), które usprawni skalowanie i automatyzację procesów komunikacji z klientami CoffeeDesk.

Żródło: materiały Salesforce

– Dzięki wykorzystaniu zintegrowanej platformy do obsługi kluczowych procesów w dziale B2B CoffeeDesk uzyska lepszą efektywność, a także obniży koszty utrzymania i rozwoju narzędzi pracujących w ramach jednej technologii – mówi Paweł Augustyn, Konsultant w Centrum Kompetencyjnym Salesforce w Sii Polska.

Użytkownicy ekosystemu Salesforce mają dostęp do wielu informacji w jednym miejscu, co znacząco ogranicza ilość narzędzi potrzebnych do realizacji codziennych zadań. Jest to możliwe dzięki idei widoku 360, który zapewnia optymalną widoczność na najważniejsze sprawy związane z klientami.

Co sprawia, że projekt jest innowacyjny?

Wdrożenie nowej platformy realizowanej przez Centrum Kompetencyjne Salesforce w Sii jest unikalne z kilku powodów:

  • To nowa technologia, która miała premierę w połowie 2020 roku, co wymagało szybkiego i wnikliwego przenalizowania możliwości B2B Commerce przez inżynierów Sii Polska.
  • Dzięki natywnej integracji z CRM Salesforce, łączy dane związane ze sprzedażą, obsługą klientów oraz e-commerce i umożliwia zarządzanie bazą klientów w widoku 360 stopni. Wykorzystanie jednorodnego i zintegrowanego środowiska pracy buduje przewagę technologiczną CoffeeDesk na rynku e-commerce.
  • Skala i kompleksowość wdrożenia: zadania realizowane przez zespół Sii Polska obejmują nie tylko dopasowanie platformy B2B Commerce zgodnie z oczekiwaniami CoffeeDesk, ale również zbudowanie integracji z wieloma systemami zewnętrznymi. Połączenia z systemami: ERP, WMS, PIM/CDN, GUS/Vies, przewoźnikami takimi jak DHL, DPD, Inpost czy bramkami płatności PayU oraz Paypal. Szerokie spektrum integracji pozwoli zespołowi CoffeeDesk korzystać z nowoczesnego, dopasowanego do potrzeb rozwiązania w pełni korzystającego z możliwości jakie daje platforma Salesforce.
  • Długoterminowa współpraca: założenia projektu przewidują, że po fazie MVP zespół inżynierów Centrum Kompetencyjnego Salesforce w Sii będzie odpowiedzialny za wdrożenie funkcjonalności, które zostały wskazane w rejestrze produktu (backlog) do realizacji na kolejnym etapie projektu, m.in. chatboty, automatyzacje procesów, czy badania satysfakcji klientów CoffeeDesk. Te funkcjonalności zostaną wdrożone w Salesforce i w jednym środowisku będą wspierać pracę zespołu CoffeeDesk oraz podnosić satysfakcję klientów B2B korzystających z nowej platformy zakupowej.
Możliwości rozwiązania B2B Commerce Lightning

B2B Commerce Lightning to nowe narzędzie oferowane przez Salesforce’a, które obecne jest na rynku od niespełna roku. – Przewidujemy, że B2B Commerce Lightning, które wykorzystuje zdolność Salesforce do budowania zintegrowanych z CRM platform e-commerce z wykorzystaniem Experience Cloud (wcześniej Community Cloud), ze względu na swoją wszechstronność wkrótce znacząco zyska na popularności – podkreśla Paweł Augustyn. W ramach rozwiązania klienci otrzymują gotową makietę sklepu oraz zestaw funkcjonalności, które następnie mogą zostać dopasowane do potrzeb implementacji zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalnym.
W kontekście backendu takiego e-commerce wykorzystanie Salesforce umożliwia globalne zarządzanie grupami klientów i związanymi z nimi cennikami. Praca handlowców i obsługi posprzedażowej dzięki narzędziom Salesforce oraz wielu integracjom, które zasilają danymi system CRM tworzą widok 360 stopni, który pozwala na szybszą realizację codziennych zadań, większą transparentność i spójność danych, a co za tym idzie – prostsze i szybsze skalowanie biznesu. Co istotne, obsługa platformy jest realizowana w duchu low-code, czyli większość funkcji jest dostępna deklaratywnie i możliwa do konfiguracji przez osoby zarządzające platformą – administratorów, nie programistów.
Więcej kwestii technicznych nt. B2B Commerce Lightning opisują eksperci z Centrum Kompetencyjnego Salesforce na blogu technologicznym Sii.

Partnerska współpraca

Wybór odpowiedniego narzędzia to nie wszystko. Istotna jest także dogłębna jego znajomość i odpowiednie umiejętności niezbędne do jego wdrożenia. Sii zaoferowało klientowi znacznie więcej.

– Wybraliśmy Sii w wymagającym procesie przetargowym, w którym braliśmy pod uwagę nie tylko zaproponowaną cenę wdrożenia projektu, ale badaliśmy zasoby organizacji niezbędne do elastycznego podejścia w trakcie jego trwania, takie jak możliwości skalowania zespołu oraz łatwość i poziom komunikacji z osobami odpowiedzialnymi za projekt. Nie da się ukryć, że Sii zaprezentowało bardzo wysoki poziom merytoryczny zaproponowanego zespołu analityczno-developerskiego i było to jednym z kluczowych czynników decyzyjnych – mówi Marcin Zamaro.

– Z perspektywy Sii jako dostawcy, kluczowa dla powodzenia projektu jest elastyczność reagowania na pojawiające się potrzeby CoffeeDesk. Przygotowując dokumentację procesów oraz analizując obecnie istniejące rozwiązania, upewniamy się, czy bardziej optymalne będzie przeniesienie istniejących procesów, czy zbudowanie nowych, korzystając z możliwości Salesforce – wyjaśnia Paweł Augustyn. – Drugim czynnikiem sukcesu jest nasza zdolność do szybkiego skalowania zespołu zaangażowanego w realizację projektu. W naszej jednostce, w której na co dzień pracuje ponad 80 specjalistów z obszaru Salesforce, wytypowaliśmy zespół składający się z analityków, deweloperów, konsultanta oraz architekta. Dodatkowo, na etapie UAT zaangażowany jest także zespół testerski, a całość projektu wspiera delivery manager – dodaje.

W projektach o takiej złożoności niezbędny jest również zaangażowany i zorientowany pod kątem merytorycznym zespół po stronie klienta. Tak też jest w tym przypadku. CoffeeDesk stanął na wysokości zadania, dedykując do zespołu projektowego ze strony IT: managera operacyjnego i senior analityka biznesowego, a w części biznesowej managerów z obszaru E-commerce oraz B2B.

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu nowoczesnego CRM lub rozwoju Salesforce połączonego z e-commerce? Sprawdź naszą ofertę i lub skontaktuj się z nami, a chętnie podpowiemy, jak możemy pomóc Ci rozwinąć Twój biznes.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?