Previous Page

Aktualności

Praktyczny wymiar misji „Power People”
Strona główna Aktualności Newsy Praktyczny wymiar misji „Power People”

Praktyczny wymiar misji „Power People”

Przewiń w dół

02 października 2018

  • podziel się:

„Power People” to misja Sii, która, obok celów i wartości, definiuje kulturę organizacyjną firmy. Zgodnie z ideologią Sii, oznacza to identyfikowanie i promowanie najlepszych pracowników. Co to oznacza w praktyce i jak realnie wpływa na rzeczywistość? Pokazujemy to na konkretnych przykładach. 

Od lat Sii należy do najdynamiczniej rozwijających się firm IT i inżynierii przemysłowej w Polsce, także pod względem zatrudnienia. Obecnie zespół liczy blisko 3800 ekspertów, którzy cztery razy z rzędu wskazywali i w anonimowym audycie satysfakcji, że ich miejsce pracy zasługuje na tytuł Great Place to Work przyznawany najlepszym pracodawcom. W tym roku po raz pierwszy Sii zostało wyróżnione tym tytułem także w skali europejskiej.

Co decyduje o tym, że pracownicy tak wysoko cenią Sii? Czynników jest wiele, a jednym z najważniejszych jest możliwość rozwoju wewnątrz firmy. Biorąc pod uwagę bieżący rok finansowy, od kwietnia do sierpnia 2018 aż 238 osób zmieniło stanowisko w ramach awansu poziomego, pionowego lub w ramach zmiany ze względu na stopień doświadczenia. Od kwietnia kolejnych 81 osób może poszczycić się określeniem „senior” dodanym do nazwy ich stanowiska pracy. Ponadto 63 ekspertów zdecydowało się na zmianę poziomą, a pionowo awansowało 94 osoby. Jeśli obecny trend się utrzyma, do końca marca awansami objęte zostanie ponad 16% całego zespołu Sii.

– Moje przewidywania są jeszcze bardziej optymistyczne – mówi Joanna Kucharska, CHRO w Sii. – Nadejście jesieni, wbrew spadkom nastrojów i krótszego dnia, często skutkuje poszukiwaniem dodatkowej motywacji do rozwoju zawodowego. Pracownicy są naładowani pozytywną wakacyjną energią i skupiają się na karierze. W tym roku Sii zapewniło dodatkową motywację promując wewnątrz firmy Job Changer, wewnętrzną aplikację umożliwiającą rozwój poprzez zmianę projektu. Chcemy stale poszerzać grono pracowników korzystających z tego wyjątkowego narzędzia, dlatego prezentujemy je zarówno z punktu widzenia pracownika, jak i managera.  To skutkuje większą liczbą wniosków o zmianę projektu, co w konsekwencji przełoży się na zmianę i przebudowę wielu zespołów, a to z kolei zawsze owocuje awansami poziomymi i pionowymi. Mam nadzieję, że w związku z tym przed nami niezwykle twórcza i rozwojowa jesień oraz zima! – dodaje Joanna Kucharska.

Wśród zmian stanowisk wymienione zostały 63 poziome – stanowi to 26% wszystkich awansów w tym roku finansowym. Tak duża liczba ma związek z podejściem Sii do rozwoju zawodowego pracowników. Nie ma tu tradycyjnie wyznaczonych ścieżek kariery. Rozwój pracownika w firmie opiera się na obszarach kompetencji. To, w którą stronę chce iść dana osoba, zależy od jej umiejętności i celów, a przede wszystkim od chęci do działania i motywacji. Często, przy odrobinie konsekwencji i uporu, przekładają się one na ciekawe ścieżki kariery.

Kim może zostać Specjalista ds. wsparcia IT?

Szymon Brzozak – Account Executive, Sii Gdańsk

Katarzyna Domańska, CSR Manager: Od jakiego stanowiska rozpoczęła się Twoja kariera w Sii?

Szymon Brzozak, Account Executive: Od specjalisty ds. wsparcia IT. Jednak zajmowałem je bardzo krótko, bo z uwagi na kompetencje i doświadczenie bardzo szybko awansowałem na kierownika Działu Service Desk w Sii Gdańsk. W tym obszarze pracowałem 3,5 roku, pełniąc w międzyczasie także rolę Branch Security Managera, a przez chwilę nawet Global Security Managera. Obecnie pracuję w obszarze sprzedaży.

K.D.: Jakie stanowisko zajmujesz obecnie i w jaki sposób do niego doszedłeś?

Sz.B.: Będąc Security Managerem byłem często angażowany w spotkania sprzedażowe z klientami jako wsparcie eksperckie. Na własnej skórze miałem okazję sprawdzić wtedy, że to bardzo ciekawy obszar i stwierdziłem, że chciałbym to robić znacznie częściej, najlepiej na co dzień. Rozmawiałem z przełożonymi o moich planach, ale wtedy uznali, że nie jestem jeszcze gotowy. Chyba byłem za mało przekonujący, że faktycznie chcę iść w tę stronę. Po pewnym czasie pojawiła się powtórnie okazja spróbowania sił w tym obszarze i po rozmowie kwalifikacyjnej dołączyłem do zespołu sprzedaży w Sii. Po półtora roku w roli Business Managera awansowałem stanowisko Account Executive.

K.D.: A co odpowiada Ci najbardziej w tym, czym zajmujesz się obecnie?

Sz.B.: W sprzedaży jest się ograniczonym jedynie własną wyobraźnią. To od Ciebie całkowicie zależy, w jaki sposób i z kim prowadzisz biznes. Najbardziej podoba mi się możliwość tworzenia i poszerzania tej relacji.

K.D.: Brzmi bardzo kreatywnie. Jakie kluczowe kompetencje i aspekty osobowości powinna mieć osoba, która decyduje się na rozwój w tym kierunku?

Sz.B.: Po pierwsze, bardzo przydatne okazuje się doświadczenie w branży IT, bo pozwala dokładnie zrozumieć potrzeby klienta. Osoby, z którymi rozmawiam, czują, że nie tylko czytałem o technologiach, ale także pracowałem z nimi. Niezwykle istotna jest także umiejętność budowania dobrych relacji. Choć brzmi to jak banał, że ludzie najchętniej współpracują z tym, kogo po prostu lubią, więc jeśli miałbym wskazać jeden obszar kluczowy w sprzedaży, to właśnie umiejętność nawiązywania kontaktów.

Krzysztof Bogaj – Business Analyst, Sii HQ

Katarzyna Domańska, CSR Manager: Od czego zaczęła się Twoja przygoda z Sii?

Krzysztof Bogaj, Business Analyst: Dołączyłem do Sii jako Specjalista ds. wsparcia IT. Pracowałem na nim niecałe 2 lata.

K.D.: A czym zajmujesz się obecnie?

K.B.: Jestem Analitykiem Biznesowym w centrali Sii. Pracuję nad analizą kilku wewnętrznych  projektów, np. dla Działu HR & Retention czy Działu Legal. Moja praca dotyka wielu ciekawych obszarów w firmie. Jest to na przykład funkcja Objectives Automation – automatyzacji celów nadawanych pracownikom m.in. podczas rozmów okresowych.

K.D.: Jak wyglądała Twoja ścieżka kariery?

K.B.: Analiza zawsze mnie „kręciła”. Już w trakcie pracy w Field Support mierzyłem się z nią w pewnym stopniu, bo staraliśmy się w dziale usprawniać nasze wewnętrzne procesy (np. formatowania komputerów, wydawania sprzętu itd). Lubiłem to i dobrze mi wychodziło. Gdy pojawiła się wewnętrzna oferta pracy na Młodszego Analityka Biznesowego, złożyłem CV, odbyłem rozmowę i dostałem nowe stanowisko :) Przekonałem się o tym, że trzeba koniecznie łapać okazje, kiedy się pojawiają!

K.D.: Trudno się nie zgodzić. A dlaczego postanowiłeś iść akurat w tym kierunku?

K.B.: Lubię wymyślać nowe rozwiązania i usprawniać te już istniejące. Poza tym to naprawdę fajne poczucie, że moja praca wpływa na życie wszystkich pracowników w Sii. Usprawniamy aplikacje, z których korzystają wszyscy, i to bardzo motywuje mnie do pracy.

K.D.: A jakie Twoim zdaniem są najważniejsze cechy dobrego Analityka Biznesowego?

K.B.: Logiczne myślenie, komunikatywność i odwaga.

Więcej historii rozwoju ścieżek kariery pracowników Sii już wkrótce!

To również może Cię zainteresować

Wyślij wiadomość

podziel się ze znajomymi

captcha