Previous Page

Aktualności

Światowy Dzień Muzyki – co gra w sercach Power People
Strona główna Aktualności Newsy Światowy Dzień Muzyki – co gra w sercach Power People

Światowy Dzień Muzyki – co gra w sercach Power People

Przewiń w dół

21 czerwca 2019

  • podziel się:

Muzyka jest nieodłącznym elementem życia nas wszystkich, a dzięki dostępnym technologiom może towarzyszyć nam praktycznie wszędzie — w samochodzie, sklepie, pracy, czy podczas biegania. Dla niektórych to coś więcej niż tylko zwykła rozrywka — to pasja pobudzająca kreatywność, przynosząca satysfakcję, ale przede wszystkim dająca wiele radości. Sii od lat wspiera rozwój utalentowanych pracowników w ramach Programu Sponsoringu Pasji. Podczas ostatniej edycji wśród zwycięskich projektów znalazło się również kilka muzycznych. O brzmieniu, swoich początkach, inspiracjach i emocjach na scenie z okazji Światowego Dnia Muzyki opowiadają artyści z Sii.

Adrian Palczak, Inżynier ds. Testów i Analiz, producent muzyczny TooCreative

Wszystko zaczęło się od zamiłowania do filmów, gier i audiobooków. To właśnie dzięki nim odkryłem, jak wielki wpływ na odbiór każdego dzieła ma ścieżka dźwiękowa. Danny Elfman (filmy Tima Burtona), Howard Shore (Władca Pierścieni), Jeremy Soule (seria the Elder Scrolls) i ich genialne kompozycje są dla mnie źródłem inspiracji od wielu lat.

Nie ograniczam się do jednego gatunku, ponieważ uważam, że równie duży potencjał drzemie w muzyce symfonicznej, folku, metalu, ambiencie czy rapie. Pomysły na nowe piosenki przychodzą mi do głowy bez przerwy, więc staram się mieć dostęp do instrumentów tak szybko, jak to możliwe, a dyktafon zagościł w mojej kieszeni na stałe. Pracuję głównie w domu, gdzie udało mi się stworzyć swoje własne, niewielkie studio nagraniowe.

W ramach Sponsoringu Pasji realizuję dla Sii projekt skomponowania zróżnicowanej stylistycznie muzyki w oparciu o wskazane utwory referencyjne. Moje aranżacje będą wykorzystywane szeroko w materiałach marketingowych — pojawią się między innymi w materiałach promocyjnych czy relacjach z eventów firmowych. Program Sponsoringu Pasji jest dla mnie szansą na zaistnienie w zupełnie nowej przestrzeni, a przy okazji motywacja do doskonalenia warsztatu muzycznego. Wierzę, że efekty mojej pracy już wkrótce dotrą do szerokiego grona odbiorców.

Tomasz Kubala, Release Manager, wokalista zespołu Grey Fruit

Moja przygoda z muzyką zaczęła się stosunkowo wcześnie dzięki rodzicom, którzy chcieli, abym poszedł w ślady dziadka akordeonisty. W efekcie ukończyłem I stopień Państwowej Szkoły Muzycznej, pomyślnie zdałem egzamin wstępny do szkoły II stopnia, ale ostatecznie zrezygnowałem i dołączyłem do lokalnej orkiestry mandolinowej w Zgorzelcu. Tam poznałem Michała, z którym tworzymy zespół Grey Fruit.

Nasza muzyka to żywiołowa mieszanka ska, funku oraz melodyjnego rocka. Najczęściej gramy we wrocławskich klubach lub bierzemy udział w imprezach plenerowych. Zdarzyło nam się również gościć w kilku telewizyjnych programach śniadaniowych. Absolutnie największą satysfakcję przynoszą nam występy na żywo przed kameralną publicznością. Ta energia, którą przynosi bezpośredni kontakt z grupą najbardziej oddanych fanów, unosi człowieka w przestworza i nie pozwala wrócić na ziemię. Zdecydowanie potwierdza to fakt, że przy trzecim, piątym, a nawet siódmym bisie wciąż nie mam dość.

W Programie Sponsoringu Pasji wziąłem udział w 2018 roku, a kolejny wniosek złożyłem również przy okazji bieżącej edycji. Wsparcie Sii w moim projekcie obejmuje sfinansowanie nagrania singla w studiu, nakręcenie profesjonalnego teledysku, który będzie kręcony w biurze Sii we Wrocławiu, oraz jego promocję w mediach zewnętrznych. W ramach programu promujemy Sii na eventach, wystąpiliśmy w firmowym klipie, a także zagraliśmy na kilku imprezach Sii. Jeszcze w tym roku odbędzie się premiera teledysku: mamy nadzieję, że dzięki Sii i naszym działaniom będzie rozbrzmiewał w całej Polsce i nie tylko!

Grzesiek Gronkiewicz, Release Manager, Wobler – DJ

Muzyka towarzyszyła mi od wczesnych lat dzieciństwa. Mój gust stopniowo ewoluował, a pierwszy kontakt z szeroko pojętą „elektroniką” miałem w 2003 roku, podczas pierwszej edycji festiwalu Astigmatic (obecnie Audioriver). To był ten impuls, który sprawił, że zacząłem samodzielnie eksplorować różne nurty elektroniczne, ale to drum and bass skradł moje serce. Kilka lat później, w pracy, poznałem kolegę, który po godzinach spełniał się jako DJ hip-hopowy. To on zachęcił mnie do spróbowania swoich sił w miksowaniu muzyki – wpadłem po uszy i w 2010 zaliczyłem debiut klubowy.

Uwielbiam prawie wszystkie podgatunki drum and bass’u – od tych najlżejszych (atmospheric), po naprawdę ciężkie (neuro funk) – i często mieszam je ze sobą, by zaskakiwać publiczność, która bawi się razem ze mną i żywo reaguje na miksowaną przeze mnie muzykę. Drugorzędną sprawą jest liczba osób na parkiecie – liczy się przede wszystkim interakcja. Staram się jednak sukcesywnie poszerzać grono odbiorców poprzez organizację cyklu imprez z żywymi instrumentami i wokalistami, na które zapraszam DJ’ów z zagranicy.

W ramach Programu Sponsoringu Pasji, Sii jest od kilku lat głównym sponsorem Bassriver Summer Stage, czyli energetycznego wydarzenia odbywającego się w Płocku podczas festiwalu Audioriver. Przez trzy dni, na scenie usytuowanej w ścisłym centrum miasta pojawiają się artyści z całej Polski. Dzięki dofinansowaniu Sii mogę zapewnić publiczności kilkadziesiąt godzin muzyki, którą kocham i którą kochają oni, i to zupełnie za darmo! Nie bez znaczenia są również działania promocyjne i wsparcie Działu Marketingu. W tym roku zapraszamy do Płocka w dniach 26–28 lipca.

Tomek, Hubert, Artur i Michał, członkowie kapeli z łódźkiego oddziału Sii

T.: Od najmłodszych lat nie wystarczało mi jedynie słuchanie muzyki – chciałem grać i śpiewać.

H.: Ja z kolei od zawsze zastanawiałem się, jakie to uczucie występować przed wielką publicznością.

A.: Moja historia jest za to prosta i bez fajerwerków. Odziedziczyłem swoje pierwsze paździerzowe wiosło po bracie i miałem dużo wolnego czasu. Grałem już w trzech zespołach, każdy z nich był luźno związany z muzyką rockową.

M.: Ja swoją pierwszą gitarę kupiłem mając 13 lat. Teraz próbuję swoich sił na basie i myślę, że idzie mi całkiem dobrze. Największą satysfakcję daje mi jednak możliwość grania z najlepszymi wirtuozami muzyki, czyli kolegami z łódźkiego oddziału Sii.

T.: Odegranie partii muzycznych tak, aby brzmiały jak oryginał, albo nawet lepiej – to jest coś! Oczywiście istotny jest też odbiór naszej muzyki przez publikę.

H.: Dokładnie… entuzjastyczne przyjęcie oraz możliwość doskonalenia własnego warsztatu motywują nas do dalszej pracy.

T.: Wiele zawdzięczamy Sii, ponieważ wspiera nas w ramach Programu Sponsoringu Pasji, chociażby udostępniając scenę na eventach firmowych czy finansując przygotowanie nagłośnienia. Dostaliśmy również możliwość nagrania świątecznego klipu w jednym z naszych biur.

A.: Zawsze cieszy nas również perspektywa zagrania koncertu dla załogi Sii podczas imprez integracyjnych.

 

Program Sponsoringu Pasji skierowany jest do pracowników, dla których czas wolny to idealny moment, aby rozwijać swoje zainteresowania. Na realizację inicjatyw z pasją w tle Sii przeznacza aż 300 000 zł rocznie. Obecnie trwa etap rozpatrywania wniosków z 5. edycji programu, w ramach której wpłynęło ponad 50 wniosków na łączną kwotę ponad 700 tysięcy złotych. Beneficjenci zostaną wyłonieni i rozpoczną realizację swoich projektów na początku lipca.

To również może Cię zainteresować

podziel się ze znajomymi

[contact-form-7 id="8498" title="Share form PL"]