Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
WSTECZ

(Nie taka) trudna sztuka remarketingu z Salesforce Marketing Cloud

Według Digital Information World 96% użytkowników opuszcza stronę przed konwersją, a 49% z nich musi znaleźć się na niej dwukrotnie, zanim podejmie decyzję zakupową. Jak wykorzystać te dane, by należycie zaopiekować się klientem, nie sprawiając jednocześnie, że poczuje się przytłoczony wszechobecnymi komunikatami marketingowymi? Kluczowy jest dobór właściwych narzędzi.

Kiedyś na parkingach można było spotkać gentlemanów, którzy próbowali usilnie nakłonić zaczepione osoby do kupna tanich perfum. Po ulicach wciąż fruwają tony papieru w postaci wyrzucanych, niechcianych ulotek. Z kolei w sklepach stacjonarnych najtrudniej jest introwertykom, którzy zmuszani po raz kolejny do odpowiedzi na nachalne pytanie „W czym mogę pomóc?”, szepczą pod nosem: „Przecież tylko się rozglądam!”.

A jak to wygląda w świecie online? Nasilony i nieprzemyślany remarketing też potrafi skutecznie zepsuć nerwy. Po dokonaniu jakiejkolwiek transakcji zakupowej na każdej stronie, którą odwiedzam i w każdym emailu, który dostaję, widzę reklamę dokładnie tego, co właśnie kupiłem. Ale po co mi dwa obiady jednego dnia albo dwie pary tych samych butów? Wy też tak macie?

Marketerzy, którzy reagują wyłącznie po transakcji dokonanej przez użytkownika, ewidentnie nie mają narzędzi pozwalających im dobrze poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów oraz planować przemyślane działania, które nie będą irytujące. Tutaj na ratunek przychodzą eksperci Sii, proponując rozwiązanie Salesforce Marketing Cloud z szeroką gamą instrumentów, które pozwalają angażować konsumentów, odkrywać ich potrzeby i odpowiadać na nie, komunikując się z nimi 1 do 1.

Nie od dziś wiadomo, że targetowanie maili i innych komunikatów marketingowych może bazować nie tylko na danych deklaratywnych (tych, które użytkownik sam nam podaje np. poprzez wypełnienie formularza), ale też na danych behawioralnych. To te drugie stanowią podstawę do tworzenia person – szczegółowej segmentacji użytkowników na podstawie zachowań i interakcji, jakie przeprowadzili nie tylko z otrzymanym mailem, ale też na stronie czy w aplikacji sklepu.

Konsumenci mają coraz większą świadomość, że ich, często wrażliwe dane stanowią wirtualną walutę, za którą mogą kupić dopasowane do swoich potrzeb usługi. Amazon od razu wie, co chcemy sprawić na urodziny nielubianemu wujkowi, Netflix dokładnie szacuje, na jaki serial mamy nastrój w pochmurny listopadowy wieczór, Uber domyśla się, że w poniedziałek rano spieszymy się do pracy (a nie na imprezę), a Booking wietrzy, że tym razem, z powodu bólu pleców zrezygnujemy z wieloosobowego pokoju na rzecz wygodnego hotelu z basenem.

Może i poprzedni akapit napisałem z przymrużeniem oka, ale największe marki naprawdę tworzą swoje usługi na podstawie masowo kolekcjonowanych i drobiazgowo analizowanych danych. Amazon sprawdzi, ile czasu zajęło Ci przeglądanie kategorii „Telewizory” i na jak długo Twój kursor zatrzymał się nad przyciskiem „Kup teraz”, a Netflix zachowa informację o tym, w jakich momentach najczęściej włączasz pauzę. Dzięki właściwemu wykorzystaniu tego typu danych użytkownik czuje, że dana usługa została skrojona na jego miarę.

Zatrzymanie klienta na stronie i doprowadzenie do transakcji jest dla marketerów wyzwaniem. Według Digital Information World 96% użytkowników opuszcza stronę przed konwersją, a 49% z nich musi znaleźć się na niej dwukrotnie, zanim podejmie decyzję zakupową. Aby odpowiednio wykorzystać dane, a jednocześnie nie obciążyć użytkownika licznymi komunikatami marketingowym należy optymalnie dobrać narzędzia. Ekosystem Salesforce pozwala na zarządzanie danymi pochodzącymi z różnych źródeł z poziomu Marketing Cloud. Jeśli zintegrujemy Marketing Cloud z Sales Cloud lub Google Analytics, będziemy mieli bezpośredni dostęp do wszystkich danych w narzędziu, które pozwoli wykorzystać je najlepiej. Co więcej, mamy również możliwość zarządzania profilami użytkowników na poziomie Customer Data Platform (ale to już zupełnie inna historia).

Masz pomysł jak prowadzić komunikację ze swoim użytkownikiem krok po kroku? Na przykład – na początek wysłać maila, a następnie na podstawie zamówienia dosłać przypomnienie albo wyświetlić stosowny komunikat za pośrednictwem innego kanału? W przejrzysty sposób można takie działania zaplanować w ramach funkcjonalności Journey Builder w Salesforce Marketing Cloud. Pozwala ona budować jak z klocków scenariusze podróży potencjalnych klientów. Dodatkowo dzięki możliwości tworzenia dynamicznej treści za pomocą narzędzia Content Builder, jesteśmy w stanie na tacy podać odbiorcy maila czy SMS-a dokładnie te informacje, których oczekuje. W zespole Centrum Kompetencyjnego Salesforce Sii, jako partner wdrożenia, zajmujemy się na co dzień doborem i dostosowaniem tego typu narzędzi do konkretnych potrzeb biznesowych klientów.

Co więcej, nie jednego ucieszy informacja, że procesy optymalizacji można oddać w ręce AI. Dodatkowy zestaw narzędzi Salesforce Marketing Cloud, Einstein Analytics, pozwala nam zajrzeć do kryształowej kuli i przewidzieć przyszłość. Sztuczna inteligencja nosząca nazwisko znanego fizyka podpowiada, kiedy użytkownik najchętniej odbierze komunikat, jak często potrzebuje dostawać nowe informacje, a nawet wywnioskuje, w jaki sposób odbiorca zareaguje na daną treść.

Zaprezentowane przeze mnie w tekście narzędzia to tylko wycinek możliwości oferowanych przez Salesforce. Jako certyfikowany dostawca i partner wdrożenia tego narzedzia, Sii Polska zaproponuje Ci rozwiązania, które odpowiednio wzmocnią Twoją strategię digital marketingu. Podpowiemy także jak skutecznie redefiniować działania, aby osiągać zakładane cele biznesowe.

Odkryj korzyści wdrożenia Salesforce Marketing Cloud przy wsparciu ekspertów Sii. Umów się na darmową sesję demo i zobacz, jak skutecznie dotrzeć do klientów dzięki rozwiązaniom Salesforce.

Umów się na darmowe demo Salesforce Marketing Cloud

Pomożemy Ci skuteczniej docierać do klientów

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?