Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Rafał Małanij – JuraSiic Park

Moja przygoda w Sii rozpoczęła się w listopadzie 2009 roku, chociaż pierwsze rozmowy o projektach przeprowadzałem w Sii już wiosną tamtego roku. Ostatecznie trafiłem do jednego z klientów bankowych, gdzie na stanowisku koordynatora projektów byłem odpowiedzialny za migrację londyńskich Data Center. Po pewnym czasie liczba wyzwań się wyczerpała, co zbiegło się w czasie z poszukiwaniami prowadzonymi przez Monikę Rachwalską, która szukała nowego członka zespołu sprzedażowego. Po przejściu rekrutacji wewnętrznej, w tym po rozmowie z Krzysztofem Krężelem oraz Gregiem, w czerwcu 2011 roku przeszedłem na „ciemną stronę mocy” i zająłem się rozwijaniem biznesu Sii u klientów.

W 2011 roku warszawski oddział Sii wprowadził duże zmiany organizacyjne, które były spowodowane rosnącą liczbą klientów oraz dynamicznym rozwojem. Wyodrębniły się wówczas Business Unity, a każdy z nich był dedykowany konkretnemu sektorowi. Departament, do którego ja przynależałem, praktycznie w całości opierał się  na jednym kluczowym kliencie. Zaraz po dołączeniu do zespołu zająłem się wyszukiwaniem obszarów w tej organizacji, gdzie naszego logo jeszcze nie było. Spory nacisk położyliśmy również na dywersyfikację, czyli w tym przypadku pozyskanie nowych klientów. Tutaj pierwszy raz zderzyłem się z rzeczywistością sprzedażową – klienci raczej nie przychodzą sami, trzeba ich wyszukać, obdzwonić, zainteresować ofertą, a później dostarczyć usługę. Musiałem się tego nauczyć. Dywersyfikacja miała również polegać na poszerzeniu wachlarza usług świadczonych naszym klientom, czyli nie tylko outsourcing kompetencyjny, ale również Team Leasing i projekty Fixed Price – i właśnie ten aspekt pracy sprzedażowej przypadł mi do gustu.

Rafał Małanij

U niektórych klientów propagowanie wiedzy o innych naszych usługach szło topornie. U niektórych dopiero po 4 latach udało nam się nawiązać współpracę w obszarze projektów, np. rozpocząć analizę procesów biznesowych pod wdrożenie BPM. U innych klientów było zdecydowanie lepiej – pierwszy projekt software’owy udało mi się wygrać w 2012 roku.

W międzyczasie organizacja projektowa w Sii mocno się zmieniała, budowaliśmy ofertę i możliwości realizacji. Uczyliśmy się wspólnie tego trudnego biznesu. Moja działalność w obszarze projektów stała się preludium do kolejnych wyzwań, które przede mną stoją. Mam tutaj na myśli rolę BI Offering Leadera, którą „w międzyczasie” pełniłem przez ostatni rok, oraz moją migrację do Praktyki Custom Software Development & Maintenance, gdzie pełnię rolę Practice Sales Managera. Tak w skrócie opisałbym moją wciąż trwająca przygodę z Sii.

 

A co najbardziej podoba mi się w pracy w Sii? Nie powiem tutaj chyba nic rewolucyjnego 🙂 Klimat tej firmy tworzą ludzie, którym się chce i to jest największa wartość Sii. Z drugiej strony większość inicjatyw biznesowych, które podejmowaliśmy, to były w pewnym sensie startupy. Budowanie wartości dla klienta praktycznie od podstaw jest mega ciekawe i daje dużo energii.

Na koniec chciałbym przekazać krótką wiadomość dla Sii Power People: mam nadzieję, że nie zabrzmi to zbyt trywialnie ani pompatycznie, ale – starajmy się działać ambitnie i wychodzić poza swoją strefę komfortu. Tylko wtedy się rozwijamy.

 

Rafał Małanij Sii Praktyka Custom Development

Rafał Małanij, Practice Sales Manager

Career path:
  • Release Manager
  • Project Coordinator
  • Key Account Manager
  • Practice Sales Manager

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?