Previous Page

Aktualności

Jak uchronić biznes e-commerce przed klęską urodzaju? Eksperci Sii opowiedzą podczas Ecommerce Trends 2019
Strona główna Aktualności Wydarzenia Jak uchronić biznes e-commerce przed klęską urodzaju? Eksperci Sii opowiedzą podczas Ecommerce Trends 2019

Jak uchronić biznes e-commerce przed klęską urodzaju? Eksperci Sii opowiedzą podczas Ecommerce Trends 2019

Przewiń w dół

05 marca 2019

  • podziel się:

7 marca w Warszawie odbędzie się kolejna, XIII już edycja konferencji Ecommerce Trends. Nie zabraknie na niej naszych ekspertów z tego obszaru, którzy w ramach swojego wystąpienia poruszą temat wydajności i zagrożeń systemów e-commerce’owych w okresach wzmożonego obciążenia.

Tematyka wydarzenia to przede wszystkim światowe trendy w handlu online oraz wyniki badań i analizy rynku przygotowane przez czołowe firmy badawcze i konsultingowe. W ramach wymienionych obszarów w tym roku zaprezentowane będą zagadnienia m.in. zaawansowanej personalizacji, technologii rekomendacyjnych i lokalizacyjnych, czy handlu wielokanałowego, który powoli staje się standardem w sklepach internetowych.

Specjaliści z Centrum Kompetencyjnego Digital w Sii, Patryk Święczkowski, Technical Leader, oraz Marcin Kozłowski, Service Delivery Manager, którzy na co dzień realizują projekty e-commerce dla polskich i zagranicznych klientów, pomogą odpowiedzieć uczestnikom konferencji na pytanie „Czy Twój e-commerce jest gotowy na Black Friday?”.

Fenomen Black Friday spędza sen z powiek branży e-commerce. Patryku, na co powinni zwrócić uwagę właściciele sklepów online, aby w tym okresie nie doświadczyć przysłowiowej klęski urodzaju?

Patryk Święczkowski: Tak zwany Czarny Piątek ma różne oblicza. Z jednej strony – obroty i sprzedaż na najwyższym poziomie w skali roku. Z drugiej – wydłużone terminy dostaw, niedziałające kupony, zajęte infolinie, czy nieaktualne stany magazynowe, krótko mówiąc, sfrustrowany klient. Z mojego punktu widzenia, w tym okresie ważny jest nie tylko sprawnie działający front (koszyk, komunikaty), ale również całe zaplecze i silnik naszego e-commerce (baza, strona).

Jeśli do tej pory mamy nierozwiązane kwestie, czy niestabilne elementy naszego sklepu, to możemy być pewni, że podczas Black Friday boleśnie to odczujemy. Wbrew pozorom, drobne usprawnienia mogą mieć kolosalne znaczenie w kontekście sprawnego przepływu informacji i działania naszego sklepu.

Krótko odpowiadając na pytanie – jesteśmy w stanie przeprowadzić audyt potencjalnych zagrożeń oraz zaproponować i wdrożyć odpowiednie rozwiązania, by nie zaprzepaścić potencjału Black Friday lub innego gorącego okresu dla naszego biznesu.

Według danych Digital Commerce 360, ruch i zamówienia online klientów zwiększają się w tym czasie niemal dwukrotnie. Klienci są coraz bardziej wymagający, a w obliczu ogromnego wyboru usług i produktów w Internecie, łatwo ich zniechęcić do finalizacji transakcji i porzucenia tzw. koszyka, jeśli napotykają na jakieś trudności techniczne. Czy da się tego uniknąć? O czym należy pamiętać?

Marcin Kozłowski: To prawda, z roku na rok kolejne badania rynku potwierdzają, że zachowania osób, które robią zakupy w sklepach stacjonarnych, przenoszą się do sieci. Tu z nikim nie będziemy walczyć o przysłowiowego karpia, choć napięcie i uczucie wirtualnego przepychania mogą być podobne.

Nawet najlepiej przygotowany zespół może napotkać na niespodziewane zdarzenia. Doskonale sprawdza się prawo Murphy’ego, mówiące o tym, że jeśli coś może nie zadziałać, to na pewno nie zadziała. Na konferencji pokażemy, na jakie elementy naszego e-commerce zwrócić szczególną uwagę. A jeśli nasz statek już zacznie przeciekać, to jak dopłynąć do brzegu.

Do kogo skierowana jest Wasza prezentacja?

PŚ: Podczas Black Friday nie ma znaczenia, czy jesteś właścicielem biznesu, który w asortymencie ma 100, czy 100 000 sztuk towaru. Problem jest ten sam – zwiększony ruch na naszych stronach lub w aplikacji. Myślę, że nikt nie chce stracić klientów. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce, to prędzej czy później zmierzysz się z kwestią wydajności posiadanych rozwiązań. Zapraszamy na naszą prezentację każdego, kto prowadzi biznes w Internecie i chciałby w dni takie jak Black Friday liczyć zakończone sukcesem transakcje, a nie straty.

Zarejestrować się na konferencję można poprzez stronę E-commerce Trends.
Zainteresowanych naszymi rozwiązaniami m.in. dla branży e-commerce zachęcamy do zapoznania się z ofertą Centrum Kompetencyjnego Digital.

To również może Cię zainteresować

Wyślij wiadomość

podziel się ze znajomymi

[contact-form-7 id="8498" title="Share form PL"]