top-image
WSTECZ

Ambitne i złożone wyzwania nie tylko w projektach komercyjnych – Cezary Kamiński z Internal IT o procesie tworzenia nowej strony Sii Polska

Sii Polska uruchomiła nową stronę internetową, nad którą przez ostatni rok pracowało blisko 60 ekspertów. Wśród nich Cezary Kamiński, pełniący w projekcie odpowiedzialną rolę Project Managera, który opowiedział o złożonym procesie tworzenia witryny i wyzwaniach z jakimi musiał zmierzyć się zespół, a także planach wdrożenia kolejnych funkcjonalności.

Nowa strona Sii Polska już działa. Co dostarczyło najwięcej satysfakcji w tym projekcie? Z czego jesteś najbardziej dumny?

Cezary Kamiński, Project Manager w Sii Polska: Zdecydowanie największą satysfakcję sprawiała mi praca z ambitnymi, zmotywowanymi i pozytywnie nastawionymi ludźmi.  Myślę, że ten projekt był wyjątkowy w tym aspekcie. Pracowaliśmy pod dużą presją czasu, w zmiennym środowisku i z bardzo różnorodnymi zespołami. Pomimo wysoko postawionej poprzeczki, wszyscy byli bardzo zaangażowani, co bezpośrednio przekładało się na rezultaty. Nawet, gdy trzeba było iść na kompromisy lub coś nie szło zgodnie z planem, szukaliśmy najlepszych rozwiązań i podejmowaliśmy przemyślane decyzje.

Poza terminowym dostarczeniem projektu, jestem dumny też z tego, że udało się wypracować trwałą, partnerską relację zespołów IT i Marketingu. Dzięki temu jeszcze skuteczniej możemy dostarczać następne funkcjonalności oraz realizować kolejne projekty.

Co dla Ciebie jako Project Managera było największym wyzwaniem w tym projekcie?

C.K.: Słysząc „strona internetowa”, najczęściej myślimy: prosta wizytówka firmy, kilka stron informacyjnych i formularz kontaktowy – bułka z masłem. Są nawet automatyczne kreatory stron. W przypadku tego projektu było zupełnie inaczej. Proces dostarczania strony był dość złożony i wymagał zaangażowania w wielu obszarach. Zaczynając od koncepcji biznesowej, przez dostosowanie WordPressa do potrzeb Sii, obsługę procesów integracyjnych takich jak aplikowanie na oferty, formularze kontaktowe, formularze RODO czy zapisy na newsletter, zasilenie strony treścią, kończąc na planowaniu i realizacji wdrożenia. Myślę, że największym wyzwaniem było zapewnienie skutecznej komunikacji, tak aby zespoły wytwarzające wiedziały co się dzieje, kto nad czym pracuje, jakie są zależności między poszczególnymi etapami czy jakie są priorytety. W przypadku zespołu biznesowego istotna była wiedza odnośnie harmonogramu tworzenia treści biznesowych czy projektów graficznych, a także testowania rozwiązań i sposób pracy w nowym CMS. Zespół zarządzający na bieżąco otrzymywał informacje o postępach prac, ryzykach i szansach oraz aktualnym harmonogramie. Natomiast w ramach Komitetu Sterującego dzieliliśmy się strategicznymi informacjami, pozwalającymi na ocenę sytuacji i podejmowanie decyzji zwiększających szanse sukcesu projektu.

Jakie były etapy dostarczania projektu?

C.K.: Projekt realizowaliśmy zwinnie. W pierwszym etapie powstała część projektów graficznych oraz część analizy biznesowej – ta najbardziej kluczowa, wskazująca, że koncepcja biznesowa jest stabilna. Dzięki niej mogliśmy uruchomić proces projektowania podstawowej architektury, integracji i docelowo wytwarzania zmian. Następnie ruszył proces wytwórczy – tego co już wiedzieliśmy. Równolegle trwało również tworzenie projektów graficznych kolejnych stron i opracowywanie do nich treści, przekuwanie tego w architekturę i docelowe rozwiązania przez naszego Architekta – Piotra Bieleckiego. Całość domykały testy tego, co zostało już wytworzone. Kluczowymi kamieniami milowymi były potwierdzenie prawidłowości działania interfejsów integracyjnych oraz cykliczne udostępnianie kolejnych stron do zasilania ich treścią.

Ile osób pracowało nad tym projektem? Jacy specjaliści wchodzili w skład zespołu?

C.K.: Na przestrzeni trwania projektu zaangażowanych było ponad 60 osób, przy czym stały zespół od początku do końca to około 25 osób. W budowanie wizji i wymagań biznesowych byli zaangażowani power userzy, analitycy, graficy oraz specjaliści od UX. Kwestie RODO konsultowaliśmy z zespołem Security. Wytwarzanie strony angażowało architektów, developerów, testerów oraz zespół QA. Zasilanie strony treściami było wspierane przez power userów, technical writerów oraz dedykowany zespół z Service Desk.

Czy jest plan wprowadzania kolejnych funkcjonalności?

C.K.: Oczywiście – cały czas pracujemy nad tym, aby strona mogła jeszcze skuteczniej spełniać swoje funkcje, czyli wzbudzać zainteresowanie, dostarczać wartościowe treści, generować leady oraz aplikacje na oferty pracy. W kolejnych miesiącach wdrożymy nowe funkcjonalności, które również będziemy dostarczać zwinnie. Obecnie priorytetami są optymalizacje wydajnościowe oraz usprawnienia, które pozwolą na aplikowanie do kilku lokalizacji na raz, wyszukiwanie ofert pracy wg. poziomu doświadczenia oraz możliwości pracy zdalnej.

Komu poleciłbyś pracę w projektach realizowanych przez Internal IT? Jakie kompetencje można rozwijać w tym obszarze?

C.K.:  Przede wszystkim jest to praca dla osób, które lubią kontakt z ludźmi. Poleciłbym ją także tym, którzy lubią zmiany oraz bycie częścią tych zmian. Na stanowisku Project Managera z pewnością można nauczyć się kompetencji miękkich, takich jak skuteczna komunikacja, negocjacje czy budowanie zespołów, ale także kompetencji twardych, jak harmonogramowanie czy narzędzi i metodyk zarządzania projektami.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu ekspertów, sprawdź aktualne oferty pracy!

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ