Embedded

MQTT – lekki i przyjemny protokół dla komunikacji M2M

IoT (Internet of Things) jest obecnie jedną z prężnie rozwijających się gałęzi przemysłu leżącą na pograniczu IT oraz elektroniki. Do najważniejszych zagadnień związanych z tą dziedziną należy M2M, czyli komunikacja urządzenie do urządzenia. (więcej…)

Embedded

Implementing a State Machine in C++17

Finite State Machines are a very useful concept that allows modeling complex behavior. The basic idea is quite simple. We have a set of possible states and we define rules that govern transitions between the current state and some other state upon receiving an event. So how to implement one in C++17? Of course, there is a multitude of ways to do it. In this article, we try to explore another possibility based on several newer additions to the C++ standard. (więcej…)

Embedded

W poszukiwaniu źródeł wyjątków wszelakich w ARM Cortex M3 i M4

W swojej praktyce projektowej wielokrotnie miałem do czynienia z sytuacją, gdy w prawie gotowym produkcie, którego oprogramowanie składało się z wielu tysięcy linii kodu, nagle zaczynały dziać się dziwne rzeczy. (więcej…)