Embedded

Embedded

Ultra-wideband – old technology discovered again. Vol. 1 – UWB potential

Since the first discovery of the Ultra-wideband technology (in short: UWB) it was continuously researched and even used in several specific areas. However, it took about one century for companies to start using it in a commercial products which are accessible by everyone. (więcej…)

Embedded

Maszyny wirtualne – interpretery. Część I – Architektura

Postanowiłem pochylić się nad tematem maszyn wirtualnych, a konkretnie interpreterów. Jest to ciekawe zagadnienie ze względu na możliwe zastosowania. Interpreter może zostać uruchomiony niemalże na każdej maszynie, rozpoczynając od mikrokontrolerów, aż po maszyny serwerowe. (więcej…)

Embedded

TinyML: Uczenie maszynowe w systemach wbudowanych

W niniejszym artykule zaprezentuję przykład wykorzystania modelu sieci neuronowej utworzonej w oparciu o framework TensorFlow Lite na platformę bazującą na mikrokontrolerze z rodziny STM32. (więcej…)

Embedded

Jak dobrze zaprojektować PCB na dwóch warstwach

Współcześnie płytki z obwodami drukowanymi są nieodzownie związane z każdym sprzętem elektronicznym. Zapewne większość osób hobbystycznie lub zawodowo powiązanych z branżą embedded w pewnym momencie ma dość plączących się przewodów (więcej…)

Tagi: , ,

Embedded

O królu RAM-ie i rycerzach kontekstu

Krótki przewodnik po pamięciach
„RAM, jaki jest, każdy widzi”.
ks. Benedykt RAM-owski (więcej…)

Tagi: ,

Embedded

Pamięć transakcyjna

Tworząc aplikacje pracujące w systemach współbieżnych, jak i rozproszonych, każdy programista wcześniej czy później stanie przed problemem synchronizacji dostępu wątków lub procesów do obszaru zasobów współdzielonych, zwłaszcza pamięci (więcej…)

Software Development / Embedded

Call Stack Logger – Function instrumentation as a way to trace program’s flow of execution

Have you ever worked on the C++ project with codebase so huge that it is hard to understand what’s really going on when the program executes? (więcej…)

Embedded

Implementing a State Machine in C++17 – part 4 – fun with types

In the previous article, we’ve played with creating and joining strings in compile time. Now with those tools at our disposal, we’re ready to challenge the main goal – creating a transition table in compile time. (więcej…)

Embedded

Problem ukrytych stacji w sieciach WiFi a wydajność, czyli dlaczego czasem WiFi działa bardzo wolno

Jednym z najszybciej rozwijających się standardów w telekomunikacji (pomijając 5G) jest IEEE 802.11. (więcej…)

Embedded

Sterownik silnika DIY: metoda Speed Density w sterowaniu dawką paliwa w silnikach spalinowych

Wydaje się, że zbudowanie własnego sterownika silnika spalinowego jest zadaniem skomplikowanym. A jak jest naprawdę? Sprawdźmy to. (więcej…)