Embedded

Niedokładności numeryczne w funkcjach trygonometrycznych w FPU na platformie x86

W trakcie rozwoju oprogramowania niejednokrotnie zachodzi potrzeba wdrożenia projektu mimo istniejących, nierozwiązanych błędów. (więcej…)

Embedded

Implementing a State Machine in C++17 – part 3 – compile time strings

In the previous series of articles (part1, part2) we’ve played with a simple state machine with some basic functionality. As the machine grows bigger, the need for debugging utilities becomes more important. To implement such utilities we need to do some groundwork first. All state, event, and action names are known at compile-time and for most of them, we could easily generate a string with the name during compilation. What’s problematic is that some of the types could be parametrized and would require some form of compile-time string concatenation. That’s exactly what we are going to explore in this article 🙂

(więcej…)

Embedded

Docker w świecie systemów wbudowanych

W jaki sposób wykorzystać Dockera w embedded? Poniżej przedstawiam przykłady użycia kontenerów. (więcej…)

Embedded

DMI Robot – wersja druga „po liftingu”

DMI Robot jest urządzeniem, które zostało zbudowane na potrzeby automatyzacji testów ekranów dotykowych. (więcej…)

Embedded

AUTOSAR CDD – „do’s”, „don’ts” and best practices

Powstałe w 2003 roku konsorcjum AUTOSAR (AUTomotive Open System ARchitecture) postawiło sobie za główny cel zestandaryzowanie architektury oprogramowania dla branży Automotive. (więcej…)

Embedded

O bezpieczeństwie urządzeń wbudowanych – część pierwsza. Po ciemnej stronie mocy.

                                                                                                                                                                                                                                                        Jak mawiał trener Piechniczek
“Jeśli chcesz grać w piłkę musisz myśleć jak piłka”
AlcMan (więcej…)

Embedded

Implementing a State Machine in C++17 – part 2

In my previous article we’ve talked about implementing a simple state machine based on a std::variant and other newer additions to the C++ standard. Even though the implementation had its merits it was far from being complete. In this article, we improve upon that design to make it more useful and easy to use. (więcej…)

Embedded

IoT HUB, czyli zróbmy ciekawy projekt

Poniższy artykuł przedstawia wewnętrzny projekt, realizowany przez inżynierów-programistów z Centrum Kompetencyjnego Embedded firmy Sii. (więcej…)

Embedded

Automatyzacja testów Systemów Wbudowanych z wykorzystaniem Robot Frameworka – część 2

W tej części zajmiemy się praktyczną stroną testowania, pokażemy w jaki sposób używać słów kluczowych oraz jak pisać testy. Część pierwszą przeczytacie tutaj. (więcej…)