Klient
Wiodąca międzynarodowa firma farmaceutyczna z siedzibą w Paryżu, posiadająca 112 zakładów produkcyjnych oraz ponad 20 ośrodków badawczo-rozwojowych na całym świecie. Firma działa w obszarach m.in. immunologii, onkologii, neurologii i specjalizuje się w badaniach, rozwoju, produkcji i sprzedaży leków, szczepionek, oraz suplementów diety.
Wyzwanie
Firma postanowiła wprowadzić koncepcję zwinności biznesowej w 4 zespołach marketingowych, rozmieszczonych w 4 krajach: Polsce, Czechach, Węgrzech i Ukrainie. Klient chciał dostosować proces transformacji Agile do swoich wewnętrznych potrzeb, a następnie wdrożyć go w całej organizacji. Firma nie posiadała w swoich szeregach odpowiednich specjalistów Agile, zdolnych przeprowadzić dopasowaną do ich potrzeb transformację w działach marketingu.
Co zrobiliśmy
- Przeprowadziliśmy zestaw dedykowanych szkoleń z zakresu Agile dla wszystkich członków zespołów w 4 krajach.
- Zapewniliśmy doradztwo i wsparcie dotyczące metodyki Agile przez ponad 3 miesiące, pomagając zaadaptować się klientowi do nowych warunków.
- Oceniliśmy postępy transformacji Agile w zespołach klienta, aby upewnić się, że przebiegła pomyślnie i efektywnie.
- Wdrożyliśmy śledzenie Net Promoter Score, w celu rozpoznania obszarów wymagających poprawy w zaimplementowanej metodyce
Efekty
- 3-krotnie krótszy czas Time to Market i czas akceptacji produktu, dzięki przeprowadzonej przez Sii transformacji.
- Wzrost samooceny zespołów: wdrożenie kultury Agile – wzrost z 3,4 do 4,7 (skala 1-5).
- Wzrost samooceny zespołów: dojrzałość procesów Agile – wzrost z 2,5 do 4,5 (skala 1-5).
- Ulepszone zarządzanie wymaganiami, w celu ich lepszej kontroli: utrzymania, priorytetyzacji, śledzenia i komunikacji.
- Lepsza współpraca pomiędzy poszczególnymi zespołami rozmieszczonymi w kilku krajach.