Klient
Firma jest wiodącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach polskiego rynku telekomunikacyjnego.
Wyzwanie
Monitorowanie efektywności procesów sprzedaży, marżowości ofert oraz jakości pracy handlowców. Wzrost up-sellingu usług, w szczególności oferowanie usług mobilnych klientom stacjonarnym i vice versa.
Co zrobiliśmy
Usługi objęły: analizę, wykonanie projektu, prace implementacyjne, integrację z innymi systemami informatycznymi, szkolenia użytkowników oraz prace administracyjne, konfiguracyjne i utrzymaniowe.
Zakres wdrożenia obejmuje:
- Raportowanie danych wyższych segmentów klientów (Kluczowych
i Korporacyjnych) przede wszystkim na potrzeby obszaru marketingu. - Analizy przychodów z usług i wolumenów usług.
- Analizy rentowności sprzedaży (na podstawie modeli Profit&Loss).
- Analizę konwergencji usług, w szczególności umożliwiającą identyfikację różnego rodzaju korelacji miedzy usługami (gł. dotyczących wolumenów
i przychodu z usług). - System integruje dane z 5 źródeł: w tym system CRM dla klientów B2B, narzędzie controlingowe liczące marżowość ofert, bazę umów, a także źródła plikowe.
- System jest wykorzystywany przez ponad 10 użytkowników – analityków, liczba odbiorców raportów w organizacji jest znacząco większa.
- Prace projektowe prowadzone są w metodykach zwinnych (agile),
z wykorzystaniem prototypowania.
Efekty
System umożliwia monitorowanie procesów sprzedaży, efektywności sprzedaży m.in. w podziałach czasowych, geograficznych, segmentowych, w strukturze sprzedaży. System umożliwia też identyfikację trendów sprzedażowych, przewidywanie kosztów związanych z obsługą umów z klientami.
Dowiedz się więcej