Klient
Międzynarodowa firma zajmująca się produkcją oraz promocją dóbr konsumpcyjnych, m.in. artykułów gospodarstwa domowego, leków, jak również środków higieny osobistej. W 2008 roku uplasował się na 6. miejscu w European Business Week 50 – rankingu firm wchodzących w skład europejskiego indeksu SP 350.
Wyzwanie
Problem klienta dotyczył trudności w pracy między zespołowej, który w dużej mierze wynikał z konieczności pracy zdalnej oraz ze zmiany struktury organizacyjnej. Dodatkowo po reorganizacji Reckitt chciał wzmocnić poczucie wspólnego celu oraz zwiększyć zaangażowanie i efektywność swoich pracowników.
Co zrobiliśmy
- Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy program szkoleniowy oparty o koncepcję Lencioniego, która mówi o 5 dysfunkcjach pracy zespołowej, jakimi są brak zaufania, obawa przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności oraz brak dbałości o wyniki
- Przeprowadziliśmy cykl szkoleń i warsztatów dla pracowników, managerów oraz zarządu
- Po przeprowadzeniu ankiet stworzyliśmy i przeprowadziliśmy follow-up utrwalający wiedzę
- Przygotowaliśmy materiały dotyczące programu wraz z komunikacją wewnętrzną
Efekty
- Przekazaliśmy wiedzę i uświadomiliśmy konieczności wprowadzenia zmian w podejściu do pracy zespołowej
- Wyposażyliśmy managerów w narzędzia, z których będą mogli korzystać w kontakcie z podwładnymi, a następnie oni kaskadowo w dół
- Wprowadziliśmy zmianę na stałe, w formie procesu stosowanego również po zakończeniu programu
- Utrwaliliśmy tematykę efektywnego wyznaczania celów, wspierającego współpracę i komunikację w organizacji