Klient
Bank jest spółką zależną grupy – wiodącego międzynarodowego pioniera w zakresie zaawansowanych technologicznie usług finansowych. Bank stawia na pełną bankowość mobilną, bez konieczności wizyty w oddziale, w tym szybkie, łatwo dostępne i bezpieczne pożyczki oraz konta oszczędnościowe dostępne z poziomu telefonów i online.
Wyzwanie
Chcąc zapewnić wysoką jakość produktów, aby być konkurencyjnym na rynku, Bank stanął przed wyzwaniem przetestowania swych aplikacji na różnych przeglądarkach i urządzeniach mobilnych. Jako młody bank nie posiadał jeszcze odpowiednich specjalistów ani doświadczenia w tym zakresie i zadanie wydawało się zbyt trudne. Dlatego też postanowiono zwrócić się z tym zadaniem do firmy outsourcingowej (Sii), która swym doświadczeniem, wiedzą i odpowiednimi zasobami technologicznymi pomoże usprawniać produkty na bieżąco.
Co zrobiliśmy
- Przeprowadziliśmy analizę dotychczasowego procesu testowania i zaproponowaliśmy usprawnienia, przeanalizowaliśmy rynek smartfonów oraz dostarczyliśmy odpowiednie urządzenia iOS i Android dla zespołu.
- Testujemy manualnie aplikacje mobilne, aplikacje online, części back-endowe aplikacji systemów.
Typy stosowanych testów:
- Testy Smoke i Sanity (dla każdej zmiany back-endu i release’u nowej wersji aplikacji)
- Testy Integracyjne
- Testy Systemowe (funkcjonalne i niefunkcjonalne)
- Testy Akceptacyjne (UAT) (z pełną odpowiedzialnością za jakość dostarczanego produktu
Efekty
Sii pomogło ustrukturyzować Bankowi proces tworzenia oprogramowania oraz zapewnić pożądaną wysoką jakość aplikacji, stosując szereg testów, co w rezultacie skróciło czas wytwarzania produktu o 1/3.
Dowiedz się więcej