Klient
Dostarczenie usługi testowej islandzkiemu przewoźnikowi lotniczemu, w celu zapewnienia doskonałego customer experience w kontakcie z systemami cyfrowymi
Wyzwanie
W ramach zmieniającego się środowiska i potrzeb biznesowych WoW Air postanowił dokonać usprawnień technologicznych i odświeżyć funkcjonalność głównej strony. Wraz z nowymi technologiami i funkcjonalnością pojawiło się zapotrzebowanie na kompleksowe usługi testowe.
Co zrobiliśmy
Zbudowaliśmy samodzielny zespół specjalistów do spraw jakości, którzy zadbali o kompleksową obsługę procesu testowego podczas wdrażania nowej stron www. Głównymi zadaniami zespołu były:
- Przygotowanie procesu testowego i zaplanowanie testów podczas wdrażania nowych funkcjonalności
- Testy manualne aplikacji webowych (uwzględniające testy regresji, eksploracyjne, użyteczności)
- Testy aplikacji mobilnej z wykorzystanej własnego Laboratorium Mobilnego Sii (iOS, Android)
- Accessibility Testing w oparciu o najnowsze standardy WCAG 2.0
- Testy niefunkcjonalne – wydajności i bezpieczeństwa strony www
- Wdrażanie narzędzi do zarządzania testami i poprawa procesu testowego
- Automatyzacja głównych przypadków biznesowych przy pomocy Selenium Web driver
Efekty
- Zaplanowanie i wdrożenie procesu testowego obejmującego cały cykl życia produktu
- Podwyższenie standardów i wprowadzenie kultury jakości w procesie wytwórczym produktu
- 100% pokrycie funkcjonalności testami manualnymi i automatyzacja głównych scenariuszy biznesowych
- Poprawa jakości produktu i zmniejszenie liczby incydentów produkcyjnych