Przepływ prac

Office 365 i SharePoint to narzędzia, które w prosty sposób przekształcą procesy biznesowe w optymalne przepływy pracy. Centrum Kompetencyjne Office 365 w Sii Polska udziela wsparcia na każdym etapie automatyzacji przepływów pracy – zajmujemy się projektowaniem, jak i analizą istniejących przepływów, które następnie usprawniamy lub dostosowujemy do nowych wymagań biznesowych.

 

Obsługujemy różne typy przepływów pracy, wykorzystując wbudowane technologie dostarczane przez Microsoft Office 365 i Microsoft SharePoint oraz produkty naszych partnerów Nintex i WEBCON, służące do tworzenia dedykowanych rozwiązań.

Office 365 oraz SharePoint umożliwiają tworzenie kilku podstawowych przepływów pracy z użyciem gotowych szablonów, jak np. zatwierdzenie dokumentu lub zebranie uwag i opinii użytkowników. Przepływy można też tworzyć i modyfikować posługując się dodatkiem SharePoint Designer, jednak może dojść do sytuacji, w której narzędzie to okaże się niewystarczające.

 

sharepoint_landingpage_worflows

 

 

webcon_logo

 

WEBCON BPS – przegląd funkcji

 

Architektura funkcjonalna rozwiązania przedstawiona została na poniższym schemacie.

Najważniejsze funkcjonalności rozwiązania:

 

sharepoint_landingpage_webcon

 

  • WEBCON Business Process Suite wykorzystuje autorski silnik workflow odpowiedzialny za poprawną i wydajną obsługę zdarzeń i interakcji. Wykorzystanie dedykowanej bazy danych Microsoft® SQL Server® dla przechowywania danych dokumentów oraz statusu przebiegu procesów, pozwala sprawnie obsłużyć tysiące użytkowników końcowych i miliony dokumentów.
  • Wbudowane mechanizmy zarządzania zmianą oraz dostępny dla działów IT graficzny interfejs projektowania procesów pozwalają skutecznie doskonalić procesy biznesowe firm i obsługiwać obiegi nowych dokumentów.

 

sharepoint_landingpage_workflows2

 

  • Możliwość dwukierunkowej integracji z systemami firm oraz Active Directory, a także dostępność interfejsu programistycznego oraz pełnej dokumentacji bazy danych systemu, co zapewnia elastyczność platformy.
  • Wykorzystanie dedykowanych skanerów znacząco przyspieszających proces wprowadzania dokumentów do systemu. Skany mogą być dołączane ręcznie na etapie rejestracji dokumentu lub automatycznie na podstawie kodów kreskowych.
  • Obsługa drukarek i czytników kodów kreskowych jedno- i dwuwymiarowych pozwala znakować biorące udział w procesie dokumenty ułatwiając ich późniejszą identyfikację w obrębie systemu.
  • Dostępny opcjonalnie mechanizm OCR (optycznego rozpoznawania znaków) pozwala na indeksowanie treści skanowanych dokumentów, co usprawnia wyszukiwanie, oraz na automatyczną rejestrację dokumentów w systemie (oferowany jest stale aktualizowany szablon umożliwiający automatyczne wprowadzanie faktur kosztowych w języku polskim do systemu na bazie ich skanów).
  • Obsługa faxów i skrzynek mailowych pozwala w łatwy sposób przeprowadzić rejestrację korespondencji i faktur, eliminując konieczność drukowania przesyłek.
  • Integracja z Microsoft Exchange ułatwia informowanie użytkowników końcowych oraz automatyczną aktualizację ich kalendarzy i list zadań.

 

sharepoint_landingpage_workflows_integracja

 

  • Interfejs WEBCON Business Process Suite Mobile Access pozwala przeglądać dokumenty znajdujące się w systemie, akceptować je lub delegować związane z nimi zadania do współpracowników z poziomu dedykowanych aplikacji dostępnych dla systemów: iOS, Android, Windows.
  • Zestaw webpartów pozwala w prosty sposób tworzyć listy zadań i dokumentów, monitorować postęp procesów i związane z nimi wskaźniki efektywności (KPI) oraz wizualizować informacje w postaci wykresów.
  • Wszystkie dane dotyczące realizowanych w systemie procesów są zapisywane w strukturze tabel bazy danych Microsoft® SQL Server® i są łatwo dostępne w celu późniejszego zestawienia w dowolnych aplikacjach analitycznych.

 

Więcej o rozwiązaniu firmy WEBCON dowiesz się z naszego bloga.

 

nintex_logo

NINTEX Workflow

 

Na Platformę Nintex składają się następujące elementy:

 

  • Nintex Workflow – kreator procesów
  • Nintex Forms – kreator formularzy
  • Nintex Live – moduł integracji między platformą SharePoint a usługami opartymi na chmurze
  • Nintex Mobile – moduł umożliwiający stosowanie Nintex Workflow i Nintex Forms w urządzeniach mobilnych

sharepoint_landingpage_workflows_configure_actions

 

Nintex oferuje rozwiązanie, które nie wymaga rozszerzenia infrastruktury o kolejny serwer. Wszystkie funkcjonalności związane z zarządzaniem i tworzeniem procesów są dostępne z poziomu SharePoint za pomocą przeglądarki.

 

Najważniejsze cechy Platformy Nintex:

 

  • Przyjazny kreator procesów w formie drag-and-drop (dostępny z poziomu przeglądarki),
  • Duża ilość predefiniowanych akcji konfigurowanych za pomocą kreatora procesów,
  • Wiele modeli komunikacji z systemami zewnętrznymi,
  • Status przepływu dostępny w czasie rzeczywistym,
  • Możliwość zapisania i ponownego użycia danego zestawu akcji w kolejnych projektach,
  • Wdrożenia i zarządzanie możliwe z poziomu przeglądarki,
  • Wersjonowanie przepływów pracy (dostęp do poprzednich wersji przepływu; opublikowanie nowych wersji przepływu nie wpływa na istniejące wersje procesu),
  • LazyApproval – możliwość zatwierdzania wniosków bez konieczności dostępu do systemu (np. z poziomu poczty).

sharepoint_landingpage_workflows_worflow_action

 

Więcej o narzędziu firmy Nintex dowiesz się z naszego bloga.

 

 

Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem przepływów pracy do Twojej firmy, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci dobrać najlepsze rozwiązanie, które zrewolucjonizuje organizację pracy w Twojej firmie.

Kontakt

LinkedIn
Contact Person

Michał Kopczyński Competency Center Manager
Office 365

Zainteresowała Cię nasza oferta? Potrzebujesz więcej informacji o systemie SharePoint lub Office 365? Skontaktuj się z nami! Nasz ekspert udzieli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i pomoże w doborze najlepszej dla Ciebie oferty!
Wyślij zapytanie
Dodaj załącznik
Akceptowane formaty: .doc, docx, .pdf. Maksymalny rozmiar pliku: 5 MB

Wyślij wiadomość