Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Łatwiejsza praca dzięki ServiceNow, jednej z najbardziej innowacyjnych platform do cyfryzacji procesów w firmie

Sii Polska jest oficjalnym partnerem ServiceNow od 2016 roku. Od ponad trzech lat skutecznie wspieramy naszych globalnych klientów, dostarczając dedykowane zespoły ekspertów i realizując kompleksowe projekty. Celem każdego rozwiązania ServiceNow jest sprawienie, aby praca była prosta i szybka. Michał Pomaskow, Inżynier ds. oprogramowania w Sii Polska, mówi o zastosowaniu tej idei w praktyce.

Jak długo pracujesz z ServiceNow i dlaczego wybrałeś tę specjalizację?

Michał Pomaskow, Inżynier ds. oprogramowania w Sii Polska: Moja przygoda z ServiceNow rozpoczęła się w połowie 2016 roku. Wcześniej przez kilka lat pracowałem jako Web developer. Szukając nowego kierunku rozwoju odkryłem platformę ServiceNow. Gdy dowiedziałem się o niej więcej i zobaczyłem, jak dynamicznie się rozwija, nie miałem wątpliwości, że chciałbym się w to zaangażować.

ServiceNow może być z powodzeniem wdrożony w firmach różnej wielkości i działających w różnych sektorach. Może również wspierać wiele obszarów organizacji, między innymi działy IT, HR czy obsługę klienta. Fascynujące jest to, ile daje możliwości w obszarze digitalizacji przepływów pracy. Celem każdego rozwiązania dostarczanego przez ServiceNow jest ułatwienie i przyspieszenie wykonywania codziennych zadań. Przytaczając jedno z haseł firmy „gdy ludzie pracują lepiej, biznes działa lepiej”.

Nad czym aktualnie pracujesz?

M.P.: Obecnie pracuję dla globalnej firmy audytorskiej i doradczej. Sii Polska jest jej zaufanym partnerem w zakresie utrzymania i rozwoju wewnętrznej platformy.

Mój zespół pracuje zgodnie z metodologią SCRUM. W naszych działaniach uwzględniamy zarówno zasoby naszych klientów, jak i nasze. Każdy z nas ma określoną rolę. Nad zespołem czuwa główny architekt, który dba o całe środowisko, pod nim w strukturze znajduje się architekt projektujący określone rozwiązania. Ja odpowiadam za wdrożenie techniczne.

Kolejne projekty już na mnie czekają. To ekscytujące, że jest tak wiele różnych tematów, nad którymi mogę pracować. To wyzwanie, które pomaga mi rozwijać umiejętności i zapewnia motywację.

Które projekty były dotychczas najtrudniejsze?

M.P.: Jeden z najtrudniejszych projektów koncentrował się na zaprojektowaniu i stworzeniu środowiska wielodomenowego dla międzynarodowego dostawcy IT. Projekt zajął nam prawie 6 miesięcy. Nowo utworzona instancja jest teraz z powodzeniem używana przez kilku klientów.

Kolejny dotyczył prac nad aplikacją finansową dla dużej firmy farmaceutycznej ze Szwajcarii. Opracowaliśmy kilka rozwiązań, a ja miałem kluczowy wpływ na wydajność ostatniego. Podczas testów obciążeniowych stwierdziłem, że kod stworzony przez zespół nie jest wydajny i zużywa wszystkie zasoby serwera. Dzięki mojej wiedzy udało mi się zmodyfikować ten kluczowy element w ciągu jednego dnia i cały projekt znalazł się w produkcji na czas.

Pracowałem również nad projektowaniem i tworzeniem CMDB (Configuration Management Database) oraz nad konfiguracją modułu „Discovery” (automatyczne wykrywanie zasobów) dla firmy z obszaru Retail. Największym wyzwaniem było tu utrzymanie kilku interfejsów i struktur danych. Rozwiązanie, które dostarczyliśmy jest teraz w pełni funkcjonalne i może być dalej ulepszane przez nowy zespół.

Jakie jest główne wyzwanie w dostarczaniu projektów w obszarze ServiceNow?

M.P.: Platforma ServiceNow została starannie zaprojektowana przez jej twórców, a oferowane rozwiązania są zbudowane zgodnie ze światowymi standardami. Niestety czasem to za mało, gdy naszym zadaniem jest dopasowanie rozwiązania do różnorodnych środowisk, w których pracują nasi klienci. Często wymaga to kreatywnej pracy i nieszablonowych pomysłów.

Platforma jest stale rozwijana w celu dostarczania nowych funkcji i ulepszania istniejących, więc trzeba być na bieżąco z wiedzą techniczną i najnowszymi certyfikatami z różnych obszarów ServiceNow.

Jakie jest największe wyzwanie dla większości klientów? Jakiego wsparcia potrzebują?

M.P.: ServiceNow jako firma, podobnie jak oferowane przez nią rozwiązania, rozwija się bardzo szybko. W 2018 roku platforma została uznany przez Forbes za najbardziej innowacyjny produkt na świecie. Ta dynamika sprawiła, że nie było zbyt wiele czasu na przeszkolenie wystarczającej liczby specjalistów w tej dziedzinie, dlatego często trudno jest stworzyć zespół, który efektywnie zrealizowałby projekt. Zwłaszcza jeśli gonią Cię terminy.

W Sii Polska mogę pracować w doświadczonym zespole przy różnorodnych projektach. Wspieramy klientów w wielu zadaniach, od mniejszych, takich jak utrzymanie i aktualizacje, aż do ogromnych wdrożeń, i stale widzimy niesłabnące zapotrzebowanie na wsparcie wykwalifikowanych ekspertów. Jestem przekonany, że ta praca pozwoli mi jeszcze przez wiele lat zajmować się ambitnymi projektami, które będą dostarczać mi wielu nowych wyzwań.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach ServiceNow, odwiedź naszą stronę.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?