Previous Page

Magazyn

PODSUMOWANIE ROKU OBROTOWEGO – GREGOIRE NITOT – CEO
Strona główna Magazyn Lipiec 2016 PODSUMOWANIE ROKU OBROTOWEGO – GREGOIRE NITOT – CEO

PODSUMOWANIE ROKU OBROTOWEGO – GREGOIRE NITOT – CEO

Przewiń w dół

11 lipca 2016

  • podziel się:

Zakończenie roku obrotowego w Sii to czas podsumowań, analiz, świętowania sukcesów, ale i lessons learned oraz tworzenia planów na przyszłość. Podsumowania za ostatni rok obrotowy, który zakończył się w marcu 2016 (rok obrotowy w Sii trwa od kwietnia do marca) dokonał Gregoire Nitot, CEO & Founder.

To kolejny bardzo dobry rok dla Sii. Rozwijaliśmy się w każdym z miast, przekroczyliśmy poziom 300 milionów przychodów, odnotowując tym samym wzrost o 30% – mówi Gregoire Nitot, CEO & Founder.

Rozwój finansowy idzie w parze ze wzrostem liczby osób zatrudnionych w Sii. W ostatnim roku przyjęliśmy imponującą liczbę 1150 osób, z czego w ostatecznym bilansie, wzrośliśmy o 520 osób. Dzięki temu jest nas już 2300 osób! 

W minionym roku osiągnęliśmy również satysfakcjonujący rozwój w obszarze współpracy z klientami – z dwoma z nich uzyskaliśmy przychód przekraczający 40 milionów rocznie! Mimo tego, możemy pochwalić się wysokim poziomem dywersyfikacji źródeł przychodów, ponieważ  nasz największy klient reprezentuje 14% wszystkich przychodów.

 

Jesteśmy najsolidniejszą firmą oferująca usługi IT w Polsce. Nie mamy żadnych długów, notujemy przychody na poziomie ponad 300 milionów, dysponujemy zapleczem ponad 50 milionów złotych na koncie, co sprawia, że jesteśmy gotowi nawet na akwizycję. Jeśli pojawiłaby się ciekawa firma, która chciałaby do nas dołączyć – jesteśmy otwarci na propozycje! – dodaje Gregoire Nitot, CEO & Founder.

Jesteśmy wyróżniani licznymi nagrodami. Tytuł Great Place to Work jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jest on przyznawany w kategorii „firma powyżej 500 pracowników”. Jesteśmy także bardzo dumni z wdrożenia ISO, które potwierdza, że dbamy o wszystkie procedury oraz procesy, a dodatkowo buduje naszą wiarygodność wśród klientów.

 

Pracujemy na najnowocześniejszych technologiach, chociażby nasza Praktyka Digital pracuje z wykorzystaniem platformy Xamarin używanej w aplikacjach mobilnych. Osiągaliśmy wiele sukcesów w Polsce i zagranicą. Przeprowadziliśmy przebudowę naszego działu projektowego – Global Practice w oparciu o model macierzowy wraz z oddziałami, które pełnią rolę centrów kompetencyjnych. Rozszerzyliśmy naszą współpracę z klientami z krajów bałtyckich, w tym z Danii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Wielkiej Brytanii.

Stworzyliśmy systemy dedykowane naszym kolegom i koleżankom z pracy. Jednym z takich przykładów jest chociażby aplikacja do automatyzowania procesu wnioskowania o zmianę projektu. Jeśli inżynier nudzi się na swoim projekcie i chciałby podjąć nowe wyzwanie może zaaplikować o zmianę projektu na naszym wewnętrznym Sii Portalu. Sam Sii Portal, zbudowany na SharePoincie jest bramą do wszelkich wniosków pracownika, w tym o zmianę projektu, opartych o silnik IBM.

Inne usprawnienia dla pracowników to również automatyzacja procesu ocen okresowych, wnioskowanie o zaliczki i rozliczenia podróży służbowych a także aplikacja usprawniająca wspólne przejazdy – Sii Carpooling.

Codziennie napotykamy nowe trudności. Mamy kilka inwestycji, które generują straty są to m.in. nasze dwie Microsoft’owe praktyki: Dynamics AX i Dynamics CRM. Sprzedaż tych usług jest trudna, ponieważ jest to bardzo ciężki rynek i mimo wieloletnich, wielomilionowych inwestycji, te praktyki nie przynoszą zysków. Reorganizacji wymagał także dział Public, gdzie pomimo silnego składu świetnych Power People, zyski są słabe. Przetargi opiewają na niższe kwoty, nie wygrywamy tam aż tak imponujących projektów, a sam dział generuje straty. Natomiast w każdej z tych Praktyk dysponujemy świetnym zespołem, dlatego mam nadzieję, że wkrótce będziemy osiągali sukcesy.

Wśród nadchodzących wyzwań, będziemy musieli się zmierzyć z rosnącym zapotrzebowaniem na inżynierów. Nie jest łatwo pozyskać odpowiedniego pracownika. Na rynku istnieje ogromna konkurencja o kandydatów, co determinuje także wzrost wynagrodzenia. Nasi klienci wymagają coraz większego zaangażowania a w kontraktach ujęte są twarde wyznaczniki w postaci kontraktów fixowych, z karami, z twardymi KPI i SLA. Z drugiej strony opiewają one czasem na niższe stawki. Jest to wyzwanie, ponieważ równocześnie na rynku polskim trwa walka o inżynierów a ich stawki za wynagrodzenie stale rosną.

Dużym wyzwaniem jest także przeprowadzka. W wielu miastach dysponujemy za małym biurem. Już teraz planujemy wyprowadzkę w Krakowie, Poznaniu, Gdańsku. W Warszawie wynajmujemy kolejne piętro. Są to wielomilionowe inwestycje, które są zarazem bardzo ryzykowne, ponieważ zamówienia naszych klientów są krótkie, kilkumiesięczne a wynajem biura to zobowiązanie na lata.

Oczywiście naszym planem jest pobudzenie niedochodowych praktyk. Naszym celem jest wygranie projektu w sektorze Public oraz Mirocsoft’owym. Mamy mnóstwo wyzwań, dlatego jest u nas bardzo ciekawie.

Przede wszystkim chciałbym bardzo serdecznie podziękować naszym klientom, to dzięki Wam Sii może się rozwijać. Dziękujemy za projekty, pieniądze, dzięki którym mamy możliwość stawiać czoła nowym wyzwaniom. Codziennie walczymy, aby budować wzajemne zaufanie, żeby dostarczać najlepsze usługi i najwyższą jakość.  Bardzo doceniamy naszą współpracę i zależy nam na Waszej satysfakcji.

Po drugie, chciałbym podziękować naszym kolegom i koleżankom, wszystkim pracownikom, kontraktorom. Sukces i rozwój osiągamy dzięki Wam, dzięki Waszemu zaangażowaniu, Waszej codziennej ciężkiej pracy. Dziękuję więc każdemu działowi w firmie, inżynierom, sprzedaży, rekrutacji, działowi marketingu, wewnętrznemu IT, księgowości, kontrolingowi, office managerom, komunikacji, service desk…! Bardzo dziękuję wszystkim. Dzięki Wam wygramy, mamy najlepszy performance w Polsce! Wyprzedzamy naszą konkurencję, więc oby tak dalej!

Dziękuję klientom i moim kolegom! Mam nadzieję, że ten rok będzie jeszcze lepszy od poprzedniego! Do zobaczenia!

To również może Cię zainteresować

Wyślij wiadomość

podziel się ze znajomymi

captcha