Previous Page

Magazyn

Sii rozbudowuje ofertę SAP – nowe Centrum Kompetencyjne ma już pierwsze projekty na swoim koncie
Strona główna Magazyn Sii rozbudowuje ofertę SAP – nowe Centrum Kompetencyjne ma już pierwsze projekty na swoim koncie

Sii rozbudowuje ofertę SAP – nowe Centrum Kompetencyjne ma już pierwsze projekty na swoim koncie

Przewiń w dół

04 kwietnia 2018

  • podziel się:

Centrum Kompetencyjne SAP funkcjonuje w Sii od stycznia 2018. Z Adrianem Golą, SAP Competency Center Managerem, porozmawiamy o planach na rozwój tego obszaru w firmie, dotychczasowych osiągnięciach oraz o tym, jaki jest jego przepis na sukces.

 

Martyna Kalicka, Communication Specialist: Skąd wzięła się potrzeba Sii na rozwój usług SAP?

Adrian Gola, SAP Competency Center Manager: Ponad 60% aktualnych klientów Sii posiada systemy SAP’a w swojej firmie. Dostrzegamy rosnącą potrzebę od naszych partnerów na dostarczanie usług SAP – wychodzimy im naprzeciw. Aktualna oferta Sii pokrywa ogromny obszar technologiczny, a SAP to kolejna dziedzina, w której będziemy się mocno rozwijać. Na szczęście w tej chwili mamy już zasoby i wiedzę, aby w pełni odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku.

M.K.: Jakie usługi będziemy realizować w ramach Centrum Kompetencyjnego SAP? Jakich klientów będziemy obsługiwać?

A.G.: W tej chwili skupiamy się na kilku aspektach w ofercie SAP:

  1. Development Factory – dostarczany usługi zarządzane z zakresu rozbudowy i rozwoju systemu SAP w technologii ABAP i Fiori. Możemy pracować zarówno zdalnie, jak i na miejscu u klienta. Mocno stawiamy na nowe technologie związane z właśnie z UI5, SAP Cloud Platform i HANA.
  2. Konsultanci i managerowie SAP – naszym klientom oferujemy wsparcie zespołów konsultantami funkcjonalnymi i managerami SAP, którzy wspierają projekty wdrożeniowe, rozbudowy, bądź też zmian systemowych, ale także wspierają ich w bieżących zadaniach z obszaru SAP. Więcej o naszych usługach piszemy na stronie Centrum Kompetencyjnego SAP.

M.K: Co w takim razie wyróżnia nas na rynku pośród innych firm?

A.G: Dynamiczny, młody i ambitny zespół nakierunkowany na nowe technologie, takie jak Fiori, czy też migracje na platformie HANA. Otwarty na wyzwania i elastyczny w podejściu do klienta zespół SAP’owy, który prezentuje takie same wartości, jak cała nasza organizacja. Oczywiście wykazujemy się również dużą elastycznością i szybkości reakcji na zapotrzebowania klientów.

M.K: Centrum Kompetencyjne SAP funkcjonuje w Sii od stycznia, czy mamy już na swoim koncie jakieś sukcesy?

A.G: Żeby była jasność, usługi w zakresie SAP’a w Sii był dostarczane wcześniej, z tymże skala projektów SAP’owych była znacznie mniejsza, a ludzie z tego obszaru nie byli zintegrowani w jednym teamie. Jeżeli chodzi natomiast, o Centrum Kompetencyjne SAP mamy już kilka sukcesów. Delegujemy nasz zespół SAP’owy do projektów dostarczanych przez globalnych dostawców, w ramach podwykonawstwa.

Kolejnym sukcesem jest zbudowanie świadomości na rynku pracy. Obecnie SAP’owcy, znając naszą organizację, nie mieli szansy do niej dołączyć, teraz mają taką możliwość i mamy bardzo dużo aplikacji od osób chętnych dołączyć do Sii. Kandydaci widzą w firmie szansę swojego osobistego rozwoju, a także chęci współuczestniczenia w tworzeniu i kształtowaniu naszej jednostki w ramach Sii. Great Place to Work – nagroda, którą Sii zdobyło już 4 razy z rzędu jest istotnym czynnikiem i jest zauważalny na każdym etapie od rekrutacji do rozwoju. Mamy biura w 9 miastach, nasi pracownicy mogą wybrać, gdzie będą pracować, często ludzie chcą być bliżej swojego domu, czy też rodziny, a inne firmy nie dawały im takiej możliwości.

M.K: A jak oceniasz przyszłość SAP’a?

A.G: To bardzo ciekawy czas dla usług SAP’a – projekty się zmieniają, produkty również, SAP wypuścił nową bazę danych HANA, widać duży nacisk na ofertę związaną z usługami chmurowymi. To wymaga od firm zróżnicowanych umiejętności i nowych kompetencji, które nie były do tej pory dostępne na rynku – to jest dla nas idealny czas, aby wskoczyć na rynek usług SAP.

Wiele osób, nawet w środowisku SAP’a, nie jest świadomych, że SAP wszedł na rynek z nowym front-endem o nazwie Fiori, który sprawia, że SAP przestaje być brzydki (niespodzianka!), a staję się przyjazny użytkownikowi. Kolejny produkt to S/4HANA, całkiem nowy system, z uproszczonym modelem danych i procesów, który SAP promuje jako ERP nowej generacji. To odpowiedź SAPa na ostatnie trendy w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw.

M.K: Jaka jest odpowiedź Sii na te zmiany?

A.G.: Spodziewamy się fali projektów migracji na platformę HANA, ponieważ wszyscy aktualni użytkownicy systemu SAP muszą dokonać migracji do nowej bazy danych i nowej wersji produktu do 2025 roku. Mocno również inwestujemy w obszar związany z Fiori oraz SAP Cloud Platform i tworzenia rozszerzeń w chmurze.

M.K: Myślisz, że jesteśmy gotowi, aby zrealizować projekty związane z HANA?

A.G.: Cały czas rozwijamy zespół, zarówno od strony konsultanckiej, jak i technicznej. Rekrutujemy developerów, czy basis’owców, aby po pierwsze zaspokoić aktualne potrzeby naszych klientów, jak i w przyszłości być w pełnej gotowości do samodzielnej realizacji projektów wdrożeniowych, czy też migracyjnych na S/4HANA. Na stronie ofert pracy można sprawdzić, kogo aktualnie szukamy do zespołu.

M.K: Na koniec, jakie rady dałbyś początkującym SAP’owcom, którzy chcieliby rozwijać się w podobnym kierunku co Ty?

A.G: Gdybym mógł dać radę moim młodszym kolegom i koleżankom z pracy – powiedziałbym, że nastawienie i nieustanny rozwój to dwa najważniejsze czynniki.

Zawsze dawaj z siebie 150%, staraj się ciągle rozwijać również poza obszarem swojego aktualnego stanowiska i zakresu odpowiedzialności – to na pewno zaprocentuje w przyszłości. Spoglądaj na wszystko, co Cię otacza z szerszej perspektywy – dlaczego firma postępuje tak, a nie inaczej, jaka potrzeba biznesowa się za tym kryje, ponieważ na koniec i tak wszystko sprowadza się do zwrotu z inwestycji.

Nie bój się stawiać czoła nowym wyzwaniom i wychodzić ze swojej strefy komfortu, nawet jeśli kosztuje Cię to sporo stresu, ponieważ z każdym wyzwaniem inwestujesz w swój rozwój. Stawiaj również na networking, ponieważ wszystkie relacje, które nawiążesz mogą w przyszłości okazać się pomocne i to w najmniej oczekiwanym momencie.

M.K: Adrian, dziękuję za rozmowę! Mam nadzieję, że niedługo usłyszymy jeszcze więcej o sukcesach w projektach realizowanych przez Centrum Kompetencyjnym SAP.

Artykuł przygotowała: Martyna Kalicka

To również może Cię zainteresować

Wyślij wiadomość

podziel się ze znajomymi

captcha