top-image
WSTECZ

Modern Desktop – łatwy i bezpieczny dostęp do danych z każdego miejsca na świecie

Modern Desktop umożliwia pracownikom łatwy dostęp do danych firmowych niezależnie od miejsca, z którego pracują. Pozwala zwiększyć produktywność, wygodę i zapewnia bezpieczeństwo, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów obsługi użytkowników. Eksperci Sii Polska wdrożyli bazujące na narzędziach Microsoft rozwiązanie Modern Desktop u jednego ze swoich kluczowych klientów, islandzkiej firmy spedycyjnej z kilkunastoma biurami na całym świecie.

Praca zdalna w rozproszonym środowisku

Głównym wyzwaniem, przed którym stanął klient Sii, jedna z najstarszych islandzkich firm spedycyjnych, była poprawa wydajności usług dostarczanych w rozproszonej po całym świecie organizacji. Dla klienta kluczowe było przede wszystkim umożliwienie pracownikom efektywnej pracy zdalnej oraz dostępu do firmowych danych i dokumentów niezależnie od urządzenia, z którego korzystają i miejsca, w którym pracują.

Dodatkową kwestią było bezpieczeństwo całego systemu, który przy rozproszonej strukturze i konieczności zapewnienia sporej elastyczności jego użytkownikom jest szczególnie narażony na cyberataki.

Rozwiązania, które zostały dostarczone przez ekspertów Sii w ramach usługi Modern Desktop to:

  • Windows 10
  • Microsoft 365
  • Microsoft Enterprise Mobility
  • Microsoft Enteprise Security

Indywidualne podejście

W przypadku pracy dla klienta z wieloma oddziałami rozproszonymi po całym świecie, konieczne było wprowadzenie indywidualnie dopasowanych rozwiązań. Niezbędne było elastyczne podejście do potrzeb poszczególnych lokalizacji oraz terminu wprowadzania zmian, który wymagał dostosowania do dynamiki pracy i dostępności końcowych użytkowników systemu.

Dzięki autorskiej metodologii opracowany został system, który pozwolił na zmianę harmonogramu prac związanych z migracją do nowego rozwiązania nawet na dzień lub dwa wcześniej.

Korzyści z wprowadzenia Modern Dektop

Istotnymi elementami projektu zrealizowanego przez ekspertów Sii Polska były:

  • Ujednolicenie konwencji nazewnictwa, które pozwoliło m.in. na uproszczenie procesów migracji do chmury, a jednocześnie wpłynęło na łatwiejsze zarządzanie organizacją i podniosło poziom bezpieczeństwa środowiska.
  • Automatyzacja migracji do chmury – eksperci Sii opracowali ponad 50 opartych na PowerShell skryptów, które obsługiwały różne jej etapy.
  • Uproszczenie zarządzania użytkownikami, nadawania uprawnień i przypisywania licencji, co przełożyło się na obniżenie kosztów.
  • Synchronizacja danych użytkownika z osobistym OneDrive i konsolidacja tych danych dzięki wykorzystaniu skryptu PowerShell.
  • Odciążenie centralnego działu IT i usprawnienie procesu dystrybucji aplikacji niezbędnych do pracy.

Przeniesienie danych do chmury przyczyniło się do redukcji  wydatków związanych z utrzymaniem serwerów, na które składają się zakupy infrastruktury IT (serwery, macierze, licencje) oraz koszty utrzymania (energia elektryczna, powierzchnia).

– Już teraz wiemy, że zmiany wdrożone w tym projekcie przyniosły widoczną poprawę pracy zarówno użytkowników końcowych, jak i administratorów utrzymujących usługi katalogowe i Microsoft 365 – mówi Artur Klimowicz, Delivery Manager w Sii Polska.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, odwiedź stronę: https://sii.pl/oferta/infrastruktura-it/

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ