top-image
WSTECZ

Nowa, lepiej dopasowana pod kątem sektorów i regionów struktura Sii – strategia zaprojektowana, żebyś osiągał swoje cele biznesowe

Sii Polska wprowadziła nową strukturę adresującą potrzeby poszczególnych sektorów gospodarki oraz regionów. Nowo utworzone jednostki biznesowe będą odpowiedzialne za rozwój biznesu, wsparcie sprzedaży, materiały marketingowe i dzielenie się wiedzą.

– Sii Polska wprowadziło nową organizację biznesową zorientowaną na sektory, aby zaadresować wyzwania takie jak:

  • poprawa oferty skierowanej do konkretnych branży, w tym materiałów marketingowych, referencji i partnerstw dla sektorów;
  • budowanie świetnych zespołów sprzedażowych, presales i dostarczających usługi poruszających się w odpowiednich branżach;
  • tworzenie strategii rozwoju i prospekcji dla sektorów, przygotowywanie analiz, proponowanie inwestycji i szczegółowych planów działania;
  • zwiększenie liczby strategicznych klientów reprezentujących poszczególne branże;
  • budowanie społeczności wokół sektorów i ułatwianie wymiany wiedzy w Sii

– mówi Ryszard Pytko, Chief Commercial Officer w Sii Polska.

Do tej pory firma mianowała dyrektorów sprzedaży – Head of Industry – odpowiedzialnych za 6 sektorów: bankowość i usługi finansowe, hi-tech, elektronikę i inżynierię przemysłową, motoryzację, sektor publiczny i utilities, sektor medyczny oraz sektor sprzedaży detalicznej, logistyki i dóbr konsumenckich.

Sii postanowiła wprowadzić jeszcze jedną zmianę organizacyjną dotyczącą regionów. Powołaliśmy Country Business Leads: dyrektorów sprzedaży odpowiedzialnych za poszczególne regiony, takie jak Niemcy i Austria, kraje skandynawskie, Szwajcaria, Islandia czy Czechy i Słowacja.

– Skupienie się nie tylko na branżach na całym świecie, ale także na określonych regionach pozwoli Sii skorzystać ze znajomości lokalnej kultury i menedżerów migrujących między klientami w danym regionie, optymalizacji podróży służbowych oraz budowania i realizacji spójnej strategii marketingowej dla poszczególnych regionów. Dyrektorzy Heads of Industry i Country Business Leads są w naszej organizacji na tym samym poziomie hierarchii i będą ze sobą współpracować i budować wspólne strategie rozwoju biznesu – dodaje Ryszard Pytko.

W nadchodzących latach Sii planuje stać się bardziej strategicznym partnerem dla swoich klientów, zdolnym do wygrywania większej liczby projektów o dużej skali. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie kompetencji technicznych, ale także doradztwo w zakresie rekomendacji konkretnych rozwiązań dla jednostek biznesowych.

Oferta dedykowana dla sektora medycznego

Od samych początków istnienia firmy, Sii wspiera sektor medyczny. 14 lat temu, kiedy to rozpoczęły się pierwsze projekty związane z testowaniem oprogramowania, jednym z pierwszych klientów został szwajcarski koncern medyczny. Obecnie oferta dla tego sektora jest dużo szersza – Sii świadczy usługi w zakresie rozwiązań IT, inżynierii, systemów wbudowanych, a także rozwiązań domenowych dedykowanych Life Science. Branża stoi w obliczu bieżących wyzwań: cyfrowej transformacji, automatyzacji procesów, zwiększenia wydajności produkcji i sprzedaży, a także zmiany kanałów i sposobów komunikacji z klientami końcowymi. Sii zaspokaja te potrzeby, zapewniając sektorowi kompleksowe usługi bioinformatyczne, bioinżynieryjne i z zakresu terapii cyfrowej.

– Jestem dumny z faktu, że Sii wspiera branżę tak silnie związany ze zdrowiem. Nasza wiedza na temat sektora medycznego i farmaceutycznego, znajomość procesów i standardów, a nawet przygotowanie dokumentacji wymaganej przez organy regulacyjne wraz z automatyzacją stanowią dla naszych klientów wartość dodaną partnerstwa z Sii – mówi Wojciech Drescher, Head of Healthcare Industry w Sii Polska.

Sektor medyczny jest trzecim co do wielkości sektorem w Sii, osiągając 115 mln zł przychodów rocznie. Obecnie 550 specjalistów Sii pracuje dla 30 klientów z tego sektora. Firma współpracuje ze wspaniałymi innowatorami, takimi jak Qiagen, Bayer, Fresenius lub Widex.

Doświadczenie ze sprzedażą detaliczną, logistyką i dobrami konsumenckimi

Jednym z najszybciej rozwijających się w organizacji sektorów jest sprzedaż detaliczna, logistyka i dobra konsumenckie. Generuje ponad 70 mln zł przychodów.

– Z uwagi na fakt, że obecnie mamy ponad 100 klientów w tej branży, w tym światowe marki, takie jak PUMA lub Reckitt Benckiser, zdecydowaliśmy się wyodrębnić dedykowaną temu sektorowi jednostkę biznesową. Pomoże nam to zintegrować i rozwijać wymaganą wiedzę branżową. Naszym celem jest stać się strategicznym partnerem dla sektora sprzedaży detalicznej, logistyki i dóbr konsumenckich i reagowanie na bieżące trendy biznesowe związane z cyfrowym łańcuchem dostaw i doświadczeniem klienta – mówi Adrian Gola, Head of Retail, Logistics and Consumer Products Industry.

Aby odpowiedzieć na potrzeby biznesowe branży, Sii dostarcza rozwiązania, zasoby i doświadczenie w zakresie digitalizacji i integracji. Obejmuje to systemy ERP, CRM, WMS, wdrożenia EDI i rozwój związany z wielokanałową strategią cyfrową, budowanie i utrzymanie rozwiązań e-commerce dla B2B, B2C, a także rozwój rozwiązań analitycznych dla lepszego zrozumienia klientów.

Zorientowanie na regiony i usługi nearshore

Ekspertyza sektorowa nie jest jedynym punktem centralnym oferty Sii. Doświadczenie w pracy z klientami z różnych krajów europejskich pozwala na dostosowywanie usług firmy w zależności od regionu.

– Od lat świadczymy usługi typu nearshore i działamy na rynkach zagranicznych. Country Business Lead odpowiedzialny za dany region ma za zadanie przede wszystkim rozwój biznesu na danym obszarze poprzez inwestycje marketingowe i wewnętrzną wymianę wiedzy w zakresie specyfiki tego regionu – mówi Ryszard Pytko.

DACH jest jednym z europejskich regionów, na których Sii koncentrowało się od samego początku. Jeśli chodzi o rynek niemiecki, firma ma ogromną przewagę w świadczeniu usług typu nearshore dzięki zdobytemu doświadczeniu – ponad 60 globalnych firm współpracujących z Sii to marki niemieckiego pochodzenia. Zdecydowanie jest to największa europejska gospodarka, sam rynek IT zatrudnia prawie milion osób. Jednak zasoby te są wciąż niewystarczające w porównaniu z popytem. Z powodu braku absolwentów szkół wyższych, trend outsourcingu usług do krajów o większej dostępności zasobów IT staje się coraz bardziej popularny. Oczywiste jest, że Polska jest jednym z najlepszych miejsc docelowych – ze względu na bliskość geograficzną i synergię kulturową. Jako dostawca usług One Stop Shop, Sii może zaspokoić każdą potrzebę swojego klienta w ramach jednego dostawcy IT, oferując standardy europejskie w bardzo korzystnej cenie.

– Jednym z kluczowych projektów realizowanych przez Sii dla niemieckich klientów jest projekt Phoenix dla PUMA, który obejmuje budowę nowego systemu zarządzania cyklem produkcyjnym. Jest to system wspierający pracę projektantów w zakresie specyfikacji materiału, który jest następnie wykorzystywany do wytworzenia danego modelu w fabryce. Jest to strategiczny projekt dla klienta, ponieważ dostarczone przez Sii rozwiązanie służy do produkcji każdej pary butów PUMA sprzedawanych w 120 krajach na całym świecie – mówi Grzegorz Brzostowski, Country Business Lead na Niemcy i Austrię.

Szwajcaria, ceni kompetencje Sii w zakresie SAP, Office 365, Service Now, Salesforce i aplikacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta dostarczanych przez Centrum Kompetencyjne Digital. Tym, co wyróżnia klientów z tego regionu, są oczekiwania co do modelu współpracy. Na przykład, szwajcarscy klienci wybierają usługi zarządzane lub usługę integracji  systemu – modele wymagające dojrzałości biznesowej i procesowej partnera, a nie tylko dostarczenia określonej liczby specjalistów. Poza tym jednak wielu klientów oczekuje wsparcia Sii w zakresie budowania zdalnych zespołów, które uzupełnią ich własne zasoby w modelu nearshoringowym.

– Obecnie współpracujemy z 8 klientami z czołówki 100 największych szwajcarskich firm. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy pozyskaliśmy 3 nowych klientów z sektorów produkcyjnego i sprzedaży  detalicznej. Widzimy również duży potencjał w sektorach medycznym i usług finansowych. Te firmy szczególnie cenią sobie kompleksową strategię One Stop Shop – 70% szwajcarskich klientów pracuje z co najmniej dwoma Centrami Kompetencyjnymi Sii, wdrażającymi różne rozwiązania. Tak bogata oferta i rozbudowana wiedza pozwala nam być atrakcyjnym partnerem dla klientów z tego regionu –mówi Maciej Topczewski, Country Business Lead dla Szwajcarii.

Przenosząc się na północ, natkniemy się na kolejny region, na którym koncentruje się Sii Polska – kraje nordyckie: Szwecja, Dania, Norwegia i Finlandia.

– Dla Sii kraje nordyckie są strategicznym i szybko rozwijającym się rynkiem z 40% wzrostem z roku na rok. Ponad 250 inżynierów z Sii Szwecji i Sii Polska świadczy obecnie usługi dla naszych 35 klientów, takich jak Toyota Material Handling, Berlingske Media, ABC Startsiden AS – mówi Michael Desmurs, Country Business Lead dla krajów skandynawskich: Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii.

– Dla Bombardiera zrealizowaliśmy nawet prototypowego robota do automatyzacji testowania interfejsów człowiek-maszyna. Projekt jest częścią większego systemu do automatyzacji testów, który daje możliwość wykonywania ich w pełni bez ingerencji człowieka – dodaje Michael Desmurs.

Innym chłodnym regionem, na którym skupia się Sii, jest Islandia. Mimo że jest to kraj o naprawdę niewielkiej populacji w porównaniu z poprzednio omawianymi regionami, ma zaskakująco zróżnicowany krajobraz pod względem biznesowym, od energii i rybołówstwa, poprzez usługi finansowe i lotnictwo po telekomunikację i IT. Lokalny koszt usług IT jest bardzo wysoki, więc Sii Polska z ofertą One Stop Shop i międzynarodowym doświadczeniem jest pożądanym dostawcą usług dla biznesu.

– Nawiązaliśmy współpracę z pięcioma nowymi partnerami, a poziom przychodów z rynku islandzkiego przekroczył 10 mln PLN. Do naszych najbardziej innowacyjnych usług należą projekty dla Arion Bank. Pierwszy wiąże się z ukończeniem nowego systemu obsługi klienta dla doradców bankowych, a drugi obejmuje wymianę podstawowego systemu bankowego – mówi Marek Hewelke, Country Business Lead dla Islandii.

Aby dowiedzieć się więcej o ofercie usług nearshore Sii, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ