top-image
WSTECZ

Sii Polska pomaga branży retail w pełnej transformacji cyfrowej z wykorzystaniem rozwiązań Salesforce

Transformacja cyfrowa branży handlu detalicznego to złożony proces, który wymaga pełnej synchronizacji wszystkich etapów procesu sprzedażowego, od kontaktu klienta z marką, poprzez komunikację z nim, działania sprzedawców, po łańcuch dostaw. Dobrze przeprowadzona jest jednak nie do przecenienia, bo odpowiednie wykorzystanie kanałów online i technologii pozwala lepiej radzić sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami na rynku. Eksperci Sii przygotowali szereg rozwiązań wykorzystujących ekosystem Salesforce, które pozwalają firmom z branży retail optymalizować procesy, usprawniać dostarczanie produktów i w rezultacie zwiększać sprzedaż.

Znaczenie cyfrowej transformacji dla sektora handlu detalicznego

Technologia cyfrowa rewolucjonizuje sektor handlu detalicznego na naszych oczach. Wpływ pandemii COVID-19 na świat, a szczególnie świat handlu detalicznego był ogromny. W czasie lockdownu działalność operacyjna wielu firm, niegotowych na transformację cyfrową, została mocno ograniczona. Podczas gdy stacjonarne sklepy były zamykane, platformy on-line notowały szczyty ruchu podobne do tych w okresie świątecznym czy Black Friday. Z tym wiązały się  problemy z brakiem zapasów czy długie oczekiwanie na dostawę. Obronną ręką z kryzysu wyszli Ci, którzy odpowiednio wykorzystali potencjał kanałów online i rozwiązań technologicznych.

Jakie strategie pozwoliły na wzrost przychodów i nadrobienie strat spowodowane przez sytuację związana z pandemią?

  • Zwiększanie oferty zakupowej dostępnej w kanale on-line
  • Spersonalizowany marketing
  • Optymalizacja łańcucha dostaw

W uproszczeniu oznacza to zwiększenie przychodów, dzięki optymalizacji posiadanych rozwiązań cyfrowych.

Rozwiązania Salesforce dla branży retail

Transformacja cyfrowa zmienia sposób, w jaki dostawcy obsługują swój łańcuch dostaw dzięki sztucznej inteligencji, internetowi rzeczy, automatyzacji procesów czy robotyzacji magazynów. Kluczowe znaczenie ma tu połączenie 3 elementów: obsługi klienta (zebranie wszystkich informacji o kliencie, zapewnienie agentom obsługi widoku 360) z pełną widocznością łańcucha dostaw (zapewnienie nadzoru nad łańcuchem dostaw w czasie rzeczywistym, łącząc się z partnerami, aby śledzić zapasy i zapobiegać ich brakom) i możliwością skalowania zamówień (zapewnienie bezproblemowej dostawy ze statusem produktu w czasie rzeczywistym).

– Aby wprowadzić w życie strategie, dzięki którym zoptymalizujemy procesy sprzedażowe i zwiększymy efektywność działań, potrzebna jest niezawodne narzędzie. Platforma Salesforce jest idealnym rozwiązaniem, zapewniającym pełną synchronizację spersonalizowanej komunikacji z klientem z wewnętrznymi operacjami. Jest to jeden z powodów, dla których Salesforce od lat umacnia swoją pozycję lidera w branży retail – mówi Anna Rębelska, Business Development Manager w Sii.

– Transformacja cyfrowa branży handlu detalicznego nie kończy się na sklepie internetowym. Niezbędne jest zapewnienie płynnej i spójnej podróży zakupowej klienta, co możemy osiągnąć dzięki wdrożeniu odpowiednich narzędzi. Dlatego cieszy nas, że w Sii widzimy nieustanny wzrost zainteresowania klientów z branży retail rozwiązaniami opartymi o ekosystem Salesforce, zarówno w zakresie rozwiązań CRMowych, platform B2B, portali konsumenckich, jak i stron brandingowych – dodaje Adrian Gola, Head of Retail, Consumer Goods and Logistics w Sii.

Odpowiadając na potrzeby klientów z branży handlu detalicznego, eksperci Sprawdź, które z nich usprawnią działanie Twojego biznesu:

  • inteligentne, zautomatyzowane zarządzanie sprzedażą i obsługą klienta z widokiem 360
  • wgląd w czasie rzeczywistym w średnią cenę sprzedaży, trendy sprzedaży, przychody z produktów według linii produktowej / marki  oraz kanałów lub regionów sprzedaży
  • obsługa klienta omnichannel z wykorzystaniem LiveMessage do komunikacji przez SMS, Facebook Messenger i WeChat,
  • samoobsługowe portale dla kontrahentów
  • serwisy angażujące dla marek: lojalnościowe, edukacyjne, portale klienta
  • w pełni mobilne wsparcie przedstawicieli w terenie
  • analityka
  • digitalizacja obiegu dokumentów z podpisem cyfrowym
  • automatyzacja kampanii omnichannel – web, email, social, chatboty, spersonalizowane oferty i komunikacja z klientem omnichannel,
  • zarządzanie podróżą klienta,
  • profilowanie klientów oparte na sztucznej inteligencji,
  • analizy trendów, zwrotu z inwestycji i wydajności oparte na sztucznej inteligencji.

Jak wygląda to w praktyce?

Sii Polska od lat wspiera swoich klientów w tworzeniu i optymalizowaniu rozwiązań opartych o Salesforce.

Dla jednego z międzynarodowych klientów, który specjalizuje się w połowach dalekomorskich, eksperci Sii opracowali na bazie Salesforce rozwiązanie, które usprawniło proces składania zamówień (od automatycznego generowania dokumentu po przesłanie do kontrahenta do podpisu elektronicznego) oraz pozwoliło precyzyjnie określać wielkość sprzedaży, co ma kluczowe znaczenie dla planowania połowów i logistyki floty.

Dla globalnej firmy produkcyjnej,  która wspiera swoich klientów także w zakresie dystrybucji i logistyki, eksperci z Sii opracowali aplikację opartą na Salesforce Sales Cloud, która pozwoliła skrócić cykl sprzedaży, uprościć procesy wewnętrzne, ujednoliciła raportowanie i prognozowanie oraz umożliwiła przekrojową analizę sprzedaży w czasie rzeczywistym.

Aby otrzymać dedykowaną ofertę Salesforce dla Retail, skontaktuj się z nami przez stronę.
Nasza oferta obejmuje: doradztwo biznesowe w zakresie transformacji cyfrowej, doradztwo techniczne, optymalizacje, wdrożenia, rozwiązania dedykowane, integracje i migrację danych na platformę Salesforce, modernizacja (przejście ze starszych systemów tzw. legacy na Salesforce), transformację cyfrową back-office (automatyzacje procesów, wspieranych AIusługi administracji platformą oraz usługi wsparcia w elastycznych modelach.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ