Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
WSTECZ

Sii Polska rozwija Dynamics 365 Business Central – elastyczne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw

Zespół Dynamics 365 w Sii Polska poszerzył swoją ofertę o rozwiązanie Dynamics 365 Business Central, elastyczny i innowacyjny system, który usprawnia procesy zarządzania organizacją. Umożliwia m.in. efektywne zarządzanie projektami, łańcuchem dostaw, finansami i sprzedażą. Powala też na zaawansowane analizy i raportowanie. O nowym kierunku rozwoju opowiada Piotr Sulowski, Architekt Dynamics 365 Business Central w Sii Polska, który zajmuje się wdrażaniem Microsoft Dynamics NAV i Navision od 1998 roku.

Co skłoniło Sii Polska do rozwoju w kierunku Business Central/NAV?

Piotr Sulowski, Architekt Dynamics 365 Business Central w Sii Polska: Jako wieloletni i rozpoznawalny na rynku dostawca rozwiązań biznesowych Microsoft spotykaliśmy się z wieloma zapytaniami naszych klientów dotyczącymi obszaru Business Central. Poszerzenie naszej oferty było po prostu oczywistą odpowiedzią na zapotrzebowanie na rynku. Business Central uzupełnia naszą ofertę o rozwiązanie dla tych przedsiębiorstw, dla których wdrożenia F&O nie jest optymalne. Oferta usług w zakresie Business Central jest równie realizacją wizji „One Stop Shop”, czyli miejsca, gdzie każdy klient może znaleźć kompletną odpowiedź na całe swoje zapotrzebowanie w technologiach IT.

Ponadto Microsoft bardzo silnie inwestuje w rozwiązanie Business Central. Podobnie jak for Finance & Operations, Business Central jest dostępny w architekturze chmurowej, gdzie widzimy ogromny potencjał. Posiadamy już kilkuletnie doświadczenie i referencje z projektów ERP w chmurze i na pewno wykorzystamy je przy projektach BC.

Czym Sii wyróżnia się na tle innych partnerów BC/NAV?

P.S.: Sii jest firmą o wyjątkowej skali w polskiej przestrzeni IT. Pracuje dla nas ponad 4 500 osób. Projekty przez nas realizowane należą do największych w kraju. Taka wielkość organizacji wymusza na nas tworzenie i zachowanie najwyższych standardów zarządzania naszą pracą. Te wysokie standardy są potrzebne obu stronom projektu – klientowi oraz wykonawcy. Odbiorcy zapewniają one wysoką jakość dostarczonego projektu lub produktu oraz terminowość i zakres merytoryczny zgodny z początkowymi założeniami. Wykonawcy – także realizację projektu w terminie oraz w założonym budżecie.

Centrum Kompetencyjne Dynamics 365 w Sii to zespół, w którym pracuje już ponad 100 osób. W polskich warunkach ten dział jest większy nie tylko od większości firm dostarczających rozwiązania biznesowe firmy Microsoft, ale także od większości firm dostarczających inne systemy klasy ERP i CRM. Stworzenie tak dużego zespołu było możliwe dzięki wyjątkowym specjalistom, którzy sprawnie i kompleksowo dostarczają skomplikowane projekty. Rynek swoją pozytywną odpowiedzią na nasza pracę pozwolił nam rozwinąć się do takich rozmiarów. Bardzo pomaga również fakt, że firma oferuje wszystkie technologie, jakie komplementarnie stosuje się we wdrożeniach systemów klasy ERP, takie jak PowerBI, Office 365 czy Azure.

Do kogo skierowana jest nowa oferta? Jakich klientów wspieracie?

P.S.: Zgodnie z intencją Microsoftu – Business Central jest zaprojektowane dla małych i średnich przedsiębiorstw. Nie ma tu żadnych konkretnych granic wielkości firmy, które pomogłyby w jednoznacznym określeniu, że rozwiązanie to jest dla niej optymalne, poza tym, system sprzedawany jest dla każdej liczby użytkowników, bez minimalnej granicy.

Business Central jest dedykowane dla firm z branż produkcyjnej, handlowej, serwisowej oraz projektowej. Posiada moduły zapewniające pokrycie operacji znakomitej większości firm oraz innych organizacji, takich jak fundacje czy stowarzyszenia.

Jak zamierzacie wykorzystać Wasze doświadczenie w innych systemach z rodziny Dynamics przy rozwoju w kierunku Business Central?

P.S.: Centrum Kompetencyjne Dynamics w Sii działa od 2013 roku. W ciągu 7 lat rozwinęliśmy obszar Dynamics for Finance & Operations oraz Customer Engagement na rynku lokalnym i zagranicznym.

Jesteśmy w stanie wykorzystać doświadczenia z wdrożeń w chmurze innych systemów biznesowych Microsoft. Wiele wymagań klientów może być adresowanych rozwiązaniami, które znajdują się w innych aplikacjach z rodziny Dynamics, np. Dynamics 365 Customer Engagement.

Wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu systemów biznesowych Microsoft pozwoliło nam wypracować własną metodologię wdrożeniową, która jest zoptymalizowana pod rozwiązania chmurowe i duży dział wdrożeń jakim dysponujemy. To doświadczenie daje nam także rozbudowaną listę dobrych praktyk, sposobów współpracy z klientem, co chcemy zaaplikować do wdrażania systemu Business Central.

Jak oceniasz kierunek w jakim idzie Microsoft, czyli chmurę?

P.S.: Chmura jest dobrą alternatywą dla rozwiązań on-premise. Klienci zdejmują z siebie obowiązek utrzymania infrastruktury, systemów, bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest skalowalność systemu zarówno zwiększająca jak i zmniejszająca. Klient w zależności od sezonu może zwiększyć lub zmniejszyć liczbę użytkowników, tym samym ceny za dzierżawę. Microsoft zapewnia w swojej chmurze aktualizację systemów, co również redukuje odpowiedzialność z klienta. Aktualizowane systemy zwiększają bezpieczeństwo i stabilność pracy. Dają także dostęp do najnowszych funkcjonalności.

Rozwiązania chmurowe nie obciążają budżetu klienta jednorazowo. Nie wymagają opłacenia rocznego planu serwisowego. Dzierżawę rozwiązań chmurowych można również zamknąć w wybranym momencie, oczywiście z zachowaniem odpowiedniego okresu wypowiedzenia.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać Microsoft Dynamics 365 w swojej organizacji, odwiedź naszą stronę.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ