top-image
WSTECZ

Sii Power Women Community – przestrzeń dla kobiet szukających wzajemnego wsparcia, inspiracji i motywacji

Społeczność skupiająca kobiety w Sii Polska prężnie się rozwija – Sii Power Women Community działa dla prawie 1000 kobiet w firmie, organizując dyskusje, webinary i akcje dobroczynne. Członkiń wciąż przybywa, a grupa może pochwalić się jedną z najbardziej zaangażowanych społeczności.

Kiedy w czerwcu 2020 Sii Polska uruchomiła zdalne zespoły Sii Communities, aby ułatwić wymianę wiedzy między pracownikami firmy i sprzyjać integracji, nikt nie spodziewał się, że tak szybko zyskają tak dużą popularność. Większość powstałych społeczności opiera się o zainteresowania technologiczne czy wspólne pasje, ale jest pomiędzy nimi jedna grupa dedykowana kobietom, która wyróżnia się szybkim wzrostem liczby uczestniczek i największym zaangażowaniem – Sii Power Women Community.

Skąd wzięła się inspiracja do stworzenia przestrzeni dla kobiecego rozwoju w firmie IT?

– Pracuję z kobietami, które zaczynają swoją karierę, jak też i z tymi, które mają ugruntowaną pozycję na wysokich stanowiskach managerskich. I mimo, że w Sii wszyscy nasi pracownicy niezależnie od płci traktowani są jednakowo i mają równe szanse na rozwój, od lat widzę, jak bardzo my, dziewczyny, potrzebujemy siebie nawzajem – mówi Joanna Kucharska, CHRO w Sii Polska. – Wzajemne wsparcie i motywacja wydobywają nasz potencjał. Silna społeczność kobiet pomoże się rozwinąć zarówno indywidualnym osobom, a rozwijanie pracowników jest misją Sii, jak również samej organizacji – dodaje.

Już od pierwszych dni społeczność kobiet skupiała się właśnie na wsparciu wzajemnego rozwoju i wymianie doświadczeń. Pierwsze tematy, które pojawiły się w grupie dotyczyły obecności kobiet w sektorze IT, następnie przyszedł czas na stworzenie dedykowanych kanałów tematycznych i zaplanowanie pierwszych webinarów. Ale Sii Power Women to nie tylko luźne rozmowy przy kawie.

Kolejnym etapem rozwoju społeczności było wspólne opracowanie misji, celów oraz listy inicjatyw, których członkinie zespołu chciałyby się podjąć. Aby lepiej się poznać i rozpocząć dyskusję w mniejszym gronie, lokalne koordynatorki zorganizowały szereg spotkań w oddziałach Sii, podczas których dziewczyny rozmawiały o tym, jaka tematyka jest dla nich ważna, jakie wyzwania czekają na nie każdego dnia i w co chciałyby zaangażować się na poziomie lokalnym i całej organizacji. Zebrane w ten sposób dane pozwoliły opracować wspólne stanowisko i zaplanować rozwój społeczności.

Wymiana wiedzy to jedna z aktywności, która cieszy się wśród uczestniczek dyskusji największą popularnością. Oprócz polecania sobie wartościowych książek czy kursów, w ciągu 8 miesięcy istnienia społeczności aż 12 prelegentek przeprowadziło 8 webinarów wewnętrznych – od tematyki związanej z miejscem specjalistów-humanistów w IT i przebranżowieniem się, motywacją, komunikacją czy odkrywaniem swoich mocnych stron, po mentoring dla mam, czy kult piękna w świecie kobiet.

– Miałam okazję prowadzić kilka webinarów w ramach community, głównie w temacie komunikacji i mentoringu. Webinary zawsze były doskonałą okazją do ciekawych dyskusji i wymiany poglądów. Tych dziewczyn nie trzeba zachęcać do tego, żeby wyraziły swoje zdanie! – mówi Aleksandra Kalbarczyk, Starsza Specjalistka ds. szkoleń w Sii Polska. – Cieszę się, że jestem częścią kobiecej społeczności Sii, bo czuję, że możemy się wzajemnie inspirować, i zarażać dobrą energią. Dzięki Sii Power Women Community mam też poczucie, że jestem otoczona wieloma wartościowymi kobietami, od których mogę się uczyć i na których wsparcie mogę liczyć – dodaje.

Na kanale dedykowanym tematom niezwiązanym z pracą poruszane są kwestie pasji czy aktywności pozazawodowej. Jest to też przestrzeń do wymiany poglądów z innymi kobietami i wspólnych rozmów miłośniczek zwierząt, sztuki, kulinariów, ogrodnictwa czy aktywności fizycznej. W ramach społeczności funkcjonuje też specjalny kanał dla mam. Tu króluje tematyka związana ze szczególną rolą rodzica i godzeniem jej z pracą. Dziewczyny wspierają się nawzajem, dzielą się pytaniami, opiniami i pomysłami.

Sii Power Women to też działania prospołeczne. Oprócz wspierania mniejszych inicjatyw, kobieca społeczność ma za sobą już pierwszy oficjalny projekt dobroczynny, zorganizowany we współpracy z Fundacją Ronalda McDonalda – Czapka od Serca. 10 Sii Power Women wykonało na szydełku prawie 50 niepowtarzalnych czapek zimowych, które licytowane były na aukcjach Allegro Charytatywni.  Całkowita kwota ze sprzedaży czapek – ponad 3 000 PLN – trafiła na konto Fundacji, wspomagając budowę Domu Ronalda McDonalda w Warszawie dla rodzin dzieci przewlekle chorych przy Pediatrycznym Szpitalu Dziecięcym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

To, co wyróżnia Sii Power Women pośród innych communities Sii Polska to otwartość na wzajemne inspirowanie się, ale też ogromne zaangażowanie członkiń. Z każdym tygodniem pojawia się kilka nowych, szeroko komentowanych wątków tematycznych, a w skali miesiąca w zespole założonym w Microsoft Teams, odsetek aktywnych użytkowniczek sięga 95%.

W Sii wiemy, że kobiety są ważną częścią świata IT! Jeśli chcesz przekonać się, jak Sii Power Women Community działa w praktyce, dołącz do nas!

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?