Efektywna komunikacja w zespole

Efektywna komunikacja między ludźmi jest warunkiem koniecznym do funkcjonowania i realizacji zadań przez dowolny zespół w każdej organizacji niezależnie od wielkości, branży, struktury etc.

CELE SZKOLENIA

Celem szkolenia jest poznanie, zrozumienie i sprawdzenie w praktyce zagadnień istotnych dla komunikacji interpersonalnej.

ADRESACI

Kierownicy projektów, liderzy zespołów oraz osoby pracujące w zespołach chcące poprawić efektywność wzajemnej komunikacji.

FORMY ZAJĘĆ

Prezentacja oraz forma interaktywna – ćwiczenia z udziałem uczestników

KORZYŚCI
  • Uznanie komunikacji jako niezbędnego narzędzia do kształtowania relacji ze współpracownikami na różnych szczeblach organizacji, jak również do osiągania zamierzonych celów (w tym celów biznesowych);
  • Poznanie, analiza i zrozumienie własnego stylu komunikacji;
  • Poznanie i sprawdzenie w praktyce korzystania z różnych form i środków komunikacji oraz odpowiednie ich dobranie z uwzględnieniem stylu komunikowania się odbiorcy oraz okoliczności, w których komunikacja ma miejsce;
  • Umiejętność wybrania i zastosowania odpowiednich technik i stylów komunikacji w codziennej pracy
UCZESTNIKOM OFERUJEMY

Zajęcia prowadzone przez trenera, mającego doświadczenie praktyczne w obszarze zarządzania projektami, materiały merytoryczne w formie drukowanej, catering (dotyczy zajęć prowadzonych w salach wykonawcy), certyfikat ukończenia szkolenia.

Zakres merytoryczny
  • Komunikacja interpersonalna
    • Istota komunikacji (co to jest komunikacja, rodzaje komunikacji, proces komunikacji, kanały komunikacji)
    • Komunikacja werbalna (komunikat „JA”, udzielanie informacji zwrotnej, SPINKA, KANAPKA – zalety i wady, style komunikacji, analiza transakcyjna (komunikacja z poziomów rodzic, dziecko, dorosły))
    • Komunikacja niewerbalna
    • Aktywne słuchanie – techniki
    • Warunki skutecznej komunikacji oraz bariery i zakłócenia
  • Efektywna komunikacja biznesowa
    • Cele komunikacji biznesowej
    • Poziomy komunikacji biznesowej (strategiczny, taktyczny i operacyjny)
    • Komunikacja na różnych szczeblach zarządzania
    • Komunikacja miedzy biznesem a IT – wzajemne zrozumienie dwóch światów i języków
    • Najczęściej stosowane formy komunikacji biznesowej i ich efektywność
    • Optymalizacja i usprawnienie komunikacji
    • Komunikacja w projekcie (interesariusze projektu i ich role i zakres odpowiedzialności (model RACI), plan komunikacji w projekcie i zarządzanie informacją, komunikacja pomiędzy rolami w projekcie: kierownik projektu, komitet sterujący, zespół roboczy etc., zespół projektowy – role poszczególnych członków i dynamika zespołu, spotkania zespołu projektowego, komunikacja formalna i nieformalna)
  • Liczebność grupy : 8-15 osób
  • Czas trwania : 2 dni
  • Język : Polski
  • Materiały : Polskie

Pobierz katalog szkoleń

Kontakt

LinkedIn
Contact Person

Agnieszka Rutkowska Business Development Manager
Training Practice

Zainteresowała Cię nasza oferta? Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat szkoleń? Skontaktuj się z nami! Nasz ekspert udzieli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i pomoże w doborze najlepszej dla Ciebie oferty!
Wyślij zapytanie
Dodaj załącznik
Akceptowane formaty: .doc, docx, .pdf. Maksymalny rozmiar pliku: 5 MB

Wyślij wiadomość

KONTAKT

Wyślij wiadomość