Strona główna Szkolenia Facylitacja spotkań w IT

Facylitacja spotkań w IT

Szkolenie ma na celu nabycie technik zarządzania zespołem podczas spotkań, osiągania założonego celu, prowadzeniu grupy na wszystkich etapach.

CELE SZKOLENIA
  • Nabycie umiejętności technik komunikacyjnych wykorzystywanych w procesie facylitacji grup
  • rozpoznawania poziomu dojrzałości grupy i prawidłowe wspieranie grupy w na różnych fazach rozwoju
  • umiejętności stwarzania równowagi pomiędzy odmiennymi preferencjami osób w grupie
  • umiejętność zarządzania konfliktem w grupie
  • umiejętności ustalania każdorazowo kontraktu z grupą
  • wspieranie grupy w osiągnięciu jej celu
  • wspierania pracy grupy poprzez umiejętne stosowanie technik i narzędzi
  • reagowanie na zróżnicowane zaangażowanie członków grupy
  • zastosowanie we właściwym momencie techniki twórczego i procesowego myślenia
ADRESACI

Agile Coachowie, Scrum Masterzy, członkowie zwinnych zespołów, Project Managerowie prowadzących często spotkania

FORMA ZAJĘĆ

Metody interaktywne: praca warsztatowa w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, drama stosowana, karty ról, praca z kamerą. Warsztat ma charakter ćwiczeniowy, praktyczny, nastawiony na redukcję złych nawyków w prowadzeniu spotkań, a rozwój lepszych technik, wymagających mniejszych nakładów energii.

KORZYŚCI
  • Rozwój umiejętności zarządzania zespołem podczas spotkań
  • Osiąganie założonego celu spotkań dzięki sprawnym wykorzystaniu odpowiednich technik i narzędzi
  • Nabranie pewności siebie w prowadzeniu spotkań
  • Rozwój umiejętności bycia uważnym na potrzeby grupy
  • Prowadzenie grupy ku osiąganiu celów spotkania
  • Nabycie postawy zwiększającej u uczestników zaangażowanie i energię
UCZESTNIKOM OFERUJEMY

Zajęcia prowadzone przez trenera mającego doświadczenie praktyczne, materiały merytoryczne w formie drukowanej, zestaw ćwiczeń, certyfikat ukończenia szkolenia.

 

Zakres merytoryczny
Facylitacja – czyli co ?
  • Obszary, w których warto stosować facylitację
  • Model Pracy Facylitatora – „Trzy P”
  • Cele pracy facylitatora
  • Rola i zadania facylitatora podczas spotkań grupowych
  • Jakie są różnice miedzy facylitatorem a coachem, trenerem, konsultantem;
  • Wpływ postawy facylitatora i jego zachowania podczas spotkania na pracy z grupą
Techniki komunikacyjne niezbędne w procesie facylitacji grup
  • Zasady dobrej komunikacji –komunikaty budujące porozumienie
  • Aktywne i przyjazne słuchanie: klaryfikacja, parafraza, doprecyzowanie
  • Techniki zadawania pytań i kierowania dyskusji do celu spotkania
  • Stosowanie Komunikatu „Ja”
  • Informacje zwrotne jako element zarządzania dyskusją
  • Komunikacja niewerbalna facylitatora
Zasady efektywnego prowadzenia spotkań
  • Budowanie dobrego nastawienia i zaangażowania uczestników na „Dzień Dobry” - Model OCZARUJ
  • Potrzeby uczestników przed rozpoczęciem spotkania
  • Wyznaczanie celu spotkania
  • Ustalanie kontraktu i zasad współpracy z grupą
  • Metody prowadzenia spotkań: informacyjne, decyzyjne, rozwiązywanie problemów
Techniki prowadzenia spotkań np. Retrospekcji, Daily
  • Wpływ postawy facylitatora na przebieg spotkania
  • Metody interaktywne angażujące uczestników
  • Metody kreatywne prowadzenia spotkań: Burza Mózgów, 5 W, Gadający Kij, model holokratyczny
  • Efektywne metody kończenia spotkań: podsumowania, docenienie.
  • dokończenie tematów, przygotowanie „pomostu” do dalszej pracy w innych warunkach (nie z tą grupą).
  • Liczebność grupy : 8-15 osób
  • Czas trwania : 2 dni
  • Język : Polski
  • Materiały : Polskie

Pobierz katalog szkoleń