Strona główna Szkolenia Prince2 Podstawy zarządzania projektami

Podstawy zarządzania projektami

Szkolenie pozwala zapoznać się z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami związanymi z zarządzaniem projektami. Program szkolenia jest autorski i bazuje na różnych metodykach, standardach oraz podejściach do zarządzania projektami.

CELE SZKOLENIA

Poznanie podstawowych zasad dotyczących zarządzania projektami pozwalających na skuteczne realizowanie celów projektu.

ADRESACI

Wszystkie osoby biorące udział w projektach (niezależnie od branży i tematyki) i pełniące role kierowników projektów, członków zespołów projektowych oraz pozostałych interesariuszy projektów.

FORMY ZAJĘĆ

Prezentacja, wykład, dyskusja

KORZYŚCI
Uczestnicy warsztatu poznają:
  • podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania projektami,
  • charakterystykę różnego rodzaju projektów oraz podejść do zarządzania projektami,
  • zasady zarządzania projektami w tym główne elementy decydujące o sukcesie lub porażce projektu.
Słuchacze zdobędą szczegółową wiedzę pozwalającą na:
  • zarządzanie prostymi projektami,
  • branie udziału w projektach w charakterze członków zespołu projektowego,
  • prowadzenie nadzoru nad projektami.
UCZESTNIKOM OFERUJEMY

Zajęcia prowadzone przez trenera, mającego doświadczenie praktyczne, materiały merytoryczne w formie drukowanej, zestaw ćwiczeń, certyfikat ukończenia szkolenia.

Zakres merytoryczny
  • Podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania projektami: projekt, zarządzanie projektami, metodyka zarządzania projektami oraz podejścia do zarządzania projektami: podejście tradycyjne (waterfall) i podejście zwinne (agile)
  • Otoczenie projektu: zarządzanie programem, portfel projektów, biuro projektów, analiza interesariuszy
  • Inicjowanie projektu: działania oraz wymagana dokumentacja
  • Organizacja zespołu projektowego: poziomy zarządzania projektem, komitet sterujący, kierownik projektu, komunikacja w zespole projektowym
  • Zakres projektu: produkty projektu i ich rodzaje, struktura podziału produktów, diagram następstw między produktami, struktura podziału zadań (WBS)
  • Harmonogram: tworzenie harmonogramu, zależności pomiędzy zadaniami, szacowanie i równoważenie czasu i zasobów, diagram Gantta, budżet, analiza ścieżki krytycznej, planowanie w agile
  • Jakość w projektach: definicja jakości, oczekiwania jakościowe i kryteria akceptacji, działania związane z zarządzaniem jakością, opis produktów
  • Ryzyko: definicja ryzyka oraz rodzaje ryzyk, działania związane z zarządzaniem ryzykiem
  • Zmiany w projektach: zgłaszanie i dokumentowanie zmian, możliwe reakcje na zmiany
  • Zamykanie projektu: podejmowanie decyzji oraz działania podejmowane podczas zamykania projektu.
  • Liczebność grupy : 8-15 osób
  • Czas trwania : 2 dni
  • Język : Polski
  • Materiały : Polskie

Pobierz katalog szkoleń

Kontakt

LinkedIn
Contact Person

Agnieszka Rutkowska Business Development Manager
Training Practice

Zainteresowała Cię nasza oferta? Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat szkoleń? Skontaktuj się z nami! Nasz ekspert udzieli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i pomoże w doborze najlepszej dla Ciebie oferty!
Wyślij zapytanie
Dodaj załącznik
Akceptowane formaty: .doc, docx, .pdf. Maksymalny rozmiar pliku: 5 MB

Wyślij wiadomość

KONTAKT

Wyślij wiadomość