Strona główna Szkolenia Lean IT Warsztaty Value Stream Mapping

Warsztaty Value Stream Mapping

Autorski warsztat Value Stream Mapping skoncentrowany jest na pokazaniu i zastosowaniu w procesach IT, metody, za pomocą której identyfikowane i eliminowane są przypadki marnotrawstwa w procesach a tym samym zwiększona zostaje ich efektywność i wydajność działania.

CELE SZKOLENIA/WARSZTATU

Zrozumienie i poznanie praktycznego zastosowania metody mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów w organizacji usługowej IT.

ADRESACI

Osoby zajmujące się zarządzaniem jakością w organizacji IT, w szczególności odpowiedzialne za efektywność i wydajność procesów a także za ustawiczne doskonalenie usług IT; właściciele oraz menedżerowie procesów i usług IT.

FORMY ZAJĘĆ

Prezentacja i ćwiczenia praktyczne

KORZYŚCI
  • Uczestnicy szkolenia poznają:
    • podstawowe zagadnienia filozofii LEAN IT oraz SixSigma,
    • technikę mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów IT,
    • możliwości zastosowania VSM w obszarze IT.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wziąć udział w ćwiczeniach, w czasie których:
    • zdefiniują strumienie wartości w swojej organizacji,
    • przedstawią stan „AS IS” dla wybranego procesu,
    • rozpoznają obszary wymagające poprawy (marnotrawstwa),
    • zidentyfikują działania nieprzynoszące wartości dla klienta procesu,
    • zaproponują sposób wyeliminowania marnotrawstw,
    • zilustrują stan „TO BE”.
UCZESTNIKOM OFERUJEMY

Zajęcia prowadzone przez trenera, mającego doświadczenie praktyczne w obszarze zarządzania usługami IT, materiały merytoryczne w formie drukowanej, zestaw ćwiczeń, catering (dotyczy zajęć prowadzonych w salach wykonawcy), certyfikat ukończenia szkolenia.

Zakres merytoryczny
  • Podstawowe zagadnienia filozofii LEAN IT i metody SixSigma, w szczególności:
    • Klient i wartość (Customer i Customer value),
    • Głos klienta (Voice of the customer),
    • Strumień wartości (Value stream),
    • Proces,
    • Marnotrawstwa (wastes) w obszarze IT.
  • Procesy w organizacji IT a strumień wartości.
  • Mapowanie strumienia wartości jako technika służąca poprawie wydajności i efektywności procesu.
  • Wykorzystanie techniki SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer) w mapowaniu strumienia wartości.
  • Wybór właściwej metody wizualizacji procesu – diagram spagetti, diagram rozmieszczenia etc.
  • Identyfikacja marnotrawstwa w procesach IT.
  • Rola komunikacji w funkcjonowaniu procesów IT.
  • Ćwiczenia praktyczne – mapowanie strumienia wartości na wybranym przykładzie.
  • Liczebność grupy : 8-15 osób
  • Czas trwania : 1 dzień
  • Język : Polski/Angielski
  • Materiały : Angielskie

Pobierz katalog szkoleń

Kontakt

LinkedIn
Contact Person

Agnieszka Rutkowska Business Development Manager
Training Practice

Zainteresowała Cię nasza oferta? Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat szkoleń? Skontaktuj się z nami! Nasz ekspert udzieli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i pomoże w doborze najlepszej dla Ciebie oferty!
Wyślij zapytanie
Dodaj załącznik
Akceptowane formaty: .doc, docx, .pdf. Maksymalny rozmiar pliku: 5 MB

Wyślij wiadomość

KONTAKT

Wyślij wiadomość