Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Cel szkolenia

Zrozumienie i poznanie praktycznego zastosowania metody mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów w organizacji usługowej IT.

Korzyści
  • Uczestnicy szkolenia poznają:
    • podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT oraz SixSigma,
    • technikę mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów IT,
    • możliwości zastosowania VSM w obszarze IT.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wziąć udział w ćwiczeniach, w czasie których:
    • zdefiniują strumienie wartości w swojej organizacji,
    • przedstawią stan „AS IS” dla wybranego procesu,
    • rozpoznają obszary wymagające poprawy (marnotrawstwa),
    • zidentyfikują działania nieprzynoszące wartości dla klienta procesu,
    • zaproponują sposób wyeliminowania marnotrawstw,
    • zilustrują stan „TO BE”.
Zakres szkolenia
  • Podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT i metody SixSigma, w szczególności:
    • Klient i wartość (Customer i Customer value),
    • Głos klienta (Voice of the customer),
    • Strumień wartości (Value stream),
    • Proces,
    • Marnotrawstwa (wastes) w obszarze IT.
  • Procesy w organizacji IT a strumień wartości.
  • Mapowanie strumienia wartości jako technika służąca poprawie wydajności i efektywności procesu.
  • Wykorzystanie techniki SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer) w mapowaniu strumienia wartości.
  • Wybór właściwej metody wizualizacji procesu – diagram spagetti, diagram rozmieszczenia etc.
  • Identyfikacja marnotrawstwa w procesach IT.
  • Rola komunikacji w funkcjonowaniu procesów IT.
  • Ćwiczenia praktyczne – mapowanie strumienia wartości na wybranym przykładzie.
Adresaci

Osoby zajmujące się zarządzaniem jakością w organizacji IT, w szczególności odpowiedzialne za efektywność i wydajność procesów a także za ustawiczne doskonalenie usług IT; właściciele oraz menedżerowie procesów i usług IT.

Cel szkolenia

Zrozumienie i poznanie praktycznego zastosowania metody mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów w organizacji usługowej IT.

Korzyści
  • Uczestnicy szkolenia poznają:
    • podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT oraz SixSigma,
    • technikę mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów IT,
    • możliwości zastosowania VSM w obszarze IT.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wziąć udział w ćwiczeniach, w czasie których:
    • zdefiniują strumienie wartości w swojej organizacji,
    • przedstawią stan „AS IS” dla wybranego procesu,
    • rozpoznają obszary wymagające poprawy (marnotrawstwa),
    • zidentyfikują działania nieprzynoszące wartości dla klienta procesu,
    • zaproponują sposób wyeliminowania marnotrawstw,
    • zilustrują stan „TO BE”.
Zakres szkolenia
  • Podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT i metody SixSigma, w szczególności:
    • Klient i wartość (Customer i Customer value),
    • Głos klienta (Voice of the customer),
    • Strumień wartości (Value stream),
    • Proces,
    • Marnotrawstwa (wastes) w obszarze IT.
  • Procesy w organizacji IT a strumień wartości.
  • Mapowanie strumienia wartości jako technika służąca poprawie wydajności i efektywności procesu.
  • Wykorzystanie techniki SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer) w mapowaniu strumienia wartości.
  • Wybór właściwej metody wizualizacji procesu – diagram spagetti, diagram rozmieszczenia etc.
  • Identyfikacja marnotrawstwa w procesach IT.
  • Rola komunikacji w funkcjonowaniu procesów IT.
  • Ćwiczenia praktyczne – mapowanie strumienia wartości na wybranym przykładzie.
Adresaci

Osoby zajmujące się zarządzaniem jakością w organizacji IT, w szczególności odpowiedzialne za efektywność i wydajność procesów a także za ustawiczne doskonalenie usług IT; właściciele oraz menedżerowie procesów i usług IT.

Liczebność grupy: 8-15 uczestników

Czas trwania: 1 dzień

Język: Polski / Angielski

Język materiałów: Polski / Angielski

Forma kursu
Warsztaty szkoleniowe

Zobacz prezentację

POBIERZ PLIK PDF

Dziękujemy!

Przepraszamy, coś poszło nie tak.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie.

Przetwarzanie...

Zobacz prezentację

POBIERZ PLIK PDF

Jeśli masz pytania dotyczące naszych szkoleń,

skontaktuj się z ekspertem Sii

Agnieszka Rzeczkowska

Training Practice Manager

Skontaktuj się z ekspertem

Agnieszka Rzeczkowska

lub przeciągnij i upuść załączniki tutaj.

Dopuszczalne rozszerzenia: DOC, DOCX, PDF (max 5MB)

Dziękujemy za wypełnienie formularza.

Zapoznamy się z treścią Twojej wiadomość i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak będzie to możliwe.

Przepraszamy, coś poszło nie tak i Twoja wiadomość nie została dostarczona.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie

Przetwarzanie...

Może Cię również zainteresować

Lean IT®
Akredytowane

Lean IT® Foundation

Czas trwania:
2 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL®4 Foundation

Czas trwania:
2 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL®4 Managing Professional Transition

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL®(V3) Foundation

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Practitioner

Czas trwania:
2 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Service Strategy (SS)

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Service Design (SD)

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Service Transition (ST)

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Service Operation (SO)

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Continual Service Improvement (CSI)

Czas trwania:
3 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Service Offerings & Agreements (SOA)

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Planning, Protection & Optimization (PPO)

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Release, Control & Validation (RCV)

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Operational Support & Analysis (OSA)

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®
Akredytowane

ITIL® Managing Across the Lifecycle (MALC)

Czas trwania:
5 dni
Lean IT®

IT Awareness

Czas trwania:
2 dni
Lean IT®

Zarządzanie zmianami w usługach IT

Czas trwania:
1 dzień
Lean IT®

Zarządzanie incydentami i realizacja wniosków

Czas trwania:
1 dzień
Lean IT®

Zarządzanie problemami

Czas trwania:
1 dzień

ITIL®, PRINCE2® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do firmy AXELOS Limited i używanymi za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
AgilePM® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Agile Business Consortium Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kursy AgilePM® są oferowane przez Sii, spółkę stowarzyszoną z Quint Wellington Redwood, akredytowaną organizację szkoleniową The APM Group Ltd.
Lean IT® Association jest zastrzeżonym znakiem towarowym Lean IT Association LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie ceny podane na stronie to ceny netto. Należy doliczyć podatek VAT 23%.

 

ZATWIERDŹ