Salesforce to nie tylko najpopularniejszy na świecie CRM – w rzeczywistości jest to platforma aplikacji out-of-the-box, zwanych chmurami.
Salesforce oferuje siedem głównych chmur: Sales, Service, Marketing, Community, Analytics, App, Internet of Things – postaram się przybliżyć każdą z nich. Warto zaznaczyć, że każda chmura dostępna jest na każdym urządzeniu mobilnym: smartfonie, tablecie, a nawet smartwatchu. Większość z chmur pozwala również na integrację między sobą.
SALES CLOUD
Sales Cloud to chmura wspomagająca pracę działu sprzedaży. Pozwala na efektywne zarządzanie kontaktami, analizowanie leadów, tworzenie i procesowanie opportunity. Wszelkie dane sprzedażowe mogą posłużyć do generowania raportów, dających bieżący obraz sytuacji oraz pozwalających na dogłębną analizę danych. Sprzedawcy działający w terenie również mogą korzystać z Sales Cloud, za pomocą smartfona rejestrować telefony do klienta, otwierać nowe opportunity czy przeglądać raporty. Integracja z Marketing Cloud ułatwia prowadzenie działań marketingowych wspomagających sprzedaż. Chmura umożliwia również na integrację z istniejącą już skrzynką pocztową, np. Outlookiem oraz synchronizację kalendarza i kontaktów.
SERVICE CLOUD
Service Cloud ułatwia agentom zarządzanie zgłoszeniami przychodzącymi od pracowników wewnętrznych lub użytkowników zewnętrznych. Moduł Live Agent pozwala na rozmowę w czasie rzeczywistym agenta ze zgłaszającym, a integracja z Community Cloud daje dostęp do bazy artykułów, które mogą pomóc w szybkim rozwiązaniu zgłoszenia. Chmura daje również kontrolę nad agentami działającymi w terenie – wyznaczanie odpowiednich ludzi do konkretnych zadań, oraz wspomaga ich pracę – otwieranie, procesowanie, zamykanie zgłoszeń z poziomu smartfona.
MARKETING CLOUD
Marketing Cloud przeznaczony jest dla działu marketingu, pomaga zarządzać kampaniami reklamowymi i automatyzować procesy marketingowe. Moduł Predictive Intelligence, na podstawie danych historycznych konkretnego użytkownika, podpowiada jakie treści należy mu przedstawić. Treści reklamowe mogą być przesyłane za pomocą rożnych kanałów komunikacyjnych, od tradycyjnych maili po SMSy czy powiadomienia typu push. Integracja z chmurą sprzedażową oraz serwisową umożliwia jeszcze głębszą analizę zachowań i preferencji użytkowników grupy docelowej, pozwalając na lepsze spersonalizowanie kampanii reklamowej.
COMMUNITY CLOUD
Community Cloud to chmura społecznościowa porównywana do Facebooka – użytkownicy mają do dyspozycji tablicę z aktualnościami, systemem komentarzy a nawet ocen w postaci 'lajków’. Oprócz dzielenia się wiedzą za pomocą artykułów czy dyskusji w wątkach na forum, chmura daje możliwość dzielenia się plikami, które są następnie dostępne z każdego urządzenia mobilnego. Community Cloud może być udostępniona również klientom i użytkownikom zewnętrznym, usprawniając komunikację np. sprzedawcy i managera po stronie klienta. Integracja z innymi chmurami pozwala na wykonywanie akcji bezpośrednio z poziomu tablicy, np. zatwierdzanie raportów czy konwertowanie leadów.
ANALYTICS CLOUD
Analytics Cloud daje dostęp do danych z połączonych chmur Salesforce, danych z zewnętrznych źródeł oraz danych statycznych z plików, a następnie umożliwia ich zwizualizowanie w sposób efektywny i efektowny. Moduł Wave Analytics pozwala w łatwy sposób na wielopoziomowe wchodzenie w głąb danych, ich grupowanie oraz filtrowanie a także szukanie zależności i trendów. Efektowne animowane wykresy mogą być wykorzystywane jako materiały marketingowe. Integracja chmury analyticznej ze sprzedażową i serwisową, pozwala na wykonywanie bezpośrednie z jej poziomu akcji, np. kontakt ze sprzedawcą czy zamknięcie zgłoszenia.
APP CLOUD
App Cloud to zbiór narzędzi ułatwiających tworzenie aplikacji Salesforce. Do dyspozycji jest sklep AppExchange z aplikacjami oraz gotowymi do użycia modułami. Uniwersalne aplikacje, dostępne na wszystkie urządzenia, możemy tworzyć w łatwy sposób za pomocą Lightning App Builder. Systemy bardziej zaawansowane lub wymagające wielu niestandardowych rozwiązań, zbudujemy za pomocą platformy force.com przy wsparciu zintegrowanej platformy Heroku.
INTERNET OF THINGS
Internet of Things to chmura przyjmująca dane z dowolnych urządzeń i systemów zewnętrznych, pozwalająca na dowolne procesowanie tych danych oraz późniejsze działania na podstawie otrzymanych wyników. Procesowanie tak dużej ilości danych umożliwia Salesforce Thunder, silnik przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Pożądane zdarzenia mogą być w intuicyjny sposób odfiltrowane z potoku danych. Chmura ta integruje się z chmurą sprzedażą, serwisową, marketingową oraz App Cloud.
Poza powyższymi głównymi chmurami Salesforce coraz to oferuje nowe chmury, dostosowane ściśle do potrzeb konkretnej branży czy grupy klientów. Przykładem może być Health Cloud, która umożliwia łatwą i szybką komunikację między pacjentem a lekarzem, a także natychmiastowy dostęp do całej historii leczenia oraz przypisanych leków. Jedną z nowszych chmur jest Commerce Cloud, która ujednolica i usprawnia szeroko rozumiany customer-experience podczas sprzedaży usług czy produktów. Warto wspomnieć również o Salesforce Einstein, czyli sztucznej inteligencji, która będzie wykorzystywana w każdej chmurze aby zwiększyć produktywność zespołów korzystających z nich oraz dopasować je ściślej do potrzeb klienta.
Zostaw komentarz