W połowie czerwca firma WEBCON zorganizowała spotkanie z potencjalnymi i aktualnymi klientami oraz z partnerami takimi jak Sii. Podczas dwudniowych warsztatów zaprezentowana została nowa wersja systemu BPS oraz wiele ciekawych rozwiązań.
Nowości w WEBCON BPS
W pierwszym dniu warsztatów zaprezentowane zostały zmiany w nowej wersji. Następnie zostały one szczegółowo omówione drugiego dnia, podczas bardziej szczegółowych prezentacji technicznych przeprowadzonych w trzech równoległych blokach. Każdy z uczestników znalazł więc coś dla siebie.
Nazewnictwo
Zaskoczeniem była decyzja o zmianie nazewnictwa. Wraz z publikacją pożegnamy się ze starą numeracją. Wersję 8.4 poznamy pod nazwą WEBCON BPS 2016. Firma planuje wydawać dwie wersje rocznie. Druga wersja w danym roku będzie opatrzona oznaczeniem R2, które znamy z produktów Microsoftu.
Zmiana na pewno okaże się dobrym zabiegiem marketingowym. Przyjazna nazwa stanowi lepszą alternatywę dla kilku cyfr rozdzielonych kropkami, szczególnie jeśli w grę wchodzi promowanie systemu i komunikacja biznesowa.
Archiwizacja
Wśród najnowszych funkcji systemu znajdziemy nowe akcje, zapewniające możliwość archiwizacji. Akcja ta pozwoli na lepsze zarządzanie elementami przebiegu. Dostępne będą trzy stopnie archiwizacji:
- Zapis elementu do innej bazy danych,
- Zapis elementu do pliku – paczka zip, w której znajdziemy zrzut elementu do plików XML oraz załączniki,
- Całkowite usunięcie elementu.
Funkcja ta przy dobrej adaptacji do procesów pozwoli na lepsze wykorzystanie dostępnych zasobów.
Reguły biznesowe
Kolejnym interesującym usprawnieniem będą reguły biznesowe. Do tej pory znaliśmy je w postaci wstawek SQL do akcji lub kroków. Taki fragment kodu pozwalał zadecydować o zachowaniu procesu. Przykładowo, mogliśmy zdefiniować, że wybrana akcja ma zostać wykonana tylko wtedy, gdy data podana w polu formularza jest większa od aktualnej.
Dzięki nowemu silnikowi reguł wiele akcji zostanie uproszczonych. Będziemy mogli przeciągnięciem myszki wygenerować całe zapytanie warunkowe (IF…ELSE), a w odpowiednie pola wstawić wybrane pola formularza. Umożliwi to konstrukcję reguł przez użytkowników biznesowych – bez pomocy administratora. Nowy silnik wyposażony zostanie w mechanizm danych podręcznych (cache), który może się okazać wydajniejszy od zapytań SQL.
To nie wszystko! Tak przygotowaną regułę będziemy mogli zapisać dla całego procesu, czyniąc z niej regułę wielokrotnego użytku. Późniejsza modyfikacja takiej reguły będzie oddziaływać w każdym miejscu jej użycia.
Oczywiście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z zapytań SQL. Wciąż będą one konieczne do budowy złożonych warunków i zostaną wyposażone w nowe znaczniki (wąsy), które ułatwią ich generowanie.
Małe funkcje – duże ułatwienia
Wśród pozostałych nowości znajdziemy długo wyczekiwane narzędzia do tłumaczeń. Będziemy mogli, wedle naszych potrzeb, zmodyfikować aktualne tłumaczenie, bądź stworzyć całkiem nowy plik zasobów z dodatkowym językiem.
Świetne udogodnienie znajdziemy też w postaci możliwości podglądu formularza na dowolnym kroku. Wystarczy jedno kliknięcie z poziomu programu WEBCON BPS Designer. Już nie będzie potrzeby przechodzenia przez cały przebieg, by podejrzeć ostatni krok.
Dodane zostaną również nowe akcje rozszerzające możliwości zarządzania załącznikami czy komunikacji z serwisami webowymi. Dodana zostanie między innymi akcja wykonująca zapytania REST.
Ostatnim narzędziem, jakie postanowiłem opisać, jest edytor formularza easy form. Nowa funkcja pozwoli na ustawianie komponentów formularza wedle uznania. Jeśli wykorzystywałeś grupy atrybutów, na pewno spodobają Ci się karty, które możesz umiejscowić w wybranym miejscu.
Podsumowanie
Podczas prezentacji zostały przedstawione również dobre praktyki zarządzania zasobami oraz wiele użytecznych obiegów wykorzystywanych u klientów, takich jak systemy CRM, OCR wizytówek, obieg korespondencji i faksów, zarzadzanie flotą samochodów. Klienci przedstawili też obraz zysków, jaki uzyskali. Dominującymi aspektami były skrócony czas procesowania, spójność informacji oraz ograniczenie papierowych wersji dokumentów.
Wszystkie wymienione funkcje zmienią podejście do projektowania procesów biznesowych. Tworzenie nowych obiegów będzie jeszcze łatwiejsze, a możliwości znacznie większe. Pozostaje tylko czekać do oficjalnej premiery nowej wersji.
Zostaw komentarz