top-image
    WSTECZ

    Podbijamy rynek telekomunikacyjny

    Oferta Sii skierowana do branży telekomunikacyjnej to efekt 11 lat doświadczeń w realizacji projektów na rzecz największych podmiotów tego sektora oraz czołowych polskich i międzynarodowych operatorów komórkowych. Praktycznie połowa działań Sii w tym zakresie to usługi w modelu Managed Services, w pozostałej części największy udział mają Staffing i Team Leasing. Dwa lata temu firma przejęła także polski oddział Sofrecom, czyli informatycznego ramienia marki Orange. Plany rozwoju na rynku telekomunikacyjnym są jednak jeszcze bardziej ambitne.

    Z naszych obserwacji wynika, że operatorzy, szukając nowych pomysłów na biznes, coraz częściej sięgają po rozwiązania łączące bazową warstwę telekomunikacyjną z jej złożonym otoczeniem informatyczno-aplikacyjnym. Jednocześnie wielu operatorów wciąż posługuje się systemami IT, które nie zawsze są w stanie odpowiadać na współczesne potrzeby, a wiele prac jest wykonywanych w mało efektywny sposób. W tym miejscu zewnętrzne firmy są im w stanie wiele zaoferować. Podobnie jak w innych branżach, również w sektorze telekomunikacyjnym nie chcemy być zwykłym dostawcą miej lub bardziej skomplikowanych usług. Widzimy się w roli partnera, rozumiejącego problemy firm Telco i tworzącego kompleksowe rozwiązania dostosowane do potrzeb tego rynku – komentuje Jerzy Bartman, Dyrektor Business Unit Telco & Industry w Sii Polska.

    Rozwiązania IT dedykowane dla branży telekomunikacyjnej  coraz większą rolę w obliczu wyzwań, przed jakimi stają jej przedstawiciele. Zalicza się do nich m.in. obserwowany od lat spadek średniego zysku za użytkownika, szczególnie w przypadku usług głosowych i SMS, nie uzupełniany w wystarczającym stopniu przez nowe usługi w tym usługi transmisji danych. Na rynku pojawiła się także nowa, konkurencja w walce o pieniądze Klientów w postaci graczy OTT m.in. Skype, WhatsApp czy Netflix. Kolejnym wyzwaniem dla branży są zmiany wynikające z regulacji prawnych, m.in. zniesienia roamingu w krajach Unii Europejskiej oraz opłat za zakończenie połączeń (MTR). Z drugiej strony, jak zauważa Jerzy Bartman, nowe szanse dla branży telekomunikacyjnej niosą rozwiązania chmurowe, Internet Rzeczy i cyfryzacja firm. W obliczu wszystkich wymienionych wyzwań kluczowym atutem będzie wsparcie ze strony dobrych partnerów technologicznych.

    Sii ma szerokie kompetencje informatyczne, elastyczne podejście do modelu dostarczania usług IT i doświadczenia zebrane u wielu Klientów. Mamy płaską strukturę, co ułatwia podejmowanie szybkich decyzji i błyskawiczną reakcję na zmiany na rynku. Dużym atutem Sii jest także 11 Centrów Kompetencyjnych, w których eksperci tworzą zaawansowane technologie dedykowane dla różnych branż. Na tej podstawie dla branży Telco realizujemy m.in. kolejne projekty e2e. Sii chce też rozwijać ofertę w zakresie interacji i testów systemów OSS i BSS, a także zwiększać zaangażowanie na rynkach zagranicznych – podsumowuje Jerzy Bartman.

    Może Cię również zainteresować

    Pokaż więcej newsów

    Bądź na bieżąco

    Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

    ZATWIERDŹ

    This content is available only in one language version.
    You will be redirected to home page.

    Are you sure you want to leave this page?

    Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
    Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

    Möchten Sie fortsetzen?