top-image
WSTECZ

Wywiad z Michałem Kopczyńskim, CIO Sii

Dział Internal IT w Sii od początku istnienia firmy dynamicznie się rozwija. W ostatnich 2 latach zaszło kilka kluczowych zmian – Michał Kopczyński, Dyrektor IT w Sii, opowiada o swojej ścieżce rozwoju, najważniejszych zmianach IT w firmie i planach na najbliższą przyszłość.

Katarzyna Domańska: Piastujesz stanowisko Dyrektora IT w Sii od 2 lat? Jak wyglądała Twoja ścieżka zawodowa wcześniej?

Michał Kopczyński: Moja przygoda w Sii rozpoczęła się od roli analityka biznesowego CRM, w projekcie prowadzonym dla Polkomtela w Warszawie. Zdarzyło się jednak tak, że serce wyciągnęło mnie do Poznania, gdzie na chwilę pożegnałem się z Sii – i objąłem rolę architekta korporacyjnego w firmie multimedialnej. W tym samym czasie Sii nadal bardzo intensywnie się rozwijało, w tym także oddział w Poznaniu. Nadarzyła się fajna okazja i po krótkim okresie nieobecności wróciłem do firmy, obejmując stanowisko szefa lokalnego działu Presales & Delivery.

W ramach pracy projektowej odpowiadałem za wdrożenie CRM w Sii – systemu, z którego obecnie korzysta ponad 170 użytkowników i wspiera kluczowe procesy sprzedaży oraz rekrutacji. Realizacja projektu została na tyle dobrze oceniona, że Gregoire Nitot dał mi szansę: zostałem awansowany na stanowisko CIO.

Katarzyna Domańska: Co się zmieniło w Internal IT w Sii przez te ostatnie 2 lata?

Michał Kopczyński: Od 2 lat wdrażamy w Sii homogeniczne środowisko IT, oparte na podstawowych platformach technologicznych: CRM, AX, SharePoint, Business Intelligence i MS SQL. Uzupełnieniem naszej architektury jest topowe rozwiązanie integracyjne – szyna oraz platforma do budowania procesów biznesowych IBM BPM. Wybranie tych rozwiązań pozwoliło nam wdrożyć spójne i skalowalne rozwiązanie, które pozwoli rozwijać się systemom IT wraz z rozwojem firmy. Zakładam, że będzie działać nawet wtedy, gdy Sii osiągnęłaby 100 tyś osób – oczywiście przy równoległej inwestycji w infrastrukturę i konieczne licencje.

Drugą dużą zmianą, która zaszła w ostatnich 2 latach, jest reorganizacja i ustrukturyzowanie działu IT – uporządkowaliśmy i stworzyliśmy 3 obszary kompetencyjne: Infrastruktura, Rozwój aplikacji oraz Wsparcie użytkownika końcowego . Do wsparcia użytkownika wykorzystujemy najlepsze praktyki oparte na ITIL. Zbudowaliśmy także centralną linię obsługi użytkowników, tzw. I linię wsparcia dla ponad 2000 osób w Sii. Zespół Service Desk – obecnie 7-osobowy, na co dzień pracuje w Delivery Center Sii w Lublinie.

Ważne dla działu IT w Sii było też wdrożenie Program Management, który pozwala na sprawne realizowanie zmian biznesowych we wszystkich systemach IT oraz ich spójne wdrażanie w systemach dziedzinowych. Wykorzystujemy do tego procesy Release Management. Proces rozwoju IT opieramy o SCRUM, którego skalowanie (Scrum of Scrums) synchronizuje różne zespoły IT.

Katarzyna Domańska: Rozwój wewnętrznego IT nie pozostaje bez znaczenia w kontekście rozwoju firmy i na codzienną pracę Sii. Czy ma także wpływ na rozwój usług?

Michał Kopczyński: Oczywiście, przede wszystkim dlatego, że wewnętrzne wdrożenia znacznie poszerzyły nasze doświadczenia w konkretnych obszarach – pozwoliło to na zbudowanie zespołów wdrożeniowych skupionych w tzw. centra kompetencyjne, które następnie rozpoczęły działalność komercyjną. Obecnie mamy 4 wspólne technologicznie zespoły, oferujące usługi dla naszych klientów. Są to Praktyki CRM, AX, Service Desk i Infrastruktura. Obecnie rozwijamy także mocno nasz zespół SharePoint – 10 osób, w tym developerzy, architekt, testerzy i technical writer.

Katarzyna Domańska: Jak duży jest teraz Twój zespół i nad czym obecnie pracuje Internal IT?

Michał Kopczyński: Cały internal IT to obecnie 75 osób, nasz budżet na wdrożenia i utrzymanie oscyluje w granicach 8 mln zł.

Wdrożenie, które właśnie ma miejsce, to uruchomienie nowego Sii Portalu. Rozwiązanie to, oparte na platformie SharePoint, dostarcza wszystkim użytkownikom centralne miejsce do kolaboracji, zarządzania wiedzą i dokumentacją. Jest też oknem do wszystkich systemów IT. Projekt ten rozpoczyna automatyzację kluczowych globalnych procesów biznesowych – pierwszym z nich będzie zarządzanie wnioskami urlopowymi. (Więcej o wdrożeniu >>)

Na razie mocno skupiamy się na tym w Internal IT, ale na naszej Roadmapie znajduje się wiele projektów, o których w niedalekiej przyszłości usłyszmy.

Katarzyna Domańska: Życzymy powodzenia całemu Internal IT i trzymamy kciuki za uruchomienie nowego portalu.

Sii Michal Kopczynski CIO

Michał Kopczyński, CIO

Career path:
  • Analityk biznesowy CRM
  • Architekt Korporacyjny
  • Dyrektor Pre-sales & Delivery, Sii Poznań
  • CIO

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?