Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

Skuteczna komunikacja z kontrahentami stanowi jeden z kluczowych elementów, który może zaważyć o sukcesie bądź porażce firmy. Wychodząc naprzeciw trendom zglobalizowanego świata, pojawia się pytanie, w jaki sposób ją osiągnąć. Odpowiedzią może okazać się zastosowanie D365 Customer Insights – Journeys (Dawniej D365 Marketing), czyli zaawansowanej platformy usprawniającej procesy komunikacji.

Nie ma znaczenia, czy pracujemy nad wdrażaniem, czy rozszerzaniem platformy Dynamics 365 Customer Engagement (dawniej: CRM), czy dążymy do zwiększenia efektywności procesów sprzedażowych (D365 Sales), czy do zoptymalizowania obsługi klienta (D365 Customer Service) bądź do usprawnienia obsługi terenowej (D365 Field Service) – D365 Customer Insights – Journeys oferuje nam fantastyczne narzędzia, które mogą odmienić nasze podejście do kontaktu z klientami i dostarczać treści dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.

W tym artykule zapraszam do zgłębienia potencjału drzemiącego w D365 Customer Insights – Journeys. Przedstawię strategie, które pomogą budować trwalsze więzi z klientami, znacząco poprawiając komfort komunikacji, a tym samym przyczyniając się do sukcesu naszej firmy. Zaprezentuję również przykładową konfigurację Customer Journey w oparciu o kanały e-mail.

Najbardziej popularne procesy komunikacyjne w ramach D365 Customer Engagement

W ramach pracy z platformą Dynamics 365 Customer Engagement wiele procesów biznesowych wymaga efektywnej komunikacji z klientem. Warto zwrócić uwagę na kilka popularnych modułów, w których możemy skutecznie nawiązywać dialog z naszymi klientami.

D365 Sales (Moduł wsparcia procesu sprzedaży)

  • Mailing przed i po spotkaniu – możemy napisać wiadomość z przypomnieniem o spotkaniu bądź z podziękowaniem za spotkanie, dołączając do treści maila dodatkowe informacje.
  • Landing Page konkretnego produktu/usługi/rozwiązania biznesowego.

D365 Customer Service (Moduł wsparcia procesu obsługi klienta dla pracowników biurowych/Call Center itp.)

  • Potwierdzenie przyjęcie zgłoszenia.
  • Informacja o statusie zgłoszenia/jego zmiany.
  • Potwierdzenie rozwiązania problemu wraz z ankietą satysfakcji klienta (CSAT).
  • Powiadomienia o aktualizacji produktów.
  • Strona www/Landing Page pełniący rolę strony kontaktowej/przesyłania zgłoszeń.
  • Strona www/Landing Page pełniący rolę FAQ.

D365 Field Service (Moduł wsparcia procesu obsługi klienta – serwis terenowy/mobilny)

  • Potwierdzenie umówionego terminu.
  • Przypomnienia o wizycie.
  • Wysyłanie raportów serwisowych.
  • Powiadomienia o opóźnieniach lub zmianach w zaplanowanych wizytach.

D365 Customer Engagement oferuje nam wprowadzenie spersonalizowanego przekazu i jego ujednolicenie, a także minimalizację błędów ludzkich. Nie można oczywiście zapomnieć o wspólnej cesze wszystkich modułów – zautomatyzowaniu procesów. Te nowe możliwości, które otwiera D365 Customer Insights – Journeys warto wykorzystać, aby zbudować silne więzi z naszymi klientami.

Dynamics 365 Marketing jako narzędzie usprawniające komunikacje z klientami

Doskonale zdaję sobie sprawę, że w głowach wielu może pojawić się pytanie: „Dlaczego powinniśmy wybrać D365 Customer Insights – Journeys do automatycznej komunikacji, skoro mamy dostęp do innych serwerów pocztowych, jak na przykład Exchange Online dostępnego w ramach Microsoft 365?”.

Exchange Online może i jest świetnym rozwiązaniem w przypadku indywidualnej komunikacji, ale kiedy w grę wchodzi masowa wysyłka wiadomości e-mail, szybko okazuje się, że skrzynki pocztowe w Exchange Online mają ograniczenia. Zgodnie ze stanem na czerwiec 2023 dzienny limit adresatów dla pojedynczej skrzynki pocztowej wynosi 10 000 odbiorców na 24/h[1]. Jeśli przypadkiem zechcemy wysłać setki wiadomości na raz (co niejednokrotnie zdarza się, gdy musimy przekazać ważne informacje naszym klientom), ryzykujemy zablokowaniem całego przepływu poczty[2].

D365 Customer Insights – Journeys oferuje natomiast funkcjonalność wysyłania wiadomości e-mail, która daje nam pełną swobodę w komunikacji z ogromną liczbą odbiorców. W czerwcu 2023 roku dzienny limit wysłanych wiadomości e-mail wynosił od 1 000 000 do 100 000 000 w zależności od konfiguracji procesu[3]. To spora różnica, prawda?

W dalszej części zaprezentuję, jak skonfigurować ten podstawowy kanał komunikacji, czyli e-mail. Inne kanały, takie jak np.: sms czy powiadomienia push, konfiguruje się w ten sam sposób. Wspomniany proces jest jednym z podstawowych przy wdrażaniu modułu D365 Customer Service. Poniżej zaprezentuję dwa diagramy ukazujące proces.

Proces przyjęcia zgłoszenia wraz z potwierdzeniem e-mail (w stylu zbliżonym do BPMN)
Ryc. 1 Proces przyjęcia zgłoszenia wraz z potwierdzeniem e-mail (w stylu zbliżonym do BPMN)
Proces przyjęcia zgłoszenia wraz z potwierdzeniem e-mail (w stylu zbliżonym do Domain Storytelling)
Ryc. 2 Proces przyjęcia zgłoszenia wraz z potwierdzeniem e-mail (w stylu zbliżonym do Domain Storytelling)

Konfiguracja procesu wysyłającego e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia w Dynamics 365 Marketing

A więc do dzieła! Rozpoczynamy naszą przygodę z automatyczną komunikacją. Najpierw musimy się upewnić, że na pokładzie mamy konkretne narzędzia, czyli:

  1. Exchange Online,
  2. D365 Customer Service,
  3. D365 Customer Insights – Journeys – Real Time Journeys.

Już prawie jesteśmy gotowi zaczynać, teraz pozostaje nam przyjąć dwa założenia:

  1. Mamy skonfigurowaną standardową pudełkową integrację Exchange Online z Power Platform/Dynamics 365[4],
  2. W Dynamics 365 Customer Service mamy skonfigurowany mechanizm Automatycznego tworzenia rekordów spraw (Case/Incident) w oparciu o pudełkowe rozwiązanie[5].

Konfiguracja w praktyce

Teraz możemy działać i konfigurować powiadomienia e-mail w D365 Customer Insights – Journeys.

  1. Otwieramy naszą aplikacje 365 Marketing i przechodzimy do grupy Real-Time Marketing.
D365 Customer Journeys – Insights, wybór aplikacji
Ryc. 3 D365 Customer Journeys – Insights, wybór aplikacji
D365 Customer Insights – Journeys, wybór obszaru
Ryc. 4 D365 Customer Insights – Journeys, wybór obszaru
  1. Z nawigacji po lewej stronie w obszarze Channels klikamy Emails.
D365 Customer Insights – Journets, Channels Emails
Ryc. 5 D365 Customer Insights – Journets, Channels Emails
  1. Tworzymy prostą wiadomość e-mail zgodnie z dokumentacją Microsoft: Create real-time marketing emails | Microsoft Learn. Jeśli to nasza pierwsza wiadomość e-mail w systemie będzie trzeba utworzyć również Compiliance Profile w ustawieniach D365 Customer Insights – Journeys, więcej o tym tutaj: Compliance overview | Microsoft Learn.
  2. Następnie przechodzimy do Joruney – w nawigacji po lewej stronie w obszarze Engagement klikamy Journeys.
D365 Customer Insights – Journeys, Journeys
Ryc. 6 D365 Customer Insights – Journeys, Journeys
  1. Rozpoczynamy tworzenie nowej automatyzacji, klikając przycisk: + New journey. Nową automatyzacje konfigurujemy zgodnie z poniższym zaleceniem:
    • Name the journey = [CASE] – Create case – Notification
    • Choose the type of journey = Trigger-based
    • Choose a trigger = Incident Created
    • Gdybyśmy chcieli dodać dodatkowe warunki, np.: aby system reagował tylko na wybrane zgłoszenia, służy do tego opcja condition, gdzie możemy rozszerzyć warunki uruchomienia automatyzacji
  2. Kontynuujemy proces tworzenia klikając przycisk: „Create”.
Journey, podstawowa konfiguracja
Ryc. 7 Journey, podstawowa konfiguracja
  1. Klikamy przycisk: „Add an action or other element”.
Przycisk dodania nowego elementu
Ryc. 8 Przycisk dodania nowego elementu
  1. Z nowego menu wybieramy opcje: „Send an email”.
Journey, przycisk dodania nowej wiadomośći e-mail
Ryc. 9 Journey, przycisk dodania nowej wiadomośći e-mail
  1. Po prawej stronie otworzy nam się dodatkowe menu. Służy ono do wyboru, która wiadomość e-mail ma zostać wysłana. Wybieramy wcześniej utworzoną wiadomość e-mail (w moim przypadku jest to: „[CASE] Ticket Receive Confirmation”).
Wybranie wiadomości e-mail
Ryc. 10 Wybranie wiadomości e-mail
  1. Kolejno na pasku poleceń klikamy przycisk: „Save”.
Zapisanie Journey
Ryc. 11 Zapisanie Journey
  1. Zapisaliśmy właśnie draft naszej automatyzacji, aby ją uruchomić, należy kliknąć przycisk: „Publish”.
Publish Journey
Ryc. 12 Publish Journey
  1. Po tej operacji może nam się wyświetlić komunikat o publikowaniu Journey. Jest to nic innego, jak informacja o tym, że system zaczął publikować automatyzacje.
Publikowanie Journey
Ryc. 13 Publikowanie Journey
  1. Po zakończeniu publikacji Customer Journey przejdzie w stan „Live”. Od teraz nasza automatyzacja zacznie wysyłać potwierdzenia do klientów.
Journey, opublikowane Journey
Ryc. 14 Journey, opublikowane Journey

Jak przetestować utworzone Customer Journey?

Nasz Customer Journey jest już gotowy, ale zanim zaczniemy z niego w pełni korzystać, upewnijmy się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami. Jak to zrobić? To proste! Zasymulujemy zdarzenie początkowe – utworzenie zgłoszenia w systemie. Możemy przetestować cały proces, zaczynając od wysłania wiadomości e-mail lub po prostu utworzyć ręcznie zgłoszenie w systemie.

Najważniejszym punktem jest zasymulowanie triggera procesu. Tutaj drobna uwaga – jeśli w triggerze zostały dodane dodatkowe warunki, trzeba pamiętać, aby i one zostały spełnione. Na potrzeby testu opisywanej konfiguracji utworzyłem w systemie trzy nowe zgłoszenia.

Po utworzeniu rekordów możemy zacząć sprawdzać naszą skrzynkę pocztową, aby potwierdzić, czy faktycznie otrzymaliśmy wiadomość e-mail.

Outlook online i otrzymana wiadomość
Ryc. 15 Outlook online i otrzymana wiadomość

Dodatkowo każda Customer Journey zawiera raport przedstawiający informacje o wykonanych działaniach.

Journey, raport końcowy
Ryc. 16 Journey, raport końcowy
Raport końcowy z perspektywy kontaktu
Ryc. 17 Raport końcowy z perspektywy kontaktu

Podsumowanie

Opisany przykład to jedynie ułamek tego, co w rzeczywistości ma do zaoferowania D365 Customer Insights – Journeys w zakresie usprawniania komunikacji z klientami. Podobnie jak w zaprezentowanej konfiguracji, możemy zaplanować cały szereg innych procesów, które pozytywnie wpłyną na naszą komunikację.

***

Jeśli ciekawi Cię obszar Dynamics 365, zajrzyj koniecznie również do innych artykułów naszych ekspertów.


[1] Omówienie skrzynek wspóldzielonych w Exchange Online: About shared mailboxes – Microsoft 365 admin | Microsoft Learn

[2] Omówienie limitów skrzynek pocztowych w Exchange Online: Exchange Online limits – Service Descriptions | Microsoft Learn

[3] Omówienie limitów w D365 Customer Insights – Journeys: Service limits and fair use policy | Microsoft Learn

[4] Omówienie integracji Exchange Online z Power Platform/Dynamics 365: Connect to Exchange Online – Power Platform | Microsoft Learn

[5] Omówienie standardowego mechanizmu automatycznego tworzenia rekordów w D365 Customer Service: Automatically create or update records in Dynamics 365 Customer Service | Microsoft Learn

5/5 ( głosy: 4)
Ocena:
5/5 ( głosy: 4)
Autor
Avatar
Maciej Pokrzywiński

Konsultant, mentor, pasjonat rozwiązań IT opartych o technologie Microsoft. Na co dzień pracujący z technologiami Power Platform i Dynamics 365 CE/CRM. Łączy świat technologii i biznesu od 2017

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej artykułów

Bądź na bieżąco

Zasubskrybuj naszego bloga i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Natalia Competency Center Director

Get an offer

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

Aplikuj Aplikuj

Paweł Process Owner

Join Sii

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?