Klient
Jeden z największych i najnowocześniejszych dostawców usług marketingowych i poligraficznych w Europie Środkowo- Wschodniej. Jest częścią amerykańskiego koncernu Quad Graphics.
Wyzwanie
Klient po kilku latach po wdrożeniu zaawansowanego systemu klasy ERP w obszarze kadrowo-płacowym nie był usatysfakcjonowany z efektywności i jakość procesów, szczególnie tych powiązanych z rozliczaniem czasu pracy oraz naliczaniem wynagrodzeń. Głównymi problemami Klienta była bardzo duża ilość nadgodzin w dziale kadr i płac, znaczne zaangażowanie kierowników i menadżerów w czynności administracyjne związane z tym obszarem oraz duża ilość błędów i niezgodności wymagająca ciągłego wyjaśniania.
Co zrobiliśmy
Zespół naszych konsultantów wspólnie z Klientem przeprowadził analizę głównych procesów kadrowo-płacowych obejmującą:
- diagnozę aktualnej sytuacji w obszarze kadrowo-płacowym
- weryfikację efektywności w zakresie obiegu dokumentów, komunikacji, wprowadzania i przepływu danych oraz funkcjonowania rozwiązań informatycznych
- identyfikację nieefektywności procesów i ryzyka powstawania niezgodności oraz błędów
- wskazanie obszarów wymagających usprawnień
- przygotowanie propozycji najważniejszych optymalizacji do wdrożenia, z uwzględnieniem posiadanych rozwiązań informatycznych
- analizę potencjalnych korzyści z wdrożenia proponowanych rozwiązań
Efekty
Przeprowadzona analiza i jej wyniki pozwoliły na opracowanie strategii wprowadzania poszczególnych usprawnień i wybranie w pierwszej kolejności tych, przynoszących największe korzyści. Była to podstawa uruchomienia przez Klienta wewnętrznych projektów IT w obszarze kadrowo-płacowym, w zakresie przejścia na elektroniczny obieg dokumentów w obszarze ewidencjonowania i rozliczania czasu pracy.
Dowiedz się więcej