Klient
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni jest jednostką organizacyjną i budżetową Miasta Gdańska. GZDiZ sprawuje funkcję zarządu dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Gdańska. W strukturach GZDiZ działa również Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi.
Wyzwanie
- Udostępnienie e-usług w obszarze gospodarki odpadami dla mieszkańców Gdańska
- Usprawnienie procesu obsługi mieszkańca w gospodarce zarządzania odpadami
Co zrobiliśmy
- Zaprojektowaliśmy aplikacje mobilne na iOS, Android i Windows Phone dla mieszkańców Gdańska
- Utworzyliśmy dedykowany CMS dla pracowników GZDiZ
- Przeprowadziliśmy integrację z systemami informatycznymi GZDiZ
Rozwiązanie
Aplikacja mobilna Czyste Miasto umożliwia mieszkańcom subskrybowanie powiadomień przypominających, dotyczących terminów wywozów odpadów dla wybranych nieruchomości. Aplikacja umożliwia również szybkie i efektywne zgłoszenie sprawy związanej z odpadami komunalnymi za pomocą telefonu komórkowego.
Zakres funkcjonalny:
- Automatyczne, personalizowane powiadomienia na telefony w zależności od ulicy, sektorów, typu zabudowy;
- Możliwość ręcznego wysyłania powiadomień na telefony;
- Podgląd harmonogramu odbioru odpadów
- Możliwość edytowania harmonogramu w CMS przez pracownika GZDiZ
- Moduł aktualności, z możliwością wyświetlania szczegółów artykułu i galerii – pracownik GZDiZ ma możliwość dodawania istotnych informacji dla mieszkańców gminy np. co się dzieje w mieście, co robi gmina
- Zgłaszanie spraw i sugestii w obrębie aplikacji przez mieszkańca gminy
- Automatycznie nadawanie numerów zgłoszeniom – dzięki temu mieszkaniec w każdej chwili może sprawdzić, co się dzieje z jego zgłoszeniem
- Przeglądanie historii zgłoszeń
- Podgląd na mapie punktów przyjmowania odpadów
- Możliwość wyznaczania trasy do punktów przyjmowania odpadów
- Podpowiadanie mieszkańcom jak utylizować dany odpad
- Mapa z zaznaczonymi miejscami przyjmowanych odpadów
- Baza danych mieszkańców i nieruchomości
Efekty
- Budowanie wizerunku gminy poprzez wprowadzenie skutecznego narzędzia do komunikacji z mieszkańcami
- Usprawnienie procesu zarządzania odpadami poprzez sprawniejsze informowanie mieszkańców o terminach wywozu odpadów
- Usprawnienie procesu zgłaszania uwag dotyczących zarządzania odpadami
- Zwiększenie świadomości mieszkańców Gdańska w obszarze związanym z zasadami segregacji odpadów i miejscem ich utylizacji