Klient
Jeden z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej, ponad 1 000 placówek, 5 milionów klientów.
Wyzwanie
Obsługa posprzedażowa kredytów hipotecznych była realizowana w oddziałach. Dokumentacja kredytowa była przechowywana i dostępna wyłącznie lokalnie. Prowadzenie cyklicznych czynności utrzymaniowych kredytów (jak kontrola dostarczenia przez klientów dokumentów) wykonywane było ręcznie i wymuszone wyłącznie proceduralnie.
Brakowało mechanizmów monitorowania stanu poszczególnych procesów oraz zbiorczej informacji zarządczej na ich temat.
Co zrobiliśmy
Inżynierowie Sii zaprojektowali i zaimplementowali procesy centralizujące obsługę posprzedażową produktów kredytowych oraz mechanizmy automatycznego, cyklicznego ich monitorowania.
W ramach projektu powstała platforma obsługi procesów osadzona w infrastrukturze Banku oraz zintegrowana z najważniejszymi aplikacjami backendowymi.
Efekty
Wdrożone procesy wspierają między innymi obsługę zleceń klientów oraz przekazywanie dokumentacji kredytowej pomiędzy Oddziałami a Centrum Rozliczeń Back-Office, w którym mieści się archiwum dokumentacji. Pozwoliło to przenieść ciężar obsługi kredytów z Oddziałów na Biuro Operacji Kredytowych, zmniejszyć liczbę specjalistów kredytowych w Oddziałach oraz zapewnić mechanizmy monitorowania i prezentacji zbiorczych informacji na temat aktywnych procesów.
Dowiedz się więcej