top-image
WSTECZ

Sii Communities – sposób na lepszą wymianę wiedzy i integrację pracowników Sii Polska

Sii Polska uruchomiła w czerwcu nową inicjatywę wewnętrzną pozwalającą na lepszą wymianę wiedzy i integrację pracowników, niezależnie od jednostek organizacyjnych, w których pracują i ich lokalizacji. Sii Comumunities to dedykowane zespoły dla grup pracowników, których łączy technologia lub wspólna pasja np. do konkretnej dyscypliny sportowej. W ciągu ostatniego kwartału liczba zespołów, zaangażowanych członków oraz prowadzonych przez nich dyskusji wzrosła kilkukrotnie. Kilka miesięcy od startu inicjatywy w firmie funkcjonują już 62 aktywnie działające grupy.

Głównym celem każdego Sii Community jest dzielenie się wiedzą i integrowanie pracowników z różnych struktur organizacyjnych i lokalizacji, a także wzajemne wsparcie i motywacja w codziennej pracy. W praktyce członkowie społeczności działają w dedykowanym zespole w aplikacji MS Teams. Na początek Sii Polska wprowadziła dwa typy społeczności: technologiczne oraz sportowe/poświęcone wspólnym hobby – każda z nich może działać na poziomie globalnym (całej organizacji) lub lokalnym (w pojedynczej lokalizacji). Aktywność w grupach opiera się na treściach generowanych przez ich użytkowników, którzy prowadzą dyskusje, dzielą się wiedzą i otrzymują wsparcie ekspertów. W ramach grup pracownicy organizują także szkolenia, meetupy  czy warsztaty. Obecnie w Sii Polska prężnie działają Communities technologiczne, w tym m.in. Java czy Agile, a także zespoły skupione wokół wspólnej pasji, np. Sii Running Team, Climbing Team czy Sailing Team.

Jakościową zmianą jest wprowadzenie funkcji lidera Community, który odpowiada za atrakcyjność treści oraz na bieżąco reaguje na pomysły i sugestie członków zespołu.

Angelika Sosnowska, Resource Managerka w Centrum Kompetencyjnym Digital: Jako liderka Sii Java Community dbam o jego funkcjonowanie, organizację webinarów, ale także stałą promocję, aby dołączali do nas nowi eksperci Javy oraz osoby, które się Javą interesują. Obecnie ponad 80% specjalistów tej technologii z Sii należy do naszego community. Poruszane zagadnienia są dokładną odpowiedzią na ich potrzeby, podobnie jak dedykowany kanał Troubleshooting – miejsce, w którym można poprosić o pomoc w określonych problemach i które na bieżąco monitorowane jest przez naszych Architektów, wchodzących w skład Advisory Team. Widzę w rozwoju Community ogromny potencjał wsparcia indywidualnego i projektowego dla naszych Javowców.

Łukasz Sikora, Inżynier ds. Oprogramowania, inicjator grupy wspinaczkowej w Sii Kraków: Pasjonuję się górskimi wędrówkami i wspinaczką, i pomyślałem, że super byłoby poznać w firmie ludzi o podobnych zainteresowaniach, z którymi można umówić się na weekendowy szybki wypad w góry. Grupa powstała w lipcu – fajnie  jest obserwować, jak ludzie regularnie zapraszają innych na wyjazdy, dzielą się zdjęciami i doświadczeniami. Ponieważ powstanie naszego lokalnego zespołu było promowane także w innych kanałach Sii, grupa została szybko zauważona przez pasjonatów z innych oddziałów, co pozwoliło na szerszą integrację i wymianę wiedzy o benefitach dla wspinaczy.

Jednym z najszybciej rozwijających się obecnie community w Sii jest bardzo wyjątkowa społeczność kobiet: Sii Power Women. Zespół dzięki zaangażowaniu uczestniczek szybko zaczął spełniać swoją rolę platformy wsparcia dla żeńskiej części zespołu.

Pracuję z kobietami, które zaczynają swoją karierę, jak też i z tymi, które mają ugruntowaną pozycję na wysokich stanowiskach managerskich. I od lat widzę, jak bardzo my, dziewczyny, potrzebujemy siebie nawzajem – mówi Joanna Kucharska, CHRO w Sii Polska. – Wzajemne wsparcie i motywacja wydobywają nasz potencjał. Silna społeczność kobiece pomoże się rozwinąć zarówno indywidualnym osobom – a rozwijanie pracowników jest misją Sii, jak również samej organizacji – dodaje Joanna Kucharska.

Community Sii Power Women działa dla prawie 1000 kobiet w organizacji. Jego celem jest integracja, rozwój poprzez dzielenie się wiedzą podczas webinarów, a także inspirujące dyskusje. Jak na kobiety przystało, nie brakuje kanału do „tajnych”, nieformalnych pogaduch, na temat nietypowych wyzwań i wsparcia specjalnego – mówi Joanna Kucharska.

Korzyści wynikających z udziału w Sii Communities jest wiele:

  • dzielenie się wiedzą i wymiana najlepszych praktyk,
  • integracja osób z różnych struktur organizacyjnych i lokalizacji,
  • sposób na wzmocnienie ducha zespołu i współpracy, co jest kluczowe zwłaszcza teraz, podczas pandemii COVID-19,
  • możliwość poznania ludzi, którzy dzielą tę samą pasję i inspirują innych,
  • możliwość organizacji lub wzięcia udziału w szkoleniach, meetupach i warsztatach.

Dla najbardziej aktywnych członków jest to także konkretna szansa na rozwój kariery.

Zalety dobrze zarządzanych Communities w Microsoft Teams można mnożyć – większość  z nich ma obecnie duże znaczenia także ze względu na Covid-19, który skutecznie blokuje działania bezpośrednie w integracji zespołów. Dlatego warto skorzystać z benefitów oferowanych przez tę formę wymiany wiedzy i integracji.

Dołącz do jednego z najlepszych miejsc pracy w Europie i sprawdź Sii Communities w praktyce.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ