Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

Kiedy zapytacie sprzedawcę rozwiązań IT, dlaczego jego system jest najlepszy, to z reguły zacznie wam wymieniać wszystkie cechy i techniczne aspekty systemu, koncentrując się właśnie na nich. W przypadku systemu Salesforce jest inaczej. Oczywiście, jest to pewna platforma czy system IT, natomiast podobnie jak samo pojęcie CRM jest to produkt skoncentrowany na potrzebach użytkownika, w stosunku do których techniczne aspekty mają pełnić rolę pomocniczą. Inaczej mówiąc – tak jak CRM jest to pewna filozofia działania.

Orientacja na potrzeby klienta

Wszyscy skuteczni biznesmeni dobrze rozumieją, jak ważne jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów. W przypadku Salesforce’a jest to jednak szczególnie widoczne. Przykładem tego podejścia jest chociażby zarządzanie backlogiem ze znaczącym udziałem użytkowników.

Proces ten odbywa się poprzez IdeaExchange. Jest to miejsce, w którym każdy klient Salesforce’a może zgłosić szczególnie dla niego istotny pomysł funkcjonalności lub usprawnienia. Ponadto, ma również możliwość głosowania na pomysły innych użytkowników. Z tego powodu szczególnie istotne i potrzebne klientom funkcjonalności mają szansę szybko trafić do zespołu rozwijającego system i ostatecznie do użytkownika.

Prostota i platforma do budowy aplikacji

Oprócz gotowych funkcjonalności wspierających procesy w takich obszarach jak sprzedaż czy obsługa klienta, dzięki swojej architekturze i możliwości całkowicie deklaratywnej rozbudowy aplikacji Salesforce CRM nie stanowi jedynie systemu CRM, ale jest również platformą do budowy aplikacji zdolnych do wspierania specyfiki właściwie dowolnej branży.

Funkcjonalności takie jak:

  • Process Builder,
  • Flow Builder,
  • możliwość deklaratywnej rozbudowy modelu danych

umożliwiają bardzo szybką rozbudowę aplikacji, dodatkowo często realizowaną bez znajomości SQL czy deklaratywnych języków programowania.

AppExchange, czyli dla każdego coś miłego

AppExchange marketplace stanowi miejsce, w którym partnerzy mogą budować i oferować bardzo wyspecjalizowane rozwiązania uzupełniające standardowe funkcjonalności systemu. Umożliwia to niezwykle szybkie uzupełnienie systemu o gotowe funkcje, których budowa nie dość, że trwałaby bardzo długo, to często trudno byłoby pozyskać odpowiedni know how.

System, który dba o jakość twojego kodu

Platforma dostarcza również dwa elementy, które bardzo dobrze wspierają jakość i techniczny poziom tworzonego rozwiązania.

Pierwszym z nich są klasy testowe wymagane przed przenoszeniem zmian na środowisko produkcyjne. Pomimo, że ich tworzenie i utrzymywanie stanowią początkowo dodatkowy nakład pracy, to ostatecznie bardzo przyczyniają się one do ograniczenia liczby błędów pojawiających się na środowisku produkcyjnym, automatycznie zapewniają testy regresji i ogólnie poprawiają jakość kodu.

Kolejnym elementem są tzw. application limits. Są to różnego rodzaju ograniczenia uzależniające liczbę tzw. API calls, czyli najróżniejszych operacji (odczyt danych, zapis danych, wywołanie zewnętrznej metody) od liczby posiadanych licencji. Choć dla developerów wydają się często uciążliwym ograniczeniem, to pozwalają one Salesforce’owi zapewniać zawsze najwyższą wydajność systemu. Przy czym moje doświadczenie pozwala wyciągnąć wniosek, że problemy z limitem operacji świadczą najczęściej o przyjęciu błędnego sposobu integracji lub o błędnie napisanym kodzie.

Standaryzacja procesów

Użytkownikom oczekującym gotowych funkcjonalności Salesforce proponuje produkty implementujące w sobie najlepsze praktyki biznesowe w danych obszarach. Takimi produktami są:

  • Sales Cloud – do zarządzania sprzedażą,
  • Service Cloud – do wsparcia procesów obsługi zgłoszeń klientów,
  • Pardot i Marketing Cloud – do automatyzacji marketingu,
  • Commerce Cloud – do budowy platformy sprzedażowej,
  • rozwiązania branżowe np.: Health Cloud czy Financial Cloud – zawierające rozwiązania dla różnych obszarów.

Oprócz tych produktów Salesforce posiada w swojej ofercie także platformę integracyjną Mulesoft oraz komunikator Slack. Jednocześnie cały czas pracuje nad integracją tych wszystkich narzędzi w taki sposób, aby dostarczały jak największą wartość dla użytkownika.

Chmura i podążanie za technologiami

Salesforce to pierwszy CRM w całości funkcjonujący w chmurze. Wiąże się z tym wiele korzyści dla użytkownika. Dostawca zapewnia infrastrukturę, poziom bezpieczeństwa i monitoringu trudny do osiągnięcia nawet w przypadku dużych organizacji. Choć jeszcze kilka lat temu można było potraktować to jako wyróżniającą cechę, to obecnie rozwiązania takie oferują już wszyscy główni producenci oprogramowania.

Od pewnego czasu oprócz wersji funkcjonującej w oparciu o natywną chmurę Salesforce’a, określaną jako First Party Data Center, firma ofertuje również wersję, w której aplikację można umiejscowić na platformach innych renomowanych dostawców rozwiązań chmurowych. Rozwiązanie to określane terminem Hyperforce pozwala zarówno na większą elastyczność czy skalowalność, jak również wykorzystanie najlepszych praktyk innych dostawców rozwiązań chmurowych. Pozwala to także wykorzystać istniejące u klienta kompetencje i doświadczenia w zakresie systemów takich jak np. AWS czy Azure, które stanowią bazę dla Salesforce’a.

Warto jednak wspomnieć, że Salesforce potrafi również w rewelacyjny sposób wprowadzać zmiany technologiczne w tym, co znajduje się pod spodem, czyli w warstwie technologicznej aplikacji. Płynność i transparentność tego procesu dla użytkownika porównać można jedynie do wymiany silnika w jadącym samochodzie.

Napisany początkowo w interfejsie, nazwanym z czasem „Classic”, następnie został skutecznie zmigrowany do interfejsu Lightning. Była to całkowita zmiana – nie tylko wizualna, ale przede wszystkim w technologii i sposobie funkcjonowania aplikacji. Dokonanie tego bez naruszania działania customowych rozwiązań dobudowanych przez lata przez klientów stanowi prawdziwy majstersztyk.

Podsumowanie

Moim zdaniem to właśnie podejście zorientowane na użytkownika przy pozostawieniu troski o rozwiązania techniczne na dostawcy, który dodatkowo stale śledzi najlepsze trendy i rozwija technologicznie platformę, przyniosło Salesforce’owi pozycję globalnego lidera na rynku CRM, wyprzedzając rozwiązania SAP, Oracle czy Microsoft.

***

Jeśli interesują Cię artykuły z obszaru Salesforce’a, zajrzyj koniecznie do wpisów naszych ekspertów m.in.: Salesforce B2B Commerce Lightning – narzędzie do budowy platform e-commerce, Salesforce Functions – what should you know about them?, Interaction Studio from Salesforce ­– catch up with basic hands-on real-time experience, Manufacturing Cloud – CRM application dedicated to the manufacturing industry, Rola Resource Managera w procesie rekrutacji… i nie tylko.

***

Artykuł ukazał się po raz pierwszy 16.01.2023.

5/5 ( głosy: 10)
Ocena:
5/5 ( głosy: 10)
Autor
Avatar
Robert Walc

Doświadczony konsultant specjalizujący się w rozwiązaniach na platformie Salesforce i Solution Architect. Aktualnie kieruje zespołem dostarczającym rozwiązania w aplikacji Salesforce Marketing Cloud. Zawodowo najbardziej sobie ceni przynoszenie jak największej wartości klientom. W wolnym czasie stara się czytać i oddawać pasji latania, podziwiając świat z pokładu własnego samolotu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej artykułów

Bądź na bieżąco

Zasubskrybuj naszego bloga i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Natalia Competency Center Director

Get an offer

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

Aplikuj Aplikuj

Paweł Process Owner

Join Sii

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?