Klient
Wiodąca międzynarodowa firma farmaceutyczna z siedzibą w Paryżu, posiadająca 112 zakładów produkcyjnych oraz ponad 20 ośrodków badawczo-rozwojowych na całym świecie. Firma działa w obszarach m.in. immunologii, onkologii, neurologii i specjalizuje się w badaniach, rozwoju, produkcji i sprzedaży leków, szczepionek, oraz suplementów diety.
Wyzwanie
Firma farmaceutyczna postanowiła wprowadzić koncepcję zwinności biznesowej w 4 zespołach marketingowych w 4 krajach: Polsce, Czechach, Węgrzech i Ukrainie. Firma chciała dostosować proces do swoich wewnętrznych potrzeb, a następnie wdrożyć go w całej organizacji.
Co zrobiliśmy
- Przeprowadziliśmy zestaw dedykowanych szkoleń z zakresu Agile dla wszystkich członków zespołów w 4 krajach
- Zapewniliśmy doradztwo i wsparcie dotyczące metodyki Agile przez ponad 3 miesiące
- Oceniliśmy postępy transformacji Agile w zespołach klienta
- Wdrożenie śledzenia NPS celem rozpoznania obszarów wymagających poprawy w zaimplementowanej metodyce
Korzyści dla klienta
- 3-krotnie krótszy czas Time to Market i czas akceptacji produktu
- Wzrost samooceny zespołów: wdrożenie kultury Agile – wzrost z 3,4 do 4,7 (skala 1-5), co wykazało wzrost zrozumienia procesów i zasad w stosowaniu podjeścia zwinnego
- Wzrost samooceny zespołów: dojrzałość procesów Agile – wzrost z 2,5 do 4,5 (skala 1-5), co wykazało wzrost efektywności i wydajności pracy zespołów
- Ulepszone zarządzanie wymaganiami
- Lepsza współpraca zespołów