top-image
WSTECZ

1800 uczestników szkoleń w 3 miesiące – jak Sii Learning Platform zrewolucjonizowała możliwości rozwoju Power People

Jak wdrożyć narzędzie, którego głównym celem będzie wspieranie rozwoju pracowników w dobie COVID19 i pracy zdalnej oraz lepsze zarządzanie wiedzą w organizacji? Sii Power People zdecydowali się stworzyć własne. Sii Learning Platform jest narzędziem, które nie tylko pozwala na ujednolicenie procesu wdrożeniowego, ale przede wszystkim systematyzuje dostęp do szkoleń, niezależnie od lokalizacji.

Sii Polska od początku swojego istnienia stawia na rozwój pracowników. Misją firmy jest identyfikowanie i promowanie najlepszych Power People, a co za tym idzie, ciągłe rozszerzanie możliwości rozwoju, w tym szkoleń. Wiele rozwiązań w organizacji opiera się na pomysłach zgłaszanych przez pracowników, tak również zrodził się pomysł na wdrożenie zdalnej platformy szkoleniowej, wspierającej kursy z kompetencji miękkich i technicznych. Celem aplikacji było przede wszystkim ujednolicenie procesu wdrożeniowego, uatrakcyjnienie go dla wszystkich pracowników, również tych, którzy na co dzień nie pracują w biurach Sii, wprowadzenie możliwości szkoleń na odległość oraz zebranie całości wiedzy w organizacji i stworzenie jednego miejsca, gdzie będziemy mogli się nią dzielić. Obecne rozwiązanie znacząco różni się od pierwotnego pomysłu. 

Zamiast pudełkowego – rozwiązanie szyte na miarę 

Choć pomysłów na wdrożenie platformy było wiele, obecne rozwiązanie znacząco różni się od pierwotnych planów.

– Kiedy rozpoczęłam swoją pracę w Sii, jednym z moich pierwszych wyzwań było wdrożenie platformy szkoleniowej. Początkowo planowaliśmy zakupić gotowe „pudełkowe” rozwiązanie, jednak po wielu burzliwych dyskusjach zdecydowaliśmy się na stworzenie własnego rozwiązania w oparciu o technologię open source, Moodle. Zmiana podejścia wynikała z faktu, że to właśnie Moodle pozwoliło nam na zaopiekowanie wszystkich wymagań biznesowych, którym nie potrafiły sprostać rozwiązania dostępne na rynku – mówi Aleksandra Kalbarczyk, Specjalista ds. szkoleń w Sii Polska.

Moodle to jeden z najpopularniejszych i najbardziej zaawansowanych systemów LMS do tworzenia platform e-learningowych. Na tej technologii swoje rozwiązania opiera wiele firm i uczelni wyższych.

Moodle świetnie sprawdza się w nauczaniu na odległość, sprzyja komunikacji między uczestnikami szkolenia, a dzięki budowie modułowej pozwala w elastyczny sposób budować bazę wiedzy oraz uatrakcyjnić proces nabywania wiedzy i umiejętności. Sii Learning Platform wykorzystując zalety Moodle jest jednocześnie zintegrowana z bazą pracowników Sii (AD) oraz samym procesem zatrudnienia w Sii – mówi Piotr Bielecki, Architekt w Sii Polska.

Kompatybilność z systemami firmy, czyli długa lista zalet

Rozwiązanie uszyte na miarę dla organizacji ma wiele zalet, których nie znajdziemy w gotowych rozwiązaniach pudełkowych. Na pierwszy rzut oka widać graficzną spójność i personalizację narzędzia – zdjęcia pracowników Sii Polska zamiast tych z ogólnodostępnych bibliotek, identyfikacja wizualna spójna z pozostałymi aplikacjami firmy. To tylko pierwsze wrażenie, a zalet jest dużo więcej. Platforma integruje się z systemami wewnętrznymi firmy, co daje możliwość dowolnego przypisywania grupy szkoleń dla działów, stanowisk czy inaczej zdefiniowanych grup odbiorców w firmie. Specjaliści Sii mogą dodawać do platformy dowolne treści (np. nagrania, prezentacje), w oparciu o integracje z Microsoft 365, co pozwala również na automatyczne ich aktualizowanie. Dzięki temu tworzymy na bieżąco aktualną, wewnętrzną bazę wiedzy. To rozwiązanie jest też lepsze pod kątem bezpieczeństwa danych. Firma nie powierza danych użytkowników ani danych zawartych w materiałach szkoleniowych zewnętrznym dostawcom, a nawet archiwalne dane nie ulegają przedawnieniu. Pracownicy Sii moje analizować, w dowolny sposób prezentować, wyciągać wnioski i stosować usprawnienia. Już teraz prowadzone są analizy dotyczące ilości szkoleń, kursów najbardziej popularnych czy wyników testów. Powstają też specjalne dashboardy w Power BI dedykowane Line Managerom, aby mogli monitorować status szkoleń swoich zespołów.

Dzięki technologii Moodle, którą mogliśmy wdrożyć samodzielnie siłami wewnętrznego IT, możemy wdrażać praktycznie dowolne zmiany, na bieżąco odpowiadające potrzebom biznesu – mówi Ewa Jabłońska, Project Manager tego projektu.

Nieograniczony dostęp do wiedzy  

Sii Learning Platform to nie tylko rozwiązanie wygodne z perspektywy biznesowej, ale przede wszystkim ułatwiające pracownikom podejmowanie inicjatyw rozwojowych.

Skala rozwiązania pozwala wszystkim pracownikom w tym samym stopniu korzystać ze szkoleń, które odbywają się w firmie. Z drugiej strony, obsługując proces, mamy możliwości monitorowania liczby szkoleń, liczby pracowników biorących w nich udział, kosztów, certyfikatów, potwierdzenia obecności. Rozwiązanie pomaga nam nie tylko likwidować bariery geograficzne, wprowadzając synergię między 14 oddziałami Sii pod kątem zdobywania wiedzy, a zdalna forma dzielenia się wiedzą umożliwia większym grupom pracowników korzystania z tych samych autorskich szkoleń, często odtwarzając je wielokrotnie już po ich ukończeniu. To kolejny krok w stronę digital workplace mówi Aleksandra Kalbarczyk. 

– Od wdrożenia Platforma bardzo się rozwinęła – zbudowaliśmy ustrukturyzowaną bazę kursów, zawierającą szkolenia dla każdego nowego pracownika oraz każdego nowego Line Managera. Profil oraz Dashboard Użytkowania został przebudowany, a widok dostosowany do standardów Sii Polska. Każde szkolenie online, webinar ma teraz swoje miejsce na Platformie Sii Learning Platform. A przed nami przeniesienie obsługi procesu szkoleń stacjonarnych z SharePoint on premise na Moodle – dodaje Ewa Jabłońska.

Ambitne plany na przyszłość

Mimo krótkiego okresu od wdrożenia, obecnie na platformie dostępnych jest już 148 szkoleń uporządkowanych w 9 kategoriach ogólnodostępnych tematycznych szkoleń rozwojowych. Platforma ma już ponad 2500 użytkowników, a w szkoleniach wzięło udział już ponad 1800 z nich. Platforma cieszy się ogromnym powodzeniem – dla porównania, w podobnym okresie czasowym w roku ubiegłym w 40 szkoleniach stacjonarnych wzięło udział prawie 600 użytkowników.

Zespół odpowiedzialny za rozwój narzędzia nie poprzestaje na tych obiecujących statystykach. W planie są już kolejne etapy pracy nad obiecującym rozwiązaniem. 

– Kolejnym etapem wdrożenia platformy jest rozwój w kierunku przeniesienia szkoleń stacjonarnych w całości na Sii Learning Platform. Celem jest umieszczenie wszystkich dostępnych szkoleń w jednym systemie oraz uproszczenie procesu, aby finalne rozwiązanie było bardziej przyjazne dla użytkownika – mówi Iwona Ziarek, Analityczka pracująca przy platformie.

Dzięki opiniom i pomysłom pracowników powstają najlepsze i najbardziej efektywne rozwiązania w firmie. Dołącz do nas i przekonaj się sam! 

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?