top-image
WSTECZ

Fakturomat – bardzo potrzebne rozwiązanie, które w ciągu pierwszych miesięcy po premierze zyskało ponad 1200 użytkowników

Współpraca w oparciu o kontrakt B2B zyskała już sporo zwolenników, nie tylko w branży IT. Wybór takiej formy zatrudnienia wiąże się jednak z obowiązkiem wystawiania comiesięcznych faktur za wykonaną pracę. Co zrobić, żeby ułatwić i usprawnić proces rozliczeń z freelancerami? Sii Polska stworzyła w tym celu Fakturomat – platformę, która pozwala kontraktorom wystawiać i przesyłać faktury w prosty i przyjemny sposób. Co miesiąc z rozwiązania korzysta już ponad 1200 osób.

Sii Polska konsekwentnie wdraża kolejne rozwiązania, które powstają na podstawie pomysłów usprawnień zgłaszanych przez pracowników. Co roku firma bierze udział w audycie Great Place to Work, dzięki któremu otrzymuje szczegółowy i miarodajny feedback od zatrudnionych osób. Swoje pomysły pracownicy mogą również przekazywać w każdym momencie, za pomocą dedykowanej aplikacji Pomysły i usprawnienia. Wśród osób, które dzielą się opiniami dużą grupę stanowią freelancerzy. To właśnie z myślą o nich powstał Fakturomat – narzędzie, które znacząco usprawniło proces comiesięcznych rozliczeń za wykonane usługi.

Nowa platforma posiada dwie główne funkcjonalności. Po pierwsze, służy do wystawiania i przesyłania faktur sprzedażowych i korygujących za usługi informatyczne, świadczone na rzecz Sii Polska. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość przesyłania do Sii dokumentów utworzonych w innym systemie. Po kilku miesiącach od startu Fakturomatu, firma praktycznie wyeliminowała problem korekt i błędów w fakturach. Osoby zatrudnione w oparciu o kontrakt B2B podkreślają także szybkość i intuicyjność korzystania z narzędzia oraz dostęp do wszystkich dokumentów na zbiorczym dashboardzie.

– Wiemy, że dla wielu osób faktury były czarną magią i powodowały sporo stresu. Postanowiliśmy to zmienić i tak powstał Fakturomat. Dane podpowiadają się automatycznie na podstawie kart czasu pracy. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe. Rozwiązanie było niezwykle potrzebne i widzimy to w liczbach. W przeciągu kilku miesięcy po wdrożeniu rejestrujemy już ponad 1200 faktur miesięcznie – mówi Ewelina Szylińska, Senior Power User/ Business Consultant w Sii Polska.

Finalny kształt projektu to efekt pracy zgranego zespołu 10 ekspertów o różnych specjalizacjach, m.in. Architekt, UX Designer, Power User, Analityk, Kierownik projektów korporacyjnych, Inżynier ds. badań i rozwoju czy Inżynierowie ds. testów i analiz. W proces tworzenia platformy w roli konsultantów zaangażowani zostali także użytkownicy końcowi, aby nowe rozwiązanie jak najlepiej odpowiadało ich potrzebom.

Choć korzystanie z platformy nie jest obowiązkowe, od początku widać systematyczny wzrost liczby użytkowników i przesłanych faktur. W kolejnych miesiącach Sii Polska planuje przepisanie aplikacji na nowszą technologię oraz dalszy rozwój platformy w oparciu o opinie licznej grupy użytkowników, którzy zdecydowali się na rozliczanie przy jej pomocy.

Przeczytaj także o innych pomysłach usprawnień pracowników Sii Polska.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?