Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
WSTECZ

Eksperci Sii Polska przeprowadzają cyfrową transformację globalnego koncernu energetycznego SHV Energy

SHV Energy to międzynarodowa grupa wyspecjalizowanych firm energetycznych współpracujących z Sii Polska. Koncern podjął decyzję o migracji swoich kluczowych systemów do chmury i uruchomieniu cyfrowego środowiska usprawniającego współpracę, a także o zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa. Sii Polska przeprowadziła proces migracji i adopcji rozwiązań pakietu Office 365, kładąc nacisk na bezpieczeństwo i umożliwienie niezakłóconej pracy pracowników w czasie wdrożenia. Cały proces zwieńczyły szkolenia dla użytkowników końcowych z najważniejszych aplikacji: SharePoint, One Drive i Microsoft Teams.

Jako partner firmy Microsoft, tworzącej całą gamę narzędzi umożliwiających budowę cyfrowego miejsca pracy, Sii Polska posiada bogate doświadczenie w zakresie wdrażania i wykorzystywania rozwiązań chmurowych. Dzięki doskonałej znajomości potrzeb poszczególnych sektorów, firma jest w pełni przygotowana na spełnienie specyficznych wymagań oraz kryteriów bezpieczeństwa, występujących na przykład w branży utilities czy w instytucjach publicznych. Czynniki te sprawiły, że SHV Energy zaufało ekspertom Sii Polska w cyfrowej transformacji swojego miejsca pracy.

Cyfrowa transformacja globalnego koncernu

Misją SHV Energy jest dostarczanie indywidualnych rozwiązań i usług energetycznych do domów i firm. Klienci globalnego koncernu często mieszkają lub pracują na terenach, gdzie nie ma dostępu do powszechnej sieci gazowej i dlatego decydują się na jego usługi w zakresie dostaw energii. W Polsce międzynarodowy lider  działa pod nazwą Gaspol i wspiera produkcję czystej energii gazowej.

Z historią sięgającą 1896 roku i z ponad 30 milionami klientów na czterech kontynentach, SHV Energy jest znaczącym globalnym graczem. Firma zdecydowała się na realizację dużego programu ujednolicenia, centralizacji i przeniesienia do chmury kluczowych systemów pracujących w spółkach Grupy. Budowa nowoczesnego środowiska pracy, opartego na rozwiązaniach chmurowych, była jednym z elementów tego programu.

Jakie cele przyświecały SHV Energy przy rozpoczynaniu tego projektu?

  • Zbudowanie środowiska do sprawnej współpracy: wykorzystanie aplikacji, takich jak Microsoft Teams i SharePoint, do udostępniania dokumentów i organizacji spotkań – zarówno tych doraźnych, jak i zaplanowanych z wyprzedzeniem
  • Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i unifikacji: zbudowanie centralnego systemu zarządzania i przechowywania danych
  • Wykorzystanie chmury jako narzędzia współdzielonego: udostępnienie pracownikom najnowszych i jednolitych wersji wspierającego ich oprogramowania
  • Wykorzystanie korzyści skali: jedna umowa z Microsoftem obejmująca całą Grupę, zamiast zawierania osobnych kontraktów dla każdego spółki.

– Po raz pierwszy spotkaliśmy się z przedstawicielami SHV Energy w listopadzie 2018 roku, kiedy poszukiwali wiarygodnego partnera do swojej cyfrowej transformacji – mówi Piotr Żukowski, Head of Industry Public & Utilities w Sii Polska. – Sam proces zakupowy był dość rozbudowany. Po pierwszym spotkaniu, na którym zaprezentowaliśmy zakres naszej działalności, zdobyliśmy więcej informacji o samym procesie i dowiedzieliśmy się, czego SHVE oczekuje od projektu i jakie rezultaty chce uzyskać dzięki tej zmianie. Na początku skupiliśmy się na celach ogólnych, a na kolejnych spotkaniach omawialiśmy strategię ich osiągnięcia. Na koniec, oczywiście, przygotowaliśmy pełną ofertę, z uwzględnieniem wszystkich wcześniejszych ustaleń. Dlaczego klient zdecydował się na współpracę z Sii? Podczas spotkań daliśmy się poznać jako wiarygodny i kompetentny partner, a nasze doświadczenie było gwarancją spełnienia wszystkich potrzeb SHV Energy – dodaje Piotr Żukowski.

Cyfrowe środowisko pracy jako część cyfrowej rewolucji

Współpraca rozpoczęła się od serii spotkań i warsztatów, tak zwanych discovery workshop meetings. Sii oddelegowało grupę ekspertów, aby na miejscu u klienta zbudować plan współpracy. Projekt polegał na migracji danych do chmury oraz uruchomieniu intranetu. Sii przygotowało dla klienta nowy korporacyjny intranet, oparty na rozwiązaniu SharePoint modern experience. W przeszłości SHV Energy intensywnie korzystało z intranetu zbudowanego na wersji SharePoint On-Premise, więc firma miała już doświadczenie i zaufanie do możliwości narzędzi dostarczanych przez Microsoft. Nadszedł jednak czas na przejście do nowych, tak samo bezpiecznych rozwiązań chmurowych, które pozwolą na jeszcze sprawniejszy rozwój firmy w niemal każdym aspekcie codziennej pracy.

– Ten projekt to wyzwanie, łączące w sobie zarówno prace techniczne, jak i szkolenia oraz konsulting – mówi Szymon Bochniak, Delivery Manager w Sii. – Pomogliśmy SHV Energy w migracji i adopcji rozwiązań pakietu Office 365. Zmigrowaliśmy około stu kolekcji witryn, a przy tym dołożyliśmy wszelkich starań, aby był to proces szybki, bezpieczny i bez negatywnego wpływu na toczącą się u klienta normalną pracę – zapewnia Szymon Bochniak.

Pomimo pewnych trudności napotkanych po drodze, całą migrację udało się zakończyć w ciągu jednego miesiąca.

– Korzystając z doświadczenia ekspertów Sii oraz bliskiej współpracy z przedstawicielami SHV Energy, nasz zespół położył duży nacisk na wszelkie działania adopcyjne, tak aby jak najlepiej zapoznać użytkowników z nowym środowiskiem – wyjaśnia Daniel Wiechczyński, Delivery Manager w Sii Polska.    

– Aby wykonać to zadanie jak najlepiej, postanowiliśmy pracować na miejscu u klienta. Naszą misją było przeprowadzenie pracowników SHV Energy przez cały proces transformacji. Przygotowaliśmy serię szkoleń, zaczynając od najważniejszych aplikacji: SharePoint, One Drive i Microsoft Teams. To ostatnie narzędzie było dla klienta nowym sposobem komunikacji i współpracy, aplikacją, która zastąpiła wykorzystywany w przeszłości Skype for Business – dodaje Bartosz Wojciechowski, Architect w Sii Polska.

Po kilku takich spotkaniach rozpoczął się kolejny etap szkoleń, tym razem skupiony na indywidualnych potrzebach końcowych użytkowników Office 365. Konsultanci Sii byli do dyspozycji na miejscu przez kilka tygodni. Dzięki temu mogli szybko odpowiedzieć na wszystkie pytania, służyć pomocą na co dzień i rozwiązywać problemy, które mogły się pojawić po uruchomieniu aplikacji.

– Postaraliśmy się, aby SHV Energy uzyskało wszelką możliwą pomoc. Dzięki naszej obecności na miejscu, szeroko pojęty transfer wiedzy, konsultacje i spotkania były ułatwione i bardzo skuteczne – zapewnia Bartosz Wojciechowski.

Dotychczasowe rezultaty

Od początku współpracy z Sii, SHV Energy zauważyło pozytywne rezultaty wdrożenia funkcjonalności Office 365. Poszczególne oddziały firmy doceniają możliwości Microsoft Teams w zakresie usprawnienia codziennej współpracy, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Bardzo istotne dla sukcesu całego przedsięwzięcia było również zaangażowanie kadry menadżerskiej, zarówno po stronie Sii, jak i SHV, i położenie nacisku na biznesową stronę projektu.

Droga, którą warto podążać

Żyjemy w okresie rewolucyjnych zmian w obszarze sposobów pracy, używanych narzędzi, ale także nawyków związanych z wykonywaną pracą. Czwarta rewolucja przemysłowa ma ogromny wpływ na wszystkie gałęzie gospodarki, mimo że sposoby i prędkość jej przyswajania różnią się w zależności od sektora.

– Przedsiębiorstwa branży utilities również się zmieniają. Coraz śmielej korzystają z nowych metod przetwarzania informacji i usług chmurowych, dostarczając swoim pracownikom narzędzia tworzące nowoczesne, cyfrowe środowisko pracy. Z tej drogi nie ma już odwrotu. W dzisiejszych czasach nie da się zwiększać efektywności i przyciągać wykwalifikowanych specjalistów, bez wdrażania nowoczesnych rozwiązań. SHV Energy daje doskonały przykład, jaką ścieżką powinna podążać branża utilities – mówi Piotr Żukowski.

Aby dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach Sii Polska dla sektora utilities – skontaktuj się z nami.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ