Podbijamy rynek telekomunikacyjny
Oferta Sii skierowana do branży telekomunikacyjnej to efekt 11 lat doświadczeń w realizacji projektów na rzecz największych podmiotów tego sektora oraz czołowych polskich i międzynarodowych operatorów komórkowych. Praktycznie połowa działań Sii w tym zakresie to usługi w modelu Managed Services, w pozostałej części największy udział mają Staffing i Team Leasing. Dwa lata temu firma przejęła także polski oddział Sofrecom, czyli informatycznego ramienia marki Orange. Plany rozwoju na rynku telekomunikacyjnym są jednak jeszcze bardziej ambitne.
Z naszych obserwacji wynika, że operatorzy, szukając nowych pomysłów na biznes, coraz częściej sięgają po rozwiązania łączące bazową warstwę telekomunikacyjną z jej złożonym otoczeniem informatyczno-aplikacyjnym. Jednocześnie wielu operatorów wciąż posługuje się systemami IT, które nie zawsze są w stanie odpowiadać na współczesne potrzeby, a wiele prac jest wykonywanych w mało efektywny sposób. W tym miejscu zewnętrzne firmy są im w stanie wiele zaoferować. Podobnie jak w innych branżach, również w sektorze telekomunikacyjnym nie chcemy być zwykłym dostawcą miej lub bardziej skomplikowanych usług. Widzimy się w roli partnera, rozumiejącego problemy firm Telco i tworzącego kompleksowe rozwiązania dostosowane do potrzeb tego rynku – komentuje Jerzy Bartman, Dyrektor Business Unit Telco & Industry w Sii Polska.
Rozwiązania IT dedykowane dla branży telekomunikacyjnej coraz większą rolę w obliczu wyzwań, przed jakimi stają jej przedstawiciele. Zalicza się do nich m.in. obserwowany od lat spadek średniego zysku za użytkownika, szczególnie w przypadku usług głosowych i SMS, nie uzupełniany w wystarczającym stopniu przez nowe usługi w tym usługi transmisji danych. Na rynku pojawiła się także nowa, konkurencja w walce o pieniądze Klientów w postaci graczy OTT m.in. Skype, WhatsApp czy Netflix. Kolejnym wyzwaniem dla branży są zmiany wynikające z regulacji prawnych, m.in. zniesienia roamingu w krajach Unii Europejskiej oraz opłat za zakończenie połączeń (MTR). Z drugiej strony, jak zauważa Jerzy Bartman, nowe szanse dla branży telekomunikacyjnej niosą rozwiązania chmurowe, Internet Rzeczy i cyfryzacja firm. W obliczu wszystkich wymienionych wyzwań kluczowym atutem będzie wsparcie ze strony dobrych partnerów technologicznych.
Sii ma szerokie kompetencje informatyczne, elastyczne podejście do modelu dostarczania usług IT i doświadczenia zebrane u wielu Klientów. Mamy płaską strukturę, co ułatwia podejmowanie szybkich decyzji i błyskawiczną reakcję na zmiany na rynku. Dużym atutem Sii jest także 11 Centrów Kompetencyjnych, w których eksperci tworzą zaawansowane technologie dedykowane dla różnych branż. Na tej podstawie dla branży Telco realizujemy m.in. kolejne projekty e2e. Sii chce też rozwijać ofertę w zakresie interacji i testów systemów OSS i BSS, a także zwiększać zaangażowanie na rynkach zagranicznych – podsumowuje Jerzy Bartman.