top-image
WSTECZ

Czy relokacja podczas lockdownu może zakończyć się sukcesem? Sprawdź, jak Sii Polska podjęło wyzwanie i przeniosło międzynarodowy bank do nowej siedziby

Sii Polska mimo trudności związanych z pandemią i lockdownem przeniosło siedzibę czołowego, międzynarodowego banku do nowej lokalizacji. W prestiżowym The Warsaw Hub eksperci Sii odpowiadali za infrastrukturę, serwery i okablowanie rozmieszczone na czterech kondygnacjach nowej powierzchni biurowej, tworząc 629 w pełni funkcjonalnych stanowisk pracy.

Planowanie w dobie pandemii

Współpraca Sii Polska i klienta, międzynarodowego banku działającego w ponad 70 krajach, rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Wstępny zakres umowy obejmował skoordynowanie zadań, bezpieczne przeniesienie obecnej infrastruktury IT i przygotowanie kilkuset stanowisk pracy. Na prestiżową lokalizację banku wybrano najwyższe piętra nowego wieżowca The Warsaw Hub. Choć plan relokacji przygotowano szczegółowo, to  wybuch pandemii nieco pokrzyżował koncepcję i wystawił zespół na próbę.

– Czy budowa wieżowca nie zostanie wstrzymana? Czy kluczowi partnerzy nie odmówią współpracy? Czy ktoś z naszego otoczenia nie zachoruje? Na żadną z tych kwestii nie mieliśmy absolutnie wpływu, ale wszędzie tam, gdzie było to możliwe, przygotowaliśmy alternatywę wraz z niezależnymi zespołami specjalistów z Sii – mówi Piotr Sas, Delivery Manager w Sii Polska.

Dodatkowym utrudnieniem była konieczność zdalnej współpracy z odpowiedzialnymi za projekt przedstawicielami klienta z Londynu, którym pandemia uniemożliwiła podróżowanie.

Szeroki zakres odpowiedzialności i koordynacja prac partnerów

Sii przygotowując się do przeniesienia lokalizacji i koordynując prace poszczególnych partnerów biznesowych banku, m.in. kilku dostawców sprzętu i usług telekomunikacyjnych, nadzorowało  postępy głównego wykonawcy budowy i przygotowywało nową siedzibę.

Zakres odpowiedzialności Sii był szeroki: od okablowania i pełnego wyposażenia serwerowni, czterech pomieszczeń komunikacyjnych i dedykowanego Telco Lobby z doprowadzonymi niezależnymi łączami i telefonią VoIP, przez montaż kilkunastu szaf rack, klimatyzacji, zasilania awaryjnego, instalację i uruchomienie kilkudziesięciu urządzeń sieciowych, monitoringu CCTV, kończąc na udziale w tzw. Black Building Tests, które sprawdzają budynek pod kątem wysokiej dostępności, wydajności i ciągłości działania w przypadku sytuacji kryzysowej.

629 stanowisk pracy w 9 miesięcy

Całe przedsięwzięcie trwało 9 miesięcy, a pracowało przy nim ponad 15 ekspertów Sii Polska.

– Projekt był szczególny ze względu na pandemię, a potem lockdown. Szybko zmienił się w skomplikowane, mocno angażujące, ale za to bardzo ciekawe wyzwanie, które dzięki ciężkiej pracy naszych specjalistów zakończyło się sukcesem – mówi Kamil Polniaszek, Project Manager w Sii.

– Sii przeniosło kilkaset stanowisk pracy, a wraz z zaaranżowaniem od podstaw dodatkowych, powstało łącznie 629 w pełni funkcjonalnych miejsc dla pracowników. W czasie trwania projektu eksperci Sii pracowali wydajnie, byli responsywni i profesjonalni – podsumowuje Head of Property w firmie klienta.

Dowiedz się więcej o naszych usługach w obszarze infrastruktury IT.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?