Doskonałość operacyjna w bankowości. Poznaj spostrzeżenia ekspertów Sii na temat sytuacji rynkowej
Sektor bankowy, podobnie jak wszystkie inne branże, doświadcza szybkiej transformacji praktyk operacyjnych i back office, napędzanej przez automatyzację, cyfryzację i przyjęcie chmury obliczeniowej. Poznaj perspektywę ekspertów na temat Change Management i główne trendy rynkowe, wskazane przez najlepszych specjalistów Sii Polska na podstawie ich obserwacji, doświadczeń i współpracy z klientami.
Zarządzanie zmianą w celu pomyślnej ewolucji organizacji
W dzisiejszej dynamicznej rzeczywistości biznesowej 80% organizacji nadal stosuje odgórne podejście do zarządzania zmianą. Liderzy wyższego szczebla podejmują strategiczne decyzje, opracowują plany wdrożenia i projektują komunikację w całej organizacji, aby zapewnić wsparcie pracowników. Nowoczesna struktura organizacyjna ewoluuje jednak w kierunku wykraczającym poza klasyczną, pionową hierarchię.
W obliczu skomplikowanych struktur raportowania i wzajemnych zależności, organizacje muszą dostosować się do dynamicznie zmieniającego się środowiska. Ponadto, pracownicy mają obecnie większy dostęp do informacji o swoich rolach, krajobrazie biznesowym i współpracownikach. Aby pomyślnie przejść przez te transformacje, organizacje muszą przyjąć bardziej holistyczne i oparte na współpracy podejście do zarządzania zmianą.
Poprzez stosowanie zasad open-source w zarządzaniu zmianą, organizacje mogą znacznie zwiększyć efektywność wprowadzanych zmian. Przyjęcie bardziej zespołowego, przejrzystego i zdecentralizowanego podejścia do inicjatyw związanych ze zmianami może przyczynić się do zwiększenia elastyczności, szybkości reakcji i innowacyjności w organizacji, co skutkuje udanymi transformacjami.
Wpływ automatyzacji na miejsca pracy w sektorze bankowym
Chociaż ryzyko utraty miejsc pracy związane z automatyzacją jest realne, kluczowe jest dostrzeżenie, że automatyzacja może również stwarzać nowe miejsca pracy i możliwości. Poprzez inwestowanie w programy edukacyjne i szkolenia, wprowadzanie polityk wsparcia dla pracowników dotkniętych automatyzacją oraz promowanie innowacji, firmy mogą zminimalizować negatywny wpływ automatyzacji na rynek pracy, a nawet wykorzystać pojawiające się szanse.
Modernizacja infrastruktury biurowej w chmurze
Chmura obliczeniowa rewolucjonizuje zarządzanie infrastrukturą biurową, oferując szereg korzyści, w tym szybsze tempo pracy, lepszą kontrolę jakości i niższe koszty. Wdrażanie rozwiązań opartych na chmurze, pozwala firmom obniżyć wydatki na rozwój, zminimalizować inwestycje kapitałowe i dostosować koszty do swoich indywidualnych potrzeb.
Przyszłość operacji – cyfrowe, zrównoważone i zdalne
W nadchodzących latach transformacja w obszarze operacji będzie nadal napędzana przez cyfryzację, automatyzację i decyzje oparte na danych. Wprowadzanie zaawansowanych technologii, takich jak AI, uczenie maszynowe, IoT i blockchain, pozwoli na zwiększenie efektywności operacyjnej, szybkości i zwinności. Dzięki temu, że firmy coraz bardziej skupiają się na zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialności społecznej (ESG), wdrażają bardziej przyjazne dla środowiska i etyczne praktyki.
Ponadto, pandemia COVID-19 przyspieszyła zwrot w kierunku pracy zdalnej i wirtualnej współpracy, która prawdopodobnie będzie się utrzymywać i zmieni sposób zarządzania personelem w przedsiębiorstwach. W miarę jak praca zdalna staje się nową normą, banki i instytucje muszą dostosować się do tej zmiany paradygmatu, aby odnosić sukcesy na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Doskonałość operacyjna – projekty Sii
— W Sii doskonałość operacyjna to coś więcej niż modne hasło. To fundament sukcesu naszej firmy — mówi Michał Żelazowski, Head of Banking w Sii Polska. — Jako czołowy dostawca technologii i usług rozumiemy, jak ważne jest konsekwentne dostarczanie efektywnych rozwiązań wysokiej jakości, aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom naszych klientów — dodaje.
Jeden z projektów, w których Sii wykorzystała model Build-Operate-Transfer, obejmował stworzenie w Polsce centrum nearshoringowego dla czołowej europejskiej instytucji finansowej. W ramach tego projektu, obejmującego trzy zestawy procesów, konieczne było zatrudnienie, wdrożenie i przeszkolenie 50 pracowników na pełny etat w ściśle określonym czasie. Kładąc nacisk na najwyższą jakość usług i budowanie długotrwałego partnerstwa, Sii przekroczyła oczekiwania klienta i strategicznie przygotowała się do konwersji usługi, w tym zasobów Sii, po upływie pięciu lat.
Kolejnym projektem realizowanym przez zespoły Sii jest trzyletni program zarządzania zmianą dla firmy z branży sprzętu budowlanego, który zakłada migrację krytycznych operacji do SAP S/4HANA z wykorzystaniem Scaled Agile Framework. Projekt dotyczy ponad 6 000 pracowników i obejmuje wywiady z interesariuszami, metodologię ADKAR, strategię komunikacji, opracowanie Zarządzania Zmianą w Organizacji oraz stworzenie treści e-learningowych. Pierwszy etap został zakończony w terminie, a kolejne przebiegają bez zakłóceń, co gwarantuje firmie długoterminowy sukces i możliwość adaptacji.
— Innowacyjne projekty Sii świadczą o naszym niezachwianym zaangażowaniu w doskonałość operacyjną i są świadectwem wartości, jaką przynosimy naszym klientom — komentuje Natalia Buczel, Business Advisory & BPO Competency Center Director w Sii Polska. — Współpracując z klientami i wykorzystując nasze doświadczenie w zakresie technologii i usług, jesteśmy dumni, że możemy odgrywać kluczową rolę w ich drodze do doskonałości operacyjnej i przyczyniać się do ich sukcesu — dodaje.
Odkryj usługi Sii Polska w obszarze consultingu i outsourcingu procesów biznesowych. Skontaktuj się z naszym ekspertem, aby dowiedzieć się, jak możemy wesprzeć Twoją firmę.