Fabryka o powierzchni 24 tys. m2 ruszyła w zaledwie 3 miesiące – brzmi nieprawdopodobnie? Sprawdź, jak eksperci Sii dokonali tego dla klienta Dywidag
Sii Polska kompleksowo wsparło w obszarze infrastruktury Dywidag Systems International, który stanął przed wyzwaniem uruchomienia nowej fabryki połączonej z przestrzenią biurowo-socjalną. Projekt okazał się wymagający nie tylko ze względu na swoją skalę i konieczność dostosowania się do regulacji związanych z wyposażeniem hali produkcyjnych. Dodatkowe trudności wiązały się z wyjątkowo krótkim terminem realizacji przedsięwzięcia oraz lockdownem.
Przeniesienie zasobów i całkiem nowa infrastruktura IT w 3 miesiące
Dywidag Systems International to część grupy będącej europejskim liderem w obszarze produkcji i dostawy systemów sprężania i rozwiązań geotechnicznych. Po latach funkcjonowania na rynku dotychczasowy oddział okazał się zbyt mały dla stale rozrastającej się firmy, dlatego Dywidag podjął decyzję o budowie i uruchomieniu w Rudzie Śląskiej nowej fabryki połączonej z przestrzenią biurowo-socjalną, o łącznej powierzchni 24 000m2.
Firma potrzebowała partnera, który nie tylko zaplanuje i dokona przeniesienia zasobów z aktualnej lokalizacji, ale też od podstaw zbuduje kompletną infrastrukturę IT w nowej siedzibie. Wszystko to w wyjątkowo krótkim czasie – projekt miał zostać zrealizowany w zaledwie trzy miesiące. Tego wyzwania podjęli się eksperci z Sii Polska.
– Mogę śmiało powiedzieć, że kiedy połączyliśmy siły z Sii, czułem się komfortowo, jeśli chodzi o kwestie związane z IT. Ich kierownik projektu ściśle współpracował z naszymi dostawcami, partnerami i generalnym wykonawcą całego zakładu – mówi Paweł Śliwonik, Operation Manager w Dywidag Systems International.
Od okablowania, przez serwerownie, po monitoring
Zespół Sii był zaangażowany w cały proces już na wczesnym etapie budowy fabryki.
– Gdy ogromna hala wraz z biurami dopiero powstawała, my planowaliśmy kolejne etapy projektu – mówi Piotr Sas, Delivery Manager w Sii Polska, odpowiedzialny za całość przedsięwzięcia. – Wykonaliśmy przegląd obecnej infrastruktury oraz poznaliśmy potrzeby Dywidag. Dzięki gruntownemu przygotowaniu mogliśmy zaproponować klientowi także sporo możliwych usprawnień – dodaje.
Projekt był realizowany kompleksowo, a wszystkie kwestie techniczne, takie jak okablowanie czy instalacja urządzeń infrastruktury IT były na bieżąco konsultowane z generalnym wykonawcą budowy. Wyzwaniem było sprostanie wszystkim regulacjom dotyczącym wyposażenia nowoczesnej hali produkcyjnej, takim jak m.in. kwestie bezpieczeństwa związanego ze strefami EX, p.poż i ścianami przeciwogniowymi, wymaganą kontrolą dostępu i drzwiami antypanicznymi czy monitoringiem CCTV.
Oprócz wykonania światłowodów, okablowania strukturalnego, instalacji szaf rackowych, kamer, Access Pointów, punktów kontroli dostępu, urządzeń MFD, sal konferencyjnych, Sii w pełni i od podstaw skonstruowało i wyposażyło też serwerownie. Dostarczono i uruchomiono nowe urządzenia sieciowe, a także skonfigurowano łączność od dwóch niezależnych dostawców, serwery, sprzęt do backupu danych oraz awaryjnego zasilania. Ostatnim etapem było zainstalowanie systemów do monitoringu, RCP, telefonii VoIP i bezpiecznego druku.
Szczegółowy plan prac w dobie lockdownu
W momencie udostępnienia ekspertom Sii budynku, zespól był gotowy do pracy.
– Wiedzieliśmy, co i w jakiej kolejności będziemy wykonywać, a sprzęt czekał już w naszych magazynach. Egzekwowaliśmy swój plan regularnie informując klienta o postępach prac i widocznych zagrożeniach, a tych w dobie lockdownu nam przecież nie brakowało. Mimo wielu niesprzyjających czynników zewnętrznych udało się nam zrealizować projekt na czas, a pracownicy Dywidag rozpoczęli pracę w nowej lokalizacji w ustalonym zaledwie kilka miesięcy wcześniej terminie – mówi Kamil Polniaszek, Project Manager w Sii Polska.
Dowiedz się więcej o naszych usługach w obszarze infrastruktury IT