Dynamiczna sprzedaż detaliczna z Microsoft Dynamics 365 Commerce
Cyfrowa transformacja w sektorze handlu detalicznego nabrała szczególnego znaczenia w dobie pandemii COVID-19, która niejako wymusiła wykorzystanie technologii na nieznaną do tej pory skalę. W związku ze zmieniającymi się preferencjami zakupowymi, powszechnym rozwiązaniem stała się sprzedaż wielokanałowa (omnichannel), wpływająca bezpośrednio na wzrost poziomu satysfakcji klienta oraz na znaczącą redukcję czasu realizacji procesów sprzedażowych. Wśród nowoczesnych narzędzi wspierających inteligentny handel detaliczny znajduje się Microsoft Dynamics 365 Commerce, wdrażane z powodzeniem przez ekspertów Sii Polska.
Nowy profil kupującego
Żeby dobrze zrozumieć kierunek zmian w sektorze handlu detalicznego, musimy zadać sobie pytanie – kim jest dzisiejszy kupujący? Analiza zachowań zakupowych pokazuje, że jest to osoba, która oczekuje sprawnej i efektywnej obsługi – zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i na platformie online. To osoba, która chce mieć możliwość wybierania nie tylko metody zakupu, ale też sposobu płatności, dostawy i zwrotu, który najbardziej jej w danym momencie odpowiada. To również osoba otwarta na personalizację doświadczenia zakupowego – dedykowane promocje, rabaty tworzone na podstawie jej poprzednich zakupów, program lojalnościowy oferujący atrakcyjne oferty dopasowane do jej potrzeb – to nowe sposoby budowania trwałej relacji klient-marka. Jak zatem sprostać tym wszystkim oczekiwaniom?
Nowa jakość obsługi sprzedaży
Microsoft Dynamics 365 Commerce to odpowiedź Microsoft na pojawiające się wyzwania w obszarze handlu detalicznego. Produkt ten należy do ekosystemu Microsoft Dynamics 365 składającego się z wielu elementów. Możliwość ich łączenia i integracji daje niespotykane dotąd możliwości w obszarze zarządzania sprzedażą.
– Projektując rozwiązania z obszaru e-commerce dla naszych Klientów, zawsze szukamy sposobu, żeby zaproponować im jak najbardziej scentralizowane rozwiązanie, oferujące łatwe i intuicyjne zarządzanie procesami sprzedażowymi. Jako złoty partner Microsoft i firma zajmująca się oprogramowaniem od 15 lat, jesteśmy w stanie precyzyjnie doradzić, które rozwiązania z bogatego portfolio Microsoft Dynamics 365 faktycznie wpłyną na poprawę wyników sprzedażowych, zoptymalizują koszty operacyjne i podniosą jakość obsługi procesów wewnętrznych. Zainteresowanym rozwojem w obszarze sprzedaży omnichannel oferujemy kompleksowe wdrożenie modułu Microsoft Dynamics 365 Commerce, który pozwala stworzyć ujednolicone możliwości handlowe we wszystkich kanałach – mówi Adrian Gola, Head of Industry w Sii Polska.
Co to ujednolicenie oznacza w praktyce? Microsoft Dynamics 365 Commerce integruje wszystkie kanały i środowiska sprzedażowe na jednej platformie. Tak, naprawdę wszystkie! Nie mówimy tutaj tylko o połączeniu sklepu stacjonarnego i sklepu online. Mówimy o połączeniu wszystkich sklepów stacjonarnych i magazynów z platformą e-commerce i biurem obsługi klienta! Każda transakcja dokonywana przez klientów jest rejestrowana i analizowana, a sprzedający mają ciągły podgląd wyników, aktualnych stanów magazynowych, a nawet… opinii klientów! I to wszystko w jednym miejscu. W efekcie Microsoft Dynamics Commerce stanowi rozbudowaną, zintegrowaną platformę handlu, która łączy procesy cyfrowe, sklepowe i zaplecza, pomagając tworzyć spersonalizowane interakcje z klientem, zwiększyć wydajność pracowników oraz zoptymalizować operacje w sklepach.
Zarządzaj centralnie…
Jak to działa? Microsoft Dynamics 365 Commerce oferuje część headquarter (hq) z modułem centralnego zarządzania, gdzie dostępny jest widok zawartości, zasobów, promocji, zapasów i cen zarówno w kanałach fizycznych jak i online. Z tego poziomu można wykonywać scentralizowane operacje takie jak np.:
- kontrola produktów, kategorii i asortymentu w różnych kanałach,
- tworzenie i zarządzanie promocjami we wszystkich kanałach, organizowanie ich według sklepu, katalogu lub przynależności klienta i partnera,
- planowanie dostaw w oparciu o rozszerzony proces podejmowania decyzji, dzięki zaawansowanej analityce i uczeniu maszynowemu,
- prognoza popytu klientów – dzięki szczegółowym informacjom opartym o historyczne dane sprzedaży i zakupów.
Ale Microsoft Dynamics 365 Commerce to nie tylko centrala i przetwarzanie olbrzymiej ilości danych oraz usprawnienia w podejmowaniu kluczowych decyzji w obszarze zarządzania. Istotnym elementem rozwiązania wpływającym bezpośrednio na jakość obsługi klienta jest system Microsoft Cloud POS.
… działaj lokalnie
Microsoft Cloud POS to konkretny point of sale – system zaprojektowany w ramach Microsoft Dynamics 365 Commerce do obsługi sprzedaży w pojedynczym sklepie, w pełni zintegrowany z centralą. Microsoft Cloud POS działa w oparciu o przeglądarkę internetową i wykonuje całość operacji w chmurze.
Jego największa zaleta? Integracja wszystkich podstawowych procesów z zakresu handlu detalicznego oraz procesów dodatkowych i przedstawienie najważniejszych operacji sklepowych na jednym, przejrzystym i intuicyjnym ekranie. Co więcej, widok interfejsu można personalizować, między innymi poprzez dodawanie zdjęć czy zmienianie kolorów.
Każdy sklep może indywidualnie zaprojektować położenie i wielkość przycisków, a także znajdujące się pod nimi funkcje, żeby interfejs i zakres dostępnych działań najlepiej odpowiadał specyfice danej placówki. Każdy sklep może także dopasować dostępność poszczególnych operacji do konkretnych pracowników, przyznając im z poziomu centrali inne uprawnienia – system zaadaptuje wtedy widok interfejsu w zależności od tego, czy zalogowana jest osoba o podstawowym zakresie uprawnień, czy pracownik o funkcji kierowniczej.
Modyfikacje? Dzięki integracji z centralą i przeniesieniu operacji do chmury przebiegają sprawnie i można wprowadzać je niemal od ręki. Gdy okazuje się, że pracownikowi brakuje jakiejś funkcji w sklepie, kontaktuje się z centralą i w ciągu kilku minut może mieć wygląd systemu dostosowany do siebie, swoich uprawnień i preferencji. Każdy z pracowników może mieć swój, indywidualny widok, jeśli jest taka potrzeba.
– Wdrażając Microsoft Dynamics 365 Commerce u klientów każdorazowo dopasowujemy zakres działań w zależności od organizacji sieci sprzedaży. Pomagamy nie tylko zaprojektować procesy centralne, tak żeby zmaksymalizować korzyści dla klienta. Szkolimy także poszczególne jednostki sprzedażowe, żeby wykorzystały pełny potencjał Microsoft Cloud POS i były w stanie dopasować go do swoich potrzeb. Zespół specjalistów Sii jest gotów do pomocy, oferując dobór odpowiednich narzędzi oraz doradztwo technologiczne i biznesowe, nie tylko całościowo w cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa, ale również w każdym pojedynczym procesie – o zakresie współpracy w ramach poszczególnych implementacji Microsoft Dynamics 365 opowiada Paweł Magnuszewski, Business Development Manager w Sii Polska.
Na koniec warto wspomnieć, że obok potężnego i aktualizowanego na bieżąco środowiska zakupowego łączącego wszystkie potrzebne operacje, system jest po prostu… ładny i przejrzysty. Dbałość o atrakcyjny i intuicyjny design gwarantuje łatwość obsługi i komfort pracy osobie obsługującej sprzedaż, a także daje pozytywne wrażenia zakupowe klientowi.
POS w rękach klienta? Czemu nie!
Microsoft Cloud POS to system służący głównie do obsługi sprzedaży, ale Microsoft oferuje nam również możliwość interakcji w sklepie z klientem, poprzez uruchomienie oprogramowania na standardowych maszynach POS, a także na tablecie czy telefonie. Udostępnienie systemu na urządzeniach mobilnych i oddanie ich w ręce klientów ma szereg zalet, a najważniejszą z nich jest sprawna, szybka obsługa w sklepie oraz zapewnienie klientowi pozytywnych wrażeń zakupowych, podobnych do tych, które ma robiąc zakupy przez Internet. Microsoft Cloud POS realizuje założenia sprzedaży omnichannel, oferując klientom doświadczenia z obszaru przenikania się zakupów offline i online. Jak? Będąc w sklepie fizycznym, korzystając z Microsoft Cloud POS np. na tablecie klient może czuć się trochę jak w sklepie internetowym, samodzielnie szukając produktów, które go interesują, filtrując dostępny asortyment pod kątem rozmiaru czy koloru. Co ważne, klient może widzieć produkty, które są w ofercie całej sieci sklepów, a nie tylko w miejscu, w którym się znajduje.
System oferuje wiele zaawansowanych funkcji – jeśli klient kupuje np. prezent dla kogoś i dysponuje określoną kwotą, Microsoft Cloud POS zaproponuje mu w wybranej kategorii np. Odzież damska czy Akcesoria, dodatkowo produkty powiązane, ustalane na poziomie centrali. Kupujący ma pełen wgląd w kartę produktu i wszystkie jego parametry takie jak rozmiar czy dostępne kolory oraz informacje o dostępności produktu w wybranych lokalizacjach.
W ten sposób – nawet przy dużym natężeniu ruchu w sklepie – klient otrzymuje wszystkie interesujące go informacje od ręki, bez konieczności czekania w kolejce.
Czas na dynamiczne zmiany
Microsoft Cloud POS to szybkie, łatwe i efektywne zarządzanie sprzedażą w pojedynczych sklepach stacjonarnych, a to przecież tylko ułamek możliwości oferowanych przez Microsoft Dynamics 365 Commerce. Czemu warto zdecydować się na to rozwiązanie już dziś? Bo zintegrowane środowisko sprzedażowe to przyszłość handlu i to nie tylko detalicznego.
– Wiemy, że transformacja cyfrowa może być wyzwaniem, dlatego nasi eksperci czuwają nad całym procesem migracji i wdrożenia. Nasze działania obejmują cały cykl wdrażania systemu operacyjnego, zaczynając od analizy, poprzez projektowanie rozwiązań aż do uruchomienia nowego systemu i wsparcie powdrożeniowe, a także rozwój oprogramowania. Po pomyślnej implementacji Microsoft Dynamics Commerce moduł można rozszerzać i zintegrować np. z Microsoft Sales czy Microsoft Customer Insights. Pozwala to na uzyskanie jeszcze bardziej kompleksowego zarządzania wszystkimi danymi i zapewnia ich optymalizację poprzez wykorzystanie sztucznych technologii wywiadu i nauki maszyn (AI) użytych w takich rozwiązań jak Microsoft Azure Data Lake Storage, Microsoft Azure Cognitive Service czy Microsoft Power BI – o możliwościach narzędzia mówi Joanna Antczak, Senior Consultant w Sii Polska.
Stworzenie nowoczesnego, scyfryzowanego i zintegrowanego środowiska sprzedażowego to wyzwanie, które warto podjąć, żeby zadbać o komfort swoich pracowników i zadowolenie klientów i… już teraz wyprzedzić konkurencję o krok.
Dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach dla braży Retail – odwiedź naszą stronę.