Eksperci Sii Polska usprawnili procesy sprzedażowe w Becton Dickinson dzięki Power Apps
Becton Dickinson, czołowa firma na światowym rynku technologii medycznych, stanęła przed wyzwaniem związanym z usprawnieniem procesów zarządzania sprzedażą. Rozwiązanie zaproponowane przez ekspertów z Sii Polska oparte o technologie Microsoft, w tym Power Apps, pozwoliło na zautomatyzowanie istniejących procesów biznesowych i całkowicie zastąpiło systemy wykorzystywane do tej pory. W efekcie działy handlowe otrzymały wygodne narzędzie, które w oparciu o wiarygodne informacje pomaga budować politykę cenową firmy.
Sprawniejsze zarządzanie sprzedażą w globalnej firmie
Becton Dickinson jest globalnym liderem, oferującym innowacyjne rozwiązania, które wspierają m.in. badania medyczne i genomiczne, zwiększają jakość i szybkość diagnozowania chorób zakaźnych i nowotworów.
Przed firmą stanęło kilka wyzwań w obszarze zarządzania sprzedażą, który należało usprawnić. Becton Dickinson potrzebował dostępnego na jednolitej platformie narzędzia wspierającego działy handlowe w obszarze planowania i predykcji. Nowe rozwiązanie miało zastąpić mniej wydajne systemy wykorzystywane do tej pory w firmie.
Wyzwaniem w projekcie była optymalizacja narzędzi wspierających sprzedaż tak, aby możliwe były:
- synchronizacja dużej liczby wykonywanych operacji,
- szybkie generowanie korytarzy sprzedażowych,
- poprawa wydajności analizy danych.
Odpowiedzią na potrzeby klienta okazało się rozwiązanie oparte o Microsoft Power Apps. Jest to platforma umożliwiająca tworzenie niestandardowych aplikacji, które mogą być używane wewnątrz organizacji dla określonych potrzeb biznesowych oraz udostępniane na zewnątrz w celu obsługi procesów biznesowych klienta. Ze stworzonych aplikacji można korzystać na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych (iOS, Android, Windows).
– Jednym z celów BD było znalezienie sposobu na maksymalizację korzyści płynących z inwestycji w Microsoft 365. Nasz zespół szybko zrozumiał, że rozwiązaniem obecnej sytuacji może być wykorzystanie posiadanej subskrypcji i technologii Power Platform. Do projektu zaprosiliśmy ekspertów z Sii Polska, specjalizujących się w tym obszarze – mówi Istvan Szabo, Dyrektor Strategii Cenowych w Becton Dickinson.
Przewaga Power Apps
Wykorzystanie narzędzi Microsoft pozwoliło na zintegrowanie procesów biznesowych w ramach jednego rozwiązania, ich automatyzację i usprawnienie przepływów pracy.
– Przewaga Microsoft Power Apps związana jest możliwością ich szybkiego zaimplementowania. Tzw. „quick win” można osiągnąć w niespełna kilka dni, dostarczając biznesowi gotowe rozwiązanie. Wdrożenia, które trwały kilka miesięcy, teraz mogą powstawać w ułamku tego czasu. W technologii Power Apps możemy opracowywać skalowalne aplikacje biznesowe, które zwiększają wydajność każdej organizacji, oszczędzając czas i pieniądze – mówi Artur Rusek, Business Development Manager w Sii Polska.
Usprawnianie sprzedaży w praktyce
Dedykowany zespół ekspertów Sii Polska i Becton Dickinson przygotował w oparciu o technologię Power Apps (Model Driven Apps) narzędzie, które dostarcza działom handlowym wiedzę i informacje potrzebne do podejmowania decyzji sprzedażowych. Nowe rozwiązanie optymalizuje także ceny, dając wiarygodną informację o prowadzonej sprzedaży i polityce marż.
System zasilany jest danymi historycznymi pochodzącymi z różnych źródeł, regionów geograficznych i rynków, na których firma prowadzi swoją sprzedaż. Następnie użytkownik tworzy korytarz cenowy dla wybranego zasięgu geograficznego i grupy produktowej. System analizuje zebrane dane i na ich podstawie generuje propozycję limitów marżowych. W większości przypadków zaproponowane wartości są akceptowane bez dodatkowej modyfikacji. System oferuje również szereg raportów i wizualizacji (PowerBI), które wspomagają użytkownika w doborze odpowiednich wartości.
W projekcie wykorzystane zostały rozwiązania z obszaru Microsoft:
- PowerApps (online),
- Flow,
- Azure (Azure Functions, Application Insights, Azure SQL, Azure Data Factory, AAD, Storage Account, KeyVault, Azure Redis Cache, Elastic App Search, Elastic Search, Kibana, Azure Automation)
- PowerBI
- Sway
- Microsoft Forms
- Yammer
Perspektywy na przyszłość
Firma Becton Dickinson postrzega Power Apps jako element budowania przewagi konkurencyjnej na szybko zmieniającym się rynku, który codziennie przynosi nowe wyzwania.
W kolejce czekają kolejne obszary biznesowe, które będą rozwijane dzięki tym narzędziom. Jednym z nich jest konfigurator produktów oferowanych przez klienta, który będzie korzystał z już powstałych funkcjonalności. Będzie to jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie, które pozwoli zrealizować cały projekt badawczy, od konfiguracji produktów, po analizę otrzymanych danych.
Biorąc pod uwagę skalowalność rozwiązań dostarczonych przez Sii Polska, Becton Dickinson planuje rozszerzać i udostępniać przygotowane rozwiązania na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność.
Dowiedz się więcej o rozwiązaniach z obszaru MS Dynamics 365 odwiedzając naszą stronę.