Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Internal IT to prawdziwa kuźnia talentów – o możliwościach rozwoju i stanowisku Product Ownera

Kariera w wewnętrznym dziale IT to jedna z wielu ścieżek rozwoju dostępnych dla pracowników Sii Polska. Osoby podejmujące pracę w tym obszarze mają możliwość zmierzenia się z wieloma ciekawymi i dającymi satysfakcję wyzwaniami, które usprawniają codzienną pracę całej organizacji. Jednym z flagowych projektów jest wewnętrzna aplikacja Job Changer. O pracy w roli Product Ownera tego wyjątkowego rozwiązania opowiada Joanna Karpowicz.

Job Changer to jeden z ponad 100 projektów zrealizowanych w dziale Internal IT, który liczy obecnie około 200 osób. Jest to miejsce dające ogromne możliwości rozwoju zawodowego. Internal IT w Sii Polska pracuje na najnowszym stacku technologicznym. Na ukończeniu jest projekt wdrożenia produktów Office 365, w ramach którego wszyscy użytkownicy zostali zmigrowani do Exchange Online. Wszystkim pracownikom zostały udostępnione także Teamsy oraz OneDrive, co jest początkiem absorbcji szerokiego pakietu nowych rozwiązań chmurowych. Ponadto trwa upgrade Dynamics CRM do Dynamics 365 i Sharepoint do wersji 2019.

– Nasz dział jest strategiczną i długoterminową inwestycją Sii. Gwarantuje ciągłość biznesu i jego rozwój, a także stanowi o przewadze konkurencyjnej – mówi Michał Kopczyński, CIO w Sii Polska. – Mówimy tu o Wewnętrznym Dziale IT w firmie, która jest liderem rynku usług IT i zatrudnia ponad 4000 osób. Po stronie biznesu mamy najlepszych ekspertów i managerów zarządzających, HR, rekrutacji czy marketingu, z którymi pracujemy nad nowoczesnymi narzędziami IT stworzonymi dla ich potrzeb. Praca naszego zespołu ma niebagatelne znaczenie w codziennym życiu ponad 4 000 osób w firmie, co daje ogromną satysfakcję, gdyż codziennie widzimy, jak nasza praca zmienia Sii i ułatwia życie nam wszystkim, co jest nie do przecenienia. To, że Internal IT jest świetnym miejscem do rozwoju, potwierdzają statystyki – w ostatnim roku ponad 30% zespołu awansowało lub zmieniło stanowisko – dodaje CIO.

Komu poleciłabyś pracę w projektach prowadzonych przez wewnętrzny dział IT?

Joanna Karpowicz, Product Owner aplikacji Job Changer: Internal IT jest bardzo ważnym ogniwem firmy, a sama branża technologiczna oferuje mnóstwo ścieżek rozwoju. Dla programisty czy testera, możliwość zmiany technologii, stanowiska czy lokalizacji jest czymś naturalnym. W wewnętrznym dziale IT zatrudniane są osoby o różnym wykształceniu czy profilu, ponieważ nie każde stanowisko wymaga kompetencji czysto technicznych. Mam tutaj na myśli Technical Writera, Scrum Mastera, Analityka, Product Ownera i wiele innych. Sama jestem tego najlepszym przykładem – ukończyłam studia na kierunku administracja. Pracuję w Sii od lutego 2015 roku – obecnie jako Product Owner w Zespole Integracji, który zajmuje się integrowaniem wewnętrznych aplikacji Sii oraz automatyzacją procesów biznesowych przy użyciu platformy IBM BPM.

Jak wyglądała Twoja ścieżka kariery?

J.K.: Wcześniej pracowałam w roli sprzedawcy, specjalisty w branży telekomunikacyjnej, obsługując klientów na przysłowiowej słuchawce, a także w firmie windykacyjnej. Pracę w Sii rozpoczęłam na stanowisku Product Owner Support. Byłam zaangażowana w wiele różnorodnych zadań, jak pisanie instrukcji do aplikacji, udział w przygotowywaniu newslettera Internal IT i prezentacji, czy też wsparcie Product Ownerów i Program Managera. Pomagałam w tworzeniu i wdrażaniu procesu wytwarzania oprogramowania, a także zarządzaniu projektami IT. Po pewnym czasie otrzymałam propozycję zmiany projektu i przejścia do Działu Integracji, gdzie rozpoczęłam swoją przygodę jako Product Owner aplikacji, z których korzystają wszyscy w firmie – „Nieobecności” i „Oceny okresowe”. Obecnie dbam o rozwój i utrzymanie kilku aplikacji z obszaru HR, Kontrolingu, Kadr i Płac.

Z kim na co dzień pracujesz jako Product Owner?

J.K.: Product Owner dzieli swój czas między osoby z biznesu oraz zespół developerów i testerów. Na co dzień kontaktuję się z klientami – Power Userami poszczególnych obszarów w celu zbadania potrzeb wobec produktu IT, który chcemy wspólnie wytworzyć. Przygotowuję spotkania statusowe, na których zbieramy wymagania do realizacji kolejnych zadań, mające na celu rozwój i utrzymanie aplikacji. Następnie przekazuję pomysły wypracowane z biznesem do zespołu developerów i testerów, którzy wdrażają oczekiwania w życie. W kolejnym kroku przeprowadzamy testy akceptacyjne, aby finalnie móc wdrożyć funkcjonalność do użytku pracowników w Sii.

Co najbardziej cenisz w swojej codziennej pracy?

J.K.: Jest pełna wyzwań! Ciągle coś się zmienia, co mobilizuje mnie do szukania nowych rozwiązań, nierzadko do wypracowania kompromisu między biznesem a IT. Ważne jest też to, że widzę przed sobą różne perspektywy i w tym momencie skupiam się na rozwoju analitycznej strony mojego stanowiska i doskonaleniu procesu badania potrzeb klientów. Praca Product Ownera jest odpowiedzialna, ponieważ w dużej mierze to on odpowiada za efekt końcowy – produkt, który jest dostarczany klientowi. Z drugiej strony odczuwam ogromną radość, kiedy pracownicy chętnie korzystają z aplikacji, w tworzeniu których brałam udział.

W swoim „productownerskim” portfolio posiadam aplikację Job Changer, dzięki której pracownicy mogą się rozwijać, w łatwy sposób zmieniać projekt i realnie wpływać na swoją karierę w organizacji. Aplikacja przeszła całą drogę – analizę, proces tworzenia architektury, wycenę i testy. Jest zintegrowana z CRMem i systemem raportowania, który pozwala rzetelnie przeanalizować dane. Obecnie jesteśmy w fazie rozwoju aplikacji – wspólnie z Power Userami pracujemy nad tym, aby aplikacja odpowiadała potrzebom wszystkich użytkowników – pracowników Sii, działów HR oraz Line Managerów. To unikatowe narzędzie na rynku i cieszę się, że mam w nim swój udział. Na bieżąco śledzimy, jak się rozwija i ile osób korzysta z aplikacji. W ciągu ostatniego roku dzięki Job Changererowi wpłynęły 352 wnioski, 170 osób zmieniło projekt, a 91 jest w trakcie zmiany. 63 pracowników wycofało złożone wnioski, bo nastąpiły zadowalające zmiany w projekcie. Nie ukrywam też, że uwielbiam atmosferę w Zespole Integracji. Mimo że każdy z nas jest inny, odnajdujemy wspólny język. Obecnie Zespół Integracji tworzy 16 osób: Architekci, Developerzy, Testerzy, Technical Writerka oraz Product Ownerzy. Pracujemy z Lublina i Warszawy.

Warto przypatrzeć się wewnętrznym projektom Sii Polska: zarówno z punktu widzenia obecnych pracowników, którzy mogą skorzystać z Job Changera i dołączyć do Internal IT, jak również dla specjalistów na otwartym rynku. Wśród otwartych stanowisk jest obecnie między innymi Architekt aplikacji mobilnej pozwalającej na dostęp do wszystkich systemów Sii z poziomu urządzeń mobilnych czy Senior Consultant w obszarze Office365/SharePoint, który ma pomagać całej firmie w absorpcji nowych rozwiązań chmurowych z pakietu Office365. Wszystkie aktualne oferty pracy można znaleźć na naszej stronie internetowej w zakładce „kariera”.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?