top-image
WSTECZ

Modern Desktop – łatwy i bezpieczny dostęp do danych z każdego miejsca na świecie

Modern Desktop umożliwia pracownikom łatwy dostęp do danych firmowych niezależnie od miejsca, z którego pracują. Pozwala zwiększyć produktywność, wygodę i zapewnia bezpieczeństwo, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów obsługi użytkowników. Eksperci Sii Polska wdrożyli bazujące na narzędziach Microsoft rozwiązanie Modern Desktop u jednego ze swoich kluczowych klientów, islandzkiej firmy spedycyjnej z kilkunastoma biurami na całym świecie.

Praca zdalna w rozproszonym środowisku

Głównym wyzwaniem, przed którym stanął klient Sii, jedna z najstarszych islandzkich firm spedycyjnych, była poprawa wydajności usług dostarczanych w rozproszonej po całym świecie organizacji. Dla klienta kluczowe było przede wszystkim umożliwienie pracownikom efektywnej pracy zdalnej oraz dostępu do firmowych danych i dokumentów niezależnie od urządzenia, z którego korzystają i miejsca, w którym pracują.

Dodatkową kwestią było bezpieczeństwo całego systemu, który przy rozproszonej strukturze i konieczności zapewnienia sporej elastyczności jego użytkownikom jest szczególnie narażony na cyberataki.

Rozwiązania, które zostały dostarczone przez ekspertów Sii w ramach usługi Modern Desktop to:

  • Windows 10
  • Microsoft 365
  • Microsoft Enterprise Mobility
  • Microsoft Enteprise Security

Indywidualne podejście

W przypadku pracy dla klienta z wieloma oddziałami rozproszonymi po całym świecie, konieczne było wprowadzenie indywidualnie dopasowanych rozwiązań. Niezbędne było elastyczne podejście do potrzeb poszczególnych lokalizacji oraz terminu wprowadzania zmian, który wymagał dostosowania do dynamiki pracy i dostępności końcowych użytkowników systemu.

Dzięki autorskiej metodologii opracowany został system, który pozwolił na zmianę harmonogramu prac związanych z migracją do nowego rozwiązania nawet na dzień lub dwa wcześniej.

Korzyści z wprowadzenia Modern Dektop

Istotnymi elementami projektu zrealizowanego przez ekspertów Sii Polska były:

  • Ujednolicenie konwencji nazewnictwa, które pozwoliło m.in. na uproszczenie procesów migracji do chmury, a jednocześnie wpłynęło na łatwiejsze zarządzanie organizacją i podniosło poziom bezpieczeństwa środowiska.
  • Automatyzacja migracji do chmury – eksperci Sii opracowali ponad 50 opartych na PowerShell skryptów, które obsługiwały różne jej etapy.
  • Uproszczenie zarządzania użytkownikami, nadawania uprawnień i przypisywania licencji, co przełożyło się na obniżenie kosztów.
  • Synchronizacja danych użytkownika z osobistym OneDrive i konsolidacja tych danych dzięki wykorzystaniu skryptu PowerShell.
  • Odciążenie centralnego działu IT i usprawnienie procesu dystrybucji aplikacji niezbędnych do pracy.

Przeniesienie danych do chmury przyczyniło się do redukcji  wydatków związanych z utrzymaniem serwerów, na które składają się zakupy infrastruktury IT (serwery, macierze, licencje) oraz koszty utrzymania (energia elektryczna, powierzchnia).

– Już teraz wiemy, że zmiany wdrożone w tym projekcie przyniosły widoczną poprawę pracy zarówno użytkowników końcowych, jak i administratorów utrzymujących usługi katalogowe i Microsoft 365 – mówi Artur Klimowicz, Delivery Manager w Sii Polska.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach, odwiedź stronę: https://sii.pl/oferta/infrastruktura-it/

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?