PL
angle-down

Sii Polska

SII UKRAINE

SII SWEDEN

Dołącz do nas Kontakt
Wstecz

Sii Polska

SII UKRAINE

SII SWEDEN

top-image
Wstecz

Podsumowanie kwartału w Sii – Gregoire Nitot, CEO

Pod koniec maja odbył się Weekend Managerski Sii, w którym co roku uczestniczą wszyscy managerowie i kluczowe dla firmy osoby ze wszystkich oddziałów. W tym roku w spotkaniu udział wzięło 200 osób.

Weekend daje okazję do podsumowania roku finansowego i wyznaczenia  planów na kolejny, a także jest okazją do wręczenia nagród specjalnych za cały rok pracy.  Do najważniejszej należy nagroda dla Najlepszego Oddziału Sii w Polsce. W tym roku nagrodę otrzymał oddział gdański, ale decyzja, który oddział wybrać: Gdańsk czy Wrocław, była bardzo trudna. Oba oddziały miały bardzo dobre wyniki, kiedy przeanalizujemy wzrost zysku i przychodu.

Jednak podejmując decyzję myślałem także o tym, że Gdańsk świadczy najbardziej zaawansowane usługi i wykorzystuje więcej modeli współpracy: staffing, Team Leasing, projekty, rozwiązania pod klucz czy Managed Services. Gdańsk współpracuje mocno i realizuje wiele projektów wspólnie z naszym działem PreSales & Delivery i praktykami. Co więcej, mimo spadku współpracy z dwoma klientami Gdańsk utrzymał swoje tempo wzrostu, pozyskując nowych klientów i rozwijając współpracę z istniejącymi.

Gratuluję obu oddziałom: Gdańskowi i Wrocławiowi, za świetny performance! Tym bardziej, że realizujecie także pozostałe cele Sii – Wrocław otrzymał nagrodę dla Najlepszego Sprzedawcy i Najlepszego Działu Administracji, Gdańsk – dla Najlepszego Działu Rekrutacji, za działania Employer Branding i Realizację Misji. Brawo dla tych, którzy otrzymali nagrody (czytaj więcej>>).

Chciałbym także pogratulować wszystkim managerom i pracownikom Sii w Lublinie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Łodzi i Warszawie. Każdy oddział w ostatnim roku miał dobre wyniki i znakomicie realizował misję Sii (Power People – identyfikowanie i promowanie najlepszych ludzi) i dążył do osiągnięcia 5 głównych celów firmy (zysk, satysfakcja klienta i pracowników, ciągły rozwój i wygrywanie z konkurencją, a także zabawa).

W minionym kwartale przyjęliśmy także nowy budżet na kolejny rok finansowy, który w Sii trwa od 1 kwietnia do 31 marca. Planujemy zwiększyć przychód do 300 mln PLN w związku z bardzo dobrymi perspektywami na rozwój współpracy z większością klientów Sii. Rok 2015/2016 mamy zamiar skończyć z zyskiem brutto na poziomie 8% – zamiast tegorocznych 10%. Przyczyna obniżenia zysku Sii leży w zmianach płac: inżynierowie zarabiają coraz więcej, a trudno wynegocjować wyższe stawki z klientami, dla których realizujemy projekty – w efekcie marża Sii spada. Drugą przyczyną są duże plany inwestycyjne w PSD i praktyki oraz Internal IT. Będziemy kontynuować rozwój powstałych praktyk, scentralizowanego działu PSD i PMO. Są to wielomilionowe inwestycje – potrzebne, by Sii było coraz lepszym i solidnym dostawcą.

Nadal będziemy także rozwijać dział Internal IT – na przykład nowy SiiPortal, nad którym pracowaliśmy od 18 miesięcy, rozwijając go na platformie SharePoint. Mam nadzieję, że spodoba się wszystkim naszym Power People. Zrealizowanie wyżej wymienionych inwestycji jest naszym głównym wyzwaniem.

Kolejnym jest rozwój Działu Public w Sii. Chcemy pozyskiwać więcej klientów z sektora publicznego. Tort jest duży – liczymy na wiele fascynujących projektów.

Jednocześnie dążymy do minimalizacji ryzyka z tym związanego – standardowo jest ono bardzo wysokie i spoczywa tylko na dostawcy. Na przykład poziom kar za każdy dzień opóźnienia w projektach jest bardzo wysoki, nie ma możliwości odstąpienia od umowy, brak jest jakiejkolwiek odpowiedzialności za projekt po stronie klienta – ponosi ją tylko dostawca. Instytucje z sektora publicznego, konstruując umowy, są nie do końca fair z dostawcami. W mojej opinii nie zależy im na długoterminowej współpracy, na zasadzie win-win, i stworzeniu jak najlepszego systemu czy aplikacji IT. Po prostu nie chcą ponosić żadnego ryzyka po swojej stronie. Nie rozumieją, że dostawca jako firma musi generować zysk i w partnerskiej współpracy należy dążyć także do minimalizowania ryzyka finansowego dostawcy.

Ponadto praca dla sektora public charakteryzuje się  ogromną biurokracją w każdym przetargu publicznym, z rosnącymi kosztami prawnymi, dużymi inwestycjami w pre-sales. Często postępowanie kończy się tym, że idziemy do sądu (KIO), by udowodnić klientowi, że mamy najlepszą ofertę i wygrać przetarg. Umocnienie naszej pozycji w sektorze  publicznym jest zatem poważnym wyzwaniem,  z którym chcemy się zmierzyć.

Ważnym wydarzeniem dla firmy, które na przełomie czerwca i lipca miało miejsce w Sii Warszawa, jest dołączenie do zespołu Sii około 40 konsultantów ze spółki-córki Grupy Orange. Wiąże się to z planowanym rozwinięciem współpracy z Orange, a także wpłynie na powstanie w najbliższym czasie w Sii nowej praktyki, która będzie sprzedawać szkolenia IT na rynku w Polsce. Szczegóły dotyczące przejścia konsultantów do Sii oraz te związane z samymi projektami realizowanymi dla Orange opiszemy już wkrótce. Serdecznie witamy na pokładzie nowych pracowników i życzymy powodzenia w rozwoju zawodowym w Sii!

Życzę Wam sukcesów w realizacji nowych projektów. Gratuluję tych już wygranych, szczególnie dla dwóch nowych prestiżowych klientów zagranicznych z Niemiec i Irlandii.

Gregoire Nitot, CEO

Może Cię również zainteresować

Änderungen im Gange

Wir aktualisieren unsere deutsche Website. Wenn Sie die Sprache wechseln, wird Ihnen die vorherige Version angezeigt.

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?